Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet dessverre ikke så mye vedr. Alpine-saken, men det jeg vet er at den er veldig skjelden, og da tilsvarende vanskelig å finne.

Antennesplitter tror jeg ikke fungerer, da antenneforsterkeren setter en demper for dette (med mindre du kan montere den på andre siden av forsterkeren), men jeg tror jeg hadde byttet ut pisken om du finner en som er lik. Et siste alternativ er jo å montere antennen inni støtfangeren bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24/7/2017 at 11.53, laffe skrev:

Noen som har hatt problemer med scan-funksjonen i sin Mobrigde dab? 

Sitter i danmark og prøver å få inn dab-radio, men de eneste kanalene som dukker opp på lista mi er norske kanaler som var tilgjengelig i norge før jeg kom hit. Prøver å trykke scan uten at noe skjer.

IMG_20170724_115641.jpg

Det skal være DAB dekning i hele Danmark for DR's 9 kanaler. DAB er imidlertid ikke spesielt populært her i DK så de fleste hører stadig på FM som er bra nok uten støy fordi det er god dekning overalt (det er bl.a få fjell som sperrer for signalene)... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, awt skrev:

Jeg vet dessverre ikke så mye vedr. Alpine-saken, men det jeg vet er at den er veldig skjelden, og da tilsvarende vanskelig å finne.

Antennesplitter tror jeg ikke fungerer, da antenneforsterkeren setter en demper for dette (med mindre du kan montere den på andre siden av forsterkeren), men jeg tror jeg hadde byttet ut pisken om du finner en som er lik. Et siste alternativ er jo å montere antennen inni støtfangeren bak.

 

Ok. Bare lurte på om du hadde sett det nevnt noen plass.

 

Tror du antenne i fangeren er godt nok? Tenker med en gang at den vil ligge for lavt og tildekket. 

Tror nok jeg må sterkt vurdere ny antenne på skjermen ja. Om FM-signalet ikke blir helt 100 så har jo det ikke noe å si snart....   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Hei! Noen som har tips her... Vurdere og kjøpe en brukt kufatec. Og har funnet en som står Bmw CCC på, og som skal vere til e60. Men ser at nr. som står er Kufatec 40153. Og jeg skal jo ha Kufatec 40148? ( e61 530d 05mod. CCC )

64_649554007.jpg

Prøvde å søke opp 40153 nå, men det finnes ikke noe sted hos kufatec 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra Kufatec nå. Svaret jeg fikk var: 40153 is part of 40148.

Når jeg spor hva som menes med dette, fikk jeg beskjed om og lese nøye forrige epost..

Noen som klarer tyde dette? Er 40153 bare en del av 40148 eller er det samme greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Skulebollen skrev:

Fikk mail fra Kufatec nå. Svaret jeg fikk var: 40153 is part of 40148.

Når jeg spor hva som menes med dette, fikk jeg beskjed om og lese nøye forrige epost..

Noen som klarer tyde dette? Er 40153 bare en del av 40148 eller er det samme greia?

Samme greia. Hovedkomponentnr. Det betyr at du har riktig boks og at hele pakken inkl fiberkabler osv heter 40153.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, StigJ skrev:

Tror du antenne i fangeren er godt nok? Tenker med en gang at den vil ligge for lavt og tildekket. 

Tror nok jeg må sterkt vurdere ny antenne på skjermen ja. Om FM-signalet ikke blir helt 100 så har jo det ikke noe å si snart....   

Vanskelig å si, men de ligger jo originalt i fangeren på en del modeller, som f.eks. e93.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...