Gå til innhold

Kjøpe BMW e92 320CI eller BMW e60 530DA


Anbefalte innlegg

Takker igjen for gode svar! Ingen tvil om at hvis det hadde vært en e92 med rekkesekser til samme pris ville jeg valgt den. Det er dette som gjør det så vanskelig, alle har forskjellige meninger! Men har vel egentlig bestemt meg for at det blir 530 nå :smile:

http://www.finn.no/53786445

Dette er bilen jeg tenker på. Eieren hadde den på NAF test i dag, så han skulle gi meg tilbakemelding fortløpende. Synes dere prisen er stiv? I forhold til andre 530d med tilsvarende km

 

Så pen ut, men jeg hadde ikke vurdert den pga mangel på m-sport, følgelig også det kjedelige/stygge standardrattet, standardstoler, ingen takluke. Skal du få en "sporty" følelse på den der, må du belage deg på å legge en god del tusen i ekstra. 

 

Er ikke den bilen der bygd i 2003? Dieselstussene peker nedover, noe jeg mener å huske de slutta med i '04. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at bmw 530D kjører fra det meste av BMWer da..

Vel...det er nok en sannhet med modifikasjoner ;) 530d med 218 hester og 500 nm gjør med automatgir 0-100 på 7,3 sekunder, det er omtrent det samme som dagens 320d :P Men om du nå har bestemt deg for 530d og muligens har mulighet til å strekke budsjettet litt, så har 2006 modellen (eller var det fra 2005) av 530d hele 231 hester. På denne er 0-100 tiden redusert til 6,8 sek og toppfarten er automatisk begrenset til 250 km/t, hvilket burde holde for de fleste :) Kan vel også hente ut opp i mot 280 hester i denne motoren, da snakker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 12 år gammel 530d, ville selv styrt unna og valgt noe mer moderne og nyere.

Siden du vurderer en E60, hva med en E90 325i?

Det beste ifra to verdener.

I4 suge bensin i E9* er kjedelig, lyden er trist og det er genrelt lite positivt å si om disse.

N47 er melk og brød i disse bilene og langt mer "fornuftig" enn sine bensinbrødre (320, 318 og 316i)

Hva er budsjettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, 170 k gir deg vel også en LCI E90/1.

Dette er en flott bil, langt bedre enn en aldrenden 5'er.

Ville forsøkt å sett på E90 325i, evt en E91 LCI 318d.

Men prøv alt som kan gå til budsjettet ditt, det gir deg langt flere svar enn vi kan, er DU som skal ha bilen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...det er nok en sannhet med modifikasjoner ;) 530d med 218 hester og 500 nm gjør med automatgir 0-100 på 7,3 sekunder, det er omtrent det samme som dagens 320d :P Men om du nå har bestemt deg for 530d og muligens har mulighet til å strekke budsjettet litt, så har 2006 modellen (eller var det fra 2005) av 530d hele 231 hester. På denne er 0-100 tiden redusert til 6,8 sek og toppfarten er automatisk begrenset til 250 km/t, hvilket burde holde for de fleste :) Kan vel også hente ut opp i mot 280 hester i denne motoren, da snakker vi.

Tror jeg dropper 2004 mod jeg snakket om jeg, haha..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, 170 k gir deg vel også en LCI E90/1.

Dette er en flott bil, langt bedre enn en aldrenden 5'er.

Ville forsøkt å sett på E90 325i, evt en E91 LCI 318d.

Men prøv alt som kan gå til budsjettet ditt, det gir deg langt flere svar enn vi kan, er DU som skal ha bilen :-)

Ja, har gått bort fra den e60en jeg snakket om. Ser på to e92er jeg liker veldig godt nå! http://www.finn.no/68525185

Denne er litt dyr og uten m sport men god motor.

http://www.finn.no/69107841

Denne er billigere med m sport (og ikke minst hvit, nyyydelig bil) men med slapp motor...

Beklager for veldig mye mas, men er mye penger det er snakk om og jeg har lite peiling, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg tatt 325i av de to. M-Sport er attraktivt, men i dette tilfellet trumfer motor utstyrspakke. 325i har jo sportsstolene i hvertfall. Og E92 er pen uten M-Sport også. (Merk at med samme felger vil ikke de to bilene der fremstå som SÅ forskjellige). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gått bort fra den e60en jeg snakket om. Ser på to e92er jeg liker veldig godt nå! http://www.finn.no/68525185

Denne er litt dyr og uten m sport men god motor.

http://www.finn.no/69107841

Denne er billigere med m sport (og ikke minst hvit, nyyydelig bil) men med slapp motor...

Beklager for veldig mye mas, men er mye penger det er snakk om og jeg har lite peiling, hehe

Fine biler begge to, ingen tvil om at M-sporten var tøffest men det er en "enkel" sak å ettermontere M-sport fangere om det skulle være et must på sikt! :) E92 er elegant uten M-sport også. Jeg tror 320i holder i massevis og du klarer å henge mer enn godt nok med i trafikken og forbikjøringer er null stress, men er det stor motor du vil ha så er jo valget åpenbart. Husk de fleste "normale" bilene i trafikkbildet har 90-140hk. Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med BB79. Motor og utstyr går over M-pakken selv om E92 er klart penest med. Men synes den også er pen uten. Og at den har brunt skinninteriør gjør den bare enda mer attraktiv i mine øyne. Plastikk kan henges på i ettertid om man vil. 

Løp og kjøp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare hive meg på de andre her å si at motor går helt klart foran M-sport. Jeg hadde ikke vært i det miste tvil om de to bilene du linket til over her, hadde helt klart valgt 325en. Skal jeg være helt ærlig så er E92 en av svært få nyere BMWer som ikke trenger M-sport, den er forferdelig fin uansett. Uansett så kan M-sport enkelt ettermonteres, selv om det ikke trengs i mine øyne :)

Gå for den 325en, det er en fantastisk kjøremaskin med ett stykke herlig motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg tatt 325i av de to. M-Sport er attraktivt, men i dette tilfellet trumfer motor utstyrspakke. 325i har jo sportsstolene i hvertfall. Og E92 er pen uten M-Sport også. (Merk at med samme felger vil ikke de to bilene der fremstå som SÅ forskjellige). 

 

 

Fine biler begge to, ingen tvil om at M-sporten var tøffest men det er en "enkel" sak å ettermontere M-sport fangere om det skulle være et must på sikt! :) E92 er elegant uten M-sport også. Jeg tror 320i holder i massevis og du klarer å henge mer enn godt nok med i trafikken og forbikjøringer er null stress, men er det stor motor du vil ha så er jo valget åpenbart. Husk de fleste "normale" bilene i trafikkbildet har 90-140hk.

 

 

Enig med BB79. Motor og utstyr går over M-pakken selv om E92 er klart penest med. Men synes den også er pen uten. Og at den har brunt skinninteriør gjør den bare enda mer attraktiv i mine øyne. Plastikk kan henges på i ettertid om man vil. 

Løp og kjøp! :D

 

 

Jeg må bare hive meg på de andre her å si at motor går helt klart foran M-sport. Jeg hadde ikke vært i det miste tvil om de to bilene du linket til over her, hadde helt klart valgt 325en. Skal jeg være helt ærlig så er E92 en av svært få nyere BMWer som ikke trenger M-sport, den er forferdelig fin uansett. Uansett så kan M-sport enkelt ettermonteres, selv om det ikke trengs i mine øyne :)

Gå for den 325en, det er en fantastisk kjøremaskin med ett stykke herlig motor :)

Takker for veldig gode svar! Eneste som hindrer meg ifra og kjøpe 325en er egentlig prisen. Tror dere bilen er verdt prisen? Hvor mye bør jeg regne med å få prutet den ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til de 3 andre 2006/2007 modell 325ci som ligger ute er den jo grisebillig.

 

Og er ønsker du en litt hissigere front men er litt kjip på krona så kan du gå for Aero fronten som er add-on av nedre del til originalfronten.

Jeg tør nesten påstå og si at denne er vel så tøff som M-sportfronten.

 

halos.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...