Engen93 Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Hei! Har søkt rundt på både Google og forum bare så det er sagt spørsmålet er tanken av å kjøpe BMW igjen, denne gang som familiebil. Sett både på 3-serie og 5-Serie, men føler behovet for så stor bil som 5'rn kansje ikke er der med en unge ? 3-serien har jeg tittet på 2010-2012. kravet er enkelt som lav km stand, mpakke og 163hk+ Det ligger noen 184hk uten, stor forskjell til 163? Og hvordan kan det ha seg at x-drive ligger til samme pris som en original? Takk for både råd og svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Ser for meg at de med xdrive enten har mindre utstyr og/eller høyere kilometer enn de uten xdrive. Du kan uansett tune 163hk opp til det samme som 184hk, sånn ca 210hk-220hk. Jeg har ikke testet 3-serie touring, men ikke kjøp 3 serie sedan, fordi den passer ikke med bakovervendt barnesete i det hele tatt. Men du behøver nok ikke en 5- serie, det kommer an på hva du liker. Når sant skal sies så er 3-serien litt dyr mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Er det noen forskjell på e90 og e91 med tanke på bakseteplass (og generelt det "området")? Uansett, så vil nok en 3-serie fungere for folk flest, men de er litt små med tanke på barnevogn i bagasjerommet (i 5-serien får jeg denne inn på langs, mens den stort sett må stå på tvers i en 3-serie), samt at jeg tror man vil få litt problemer når man skal kjøpe et barnesete som er hakket større. Her synes jeg selv 5-serien er i det knappeste laget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Vi har to barn, og kjører en e91. Jeg er ca 175 og samboern 170. Har en liten tass på snart to år som sitter i et svært bakovervendt sete og ei på 8 som måler nesten 140 allerede. Plass er det i baksetet til barnestol, men er du noe særlig lengre enn meg vil du antageligvis få litt utfordringer med plass til stol. Er vel ca 3-4 cm mellom topp barnesete og ryggen på førersetet. Dette kan sikkert være annerledes på andre bilstoler, så kjøp først bilen og så barnesetet Barnevogna må på tvers i bagasjerommet, men det er veldig sjeldent vi bruker den annet enn mandag til barnehage og fredag fra barnehage. Vi har Emmaljunga Mondial Duo Kombi. Her er mål: http://www.emmaljunga.no/barnevogn/mondial-duo-combi/ Du er i omtrent samme situasjon som jeg var i fjor, når vi trengte større bil. Klarte oss med e46 sedan ei stund før vi måtte kjøre barnevogna til barnehagen osv. Behovet for å skifte ut den eldrende bilen var også tilstede. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Jeg tenkte mest på plassen mot taket, når man skal sette barnet inn i bilen, da kan man ikke kjøpe sedan av F3x serien ihvertfall. Når det gjelder lengde messig så var det ca like stor plass i F3x som i E6x, synes jeg. Jeg klarer å presse meg inn i setet når et bakovervendt Besafe iZi X3 står der, men der vil jeg ikke sitte i mer enn 5-10 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 (endret) Hei! Kan vel begynne med det at de xDrive som ligger til samme pris har gjerne mindre utstyr og ikke iDrive osv.. Vi kjøpte vår E91 xDrive i høst, grunnet nytt hus og like etterpå ble jeg i samme situasjon som deg, vi venter unge til sommeren. Planen var å ha Velosteren, men hengerfeste og større plass til materialer for oppussing meldte seg, derfor ble bilen byttet. Jeg tror en 5-serie gir litt mindre bekymringer ang. plassen og valg av barnevogn, men pakker du riktig er vel en 3-serie mer enn nok, mange klarer seg med 1-serie/Golf(!!). Vi kjøpte vogn uten å teste, det viste seg å kanskje ikke alltid være så lurt, det ble ganske liten plass baki der. Men vognen var så utrolig god, og man skal tross alt bruke den hver dag så hvorfor ikke? Det er i hovedsak liggedelen(krybben) som tar stor plass, når ungen er stor nok kan sittedelen monteres og den tar nærmest null plass. Vogn: Britax Go Nexthttp://www.mimmis.no/brio-britax-go-next-2015-grey-melange Så vi får overleve den biten! Kravet mitt var 320d m/hengerfeste grunnet at jeg ville ha litt krefter til å dra hengere bekymringsløst, samt xDrive og siden xDrive på E91 ikke ble levert på lavere enn 320d var det greit. M-sport var ikke et must, da jeg synes E91 er fin uten også, men sportsstolene var et krav for min del. Barnesetet vi ser på nå er Recaro Privia. Vi skulle egentlig ha Recaro Zero.1 som blir lansert nå, men jeg føler de har "jukset" på reklameringen av den. De viser en babydel som kan tas ut og inn, men viser seg i ettertid å være en modell som ikke kommer før sommeren Recaro Zero.1 Elite og vil koste ca. 7500,- noe jeg mener er alt for dyrt for meg. Jeg har ikke prøvd Privia i min E91, men ifølge Recaro sine nettsider skal dette gå. Jeg har bestilt setebeskytter allerede, slik som dekker både sete og seterygg. Jeg kan gjerne gå ut å måle eller whatever om det er noe du lurer på ang. E91 Legger til slutt ved noen bilder av barnevogna i bilen så du ser: (Glem at bilen var skitten, det var -15 grader når bildene ble tatt, den er ren igjen nå ) Endret Februar 9, 2016 av Marius2002 Engen93 og Gorg reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Her vil det vel være hovedsakelig snakk om e9x med tanke på årsmodellen trådstarter har sett på, og det spørs om det er noe bedre der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engen93 Skrevet Februar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2016 2 timer siden, Gorg skrev: Vi har to barn, og kjører en e91. Jeg er ca 175 og samboern 170. Har en liten tass på snart to år som sitter i et svært bakovervendt sete og ei på 8 som måler nesten 140 allerede. Plass er det i baksetet til barnestol, men er du noe særlig lengre enn meg vil du antageligvis få litt utfordringer med plass til stol. Er vel ca 3-4 cm mellom topp barnesete og ryggen på førersetet. Dette kan sikkert være annerledes på andre bilstoler, så kjøp først bilen og så barnesetet Barnevogna må på tvers i bagasjerommet, men det er veldig sjeldent vi bruker den annet enn mandag til barnehage og fredag fra barnehage. Vi har Emmaljunga Mondial Duo Kombi. Her er mål: http://www.emmaljunga.no/barnevogn/mondial-duo-combi/ Du er i omtrent samme situasjon som jeg var i fjor, når vi trengte større bil. Klarte oss med e46 sedan ei stund før vi måtte kjøre barnevogna til barnehagen osv. Behovet for å skifte ut den eldrende bilen var også tilstede. Hei! Det er akkurat den vognen vi har kjøpt også, tydeligvis den største på markedet. Vi har en A4 (konebil) og der må vi dele vogna for å få plass, upraktisk. Men om jeg forstår riktig så har du touring nå? Barnesetet er faktisk allerede kjøpt, Brio primo med base til isofix. Dama er heldigvis 165cm høy, så trur det skal gå fint. Spørrs bare hvor lenge vi får hatt det bakovervendt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Engen93 Skrevet Februar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2016 (endret) 21 minutter siden, Marius2002 skrev: Hei! Kan vel begynne med det at de xDrive som ligger til samme pris har gjerne mindre utstyr og ikke iDrive osv.. Vi kjøpte vår E91 xDrive i høst, grunnet nytt hus og like etterpå ble jeg i samme situasjon som deg, vi venter unge til sommeren. Planen var å ha Velosteren, men hengerfeste og større plass til materialer for oppussing meldte seg, derfor ble bilen byttet. Jeg tror en 5-serie gir litt mindre bekymringer ang. plassen og valg av barnevogn, men pakker du riktig er vel en 3-serie mer enn nok, mange klarer seg med 1-serie/Golf(!!). Vi kjøpte vogn uten å teste, det viste seg å kanskje ikke alltid være så lurt, det ble ganske liten plass baki der. Men vognen var så utrolig god, og man skal tross alt bruke den hver dag så hvorfor ikke? Det er i hovedsak liggedelen(krybben) som tar stor plass, når ungen er stor nok kan sittedelen monteres og den tar nærmest null plass. Vogn: Britax Go Nexthttp://www.mimmis.no/brio-britax-go-next-2015-grey-melange Så vi får overleve den biten! Kravet mitt var 320d m/hengerfeste grunnet at jeg ville ha litt krefter til å dra hengere bekymringsløst, samt xDrive og siden xDrive på E91 ikke ble levert på lavere enn 320d var det greit. M-sport var ikke et must, da jeg synes E91 er fin uten også, men sportsstolene var et krav for min del. Barnesetet vi ser på nå er Recaro Privia. Vi skulle egentlig ha Recaro Zero.1 som blir lansert nå, men jeg føler de har "jukset" på reklameringen av den. De viser en babydel som kan tas ut og inn, men viser seg i ettertid å være en modell som ikke kommer før sommeren Recaro Zero.1 Elite og vil koste ca. 7500,- noe jeg mener er alt for dyrt for meg. Jeg har ikke prøvd Privia i min E91, men ifølge Recaro sine nettsider skal dette gå. Jeg har bestilt setebeskytter allerede, slik som dekker både sete og seterygg. Jeg kan gjerne gå ut å måle eller whatever om det er noe du lurer på ang. E91 Legger til slutt ved noen bilder av barnevogna i bilen så du ser: Hei, takk for svar Er det virkelig så dårlig plass i bagasjerommet på 3-serien !? Jeg trur faktisk vognen vi har er større enn den dere har. Om du hadde hatt mulighet til å måle lengden og bredden? Samt kanskje takhøyden hadde satt stor pris på. Endret Februar 9, 2016 av awt Fjernet bilder i sitat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Har en e91, touring. Vogna er det ikke kjempegod plass til i bagasjerommet, men bare legger den sammen og setter den på tvers i bilen null problem. Skulle gjerne hatt F11, for plassen sin del men da måtte vi ha betalt mye mer for å få de ytelsene denne har. Har skiboks, men den har egentlig aldri vært i bruk. Kan være greit å dra til en forhandler å prøve dette ut. Jeg lånte med meg en for å teste dette med vogna og det var kjekt. Det med barnesetet bør også testes. Vi har den her, kanskje du får sammenlignet målene http://toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=60&products_id=1838 Engen93 og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Vi har også Brio Primo, og dette er et av de minste setene man får tak i, både når det gjelder størrelse og vekt, så det går det nok fint. Dette gikk også "greit" i 1-serien vår. Engen93 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Jeg har slik bagasjeromsdekke/roller eller hva det heter og den stjeler mye plass! Her er målt nederst i bagasjerommet dybde Her er målt innerste bredden: Her er ytterste bredden: her er høyden(ytterst, lengre inn er taket noe høyere): og sist her er fra øvre del av seteryggen og til bagasjeromsluken(til vinduet man kan åpne), dybde: Engen93 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Her er forøvrig et bilde av Emmaljunga-vogn, samt en Brio-vogn i (en skitten) e61. Marius2002, sveigis og Engen93 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 E39 er også et bra alternativ, om man ser i øvre prisklassr, facelift. Svært få manuelle vel å merke, om det er et krav. Men kjøper du en til 80-100 lapper med bra utstyr vil du garantert bli fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Jeg har e39 og kan på det sterkeste anbefales som familie bil. Har 2 unger og da med vogn og litt bagasje så må det være god plass baki å det er det i e39.. Hadde aldri gått for 3 serie. Vet ikke helt plass i de nye men ser for meg dårligere enn 5serie. Både i høyde, lengde å bredde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå