Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Gabz skrev:

Fikk en finfin pakke idag :) Gjenstår bare å finne noen som kan sveise for meg, da. Ikke hatt noe hell enda.

Bilde_05_01.2017,_19_55_10.jpg

Hør med Svendsen eller Bilens eksosanlegg. Jeg betalte 2000,- for muffler delete på min. Burde ikke koste noe særlig mer for å kappe bort en potte og sveise på en annen en 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med Svendsen i sommer uten noe spesifikk plan, men har sendt begge to melding nå som potta er i hus så jeg kan dra innom og få en ferdig pris :) Bare at røret som går inn i bakpotta som står på nå mest sannsynlig ikke går rett på denne, så må kappes lenger bak og sveises ny "sving" der. Men får se hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den! Blir neppe så mye lyd med maskineriet mitt, men utseendet blir hvertfall løftet veldig :) Om det faktisk blir noe lydendring så tar jeg det som en bonus! Du som har bensin får jo veldig mye mer forskjell av en sporty muffler. Ja, jo. Har ikke brukt dem til eksos før faktisk, men timepris på slike verksteder pleier å ligge rundt det samme. Får se når jeg får svar av begge selskapene sånn at jeg hvertfall får et inntrykk. Når jeg snakket med han på Svendsen i sommer og vi bare antok hva det kunne kostet hvis vi måtte bygge litt rør og slikt, så trodde han rundt 3 lapper i arbeid om jeg husker rett. Men da pratet ikke vi ikke om bygging/modding av fester heller, og må jo få lagd noe fester også, da denne potta ikke har noen. Får se hva de sier. Skal ikke si noe før jeg vet sikkert, det blir ren spekulasjon. Men hvis vi tenker rundt tusenlappen i timen, som de fleste verksteder har (har jeg inntrykk av) så får man jo en viss idé.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gabz skrev:

Ser den! Blir neppe så mye lyd med maskineriet mitt, men utseendet blir hvertfall løftet veldig :) Om det faktisk blir noe lydendring så tar jeg det som en bonus! Du som har bensin får jo veldig mye mer forskjell av en sporty muffler. Ja, jo. Har ikke brukt dem til eksos før faktisk, men timepris på slike verksteder pleier å ligge rundt det samme. Får se når jeg får svar av begge selskapene sånn at jeg hvertfall får et inntrykk. Når jeg snakket med han på Svendsen i sommer og vi bare antok hva det kunne kostet hvis vi måtte bygge litt rør og slikt, så trodde han rundt 3 lapper i arbeid om jeg husker rett. Men da pratet ikke vi ikke om bygging/modding av fester heller, og må jo få lagd noe fester også, da denne potta ikke har noen. Får se hva de sier. Skal ikke si noe før jeg vet sikkert, det blir ren spekulasjon. Men hvis vi tenker rundt tusenlappen i timen, som de fleste verksteder har (har jeg inntrykk av) så får man jo en viss idé.

Dette er svaret jeg fikk av svendsen eksos når jeg  sendte mail angående å sveise på ny endestuss. Nå har jo du hele lyddemperen, noe jeg ikke hadde, så var kanskje litt mer jobb med kun endestuss.

 

Hei!
 
Vi kan hjelpe deg med det, det koster 2500,- å sveise inn medbrakt stuss, da kommer utskjæring i fanger i tilegg (1000,-) om du ikke vil gjøre det selv først.
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svendsen har fast monteringspris på deler kjøpt hos de. Vet ikke hvordan det blir hvis du har med bakpotten og resten av rørene handles hos de. Så litt smågreier som de kaller "monteringsdetaljer" :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tennbrikket skrev:

 

Såpass, ja. Hadde ikke gått, eller hverfall ikke blitt noe bra med bare stuss på denne nei. Får ta med bilen til begge stedene ila de første dagene, og la dem sjekke og prise det uten spekulasjoner over meldinger. Gidder ikke betale mange tusenlapper for en såpass enkel jobb. 

1 minutt siden, DanielStance skrev:

 

I know. Derfor jeg var innom begge i sommer og hørte, men ingen av dem hadde noe egne deler som var noe lettere. Hadde blitt universaldeler uansett, og da er det bedre for min del å kjøpe noe til en mye hyggeligere pris på eBay selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gabz skrev:

Jepp, er de jeg har sendt melding til samtidig som Svendsen. Har fått et par jobber gjort hos dem. Virker veldig greie de :) 

Du får oppdatere med pris du får fra begge to firmaene, eller sende meg en PM. Vurderer å kjøpe lyddemper i stedet for kun endestuss, da det var litt stria å sveise på. Regner med den lyddemperen burde passe på e46 320d også uten alt for store modifikasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...