Shattered Skrevet Februar 18, 2016 Share Skrevet Februar 18, 2016 27 minutter siden, Freakshow skrev: f90 er vel enig i at e39 m5 touring er et unntak? Nei nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Durochris Skrevet Februar 18, 2016 Share Skrevet Februar 18, 2016 Nmerkene ble sendt i dag tidlig. Gleder meg til å de på bilen din! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2016 Nice! Jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2016 Fikk da endelig tatt service i dag Tenkte det var viktig å få gjort mtp at bilen ikke har servicehistorikk de siste 20k kilometerne, samt at forrige eier hadde brukt den lite ila de siste årene. Så da ble olje, oljefilter, dieselfilter, luftfilter og veivhusventilasjon bestilt. Kjøpte også ny termostat da den i bilen var dårlig (ville ikke gå helt opp til midten med nåla og ble ikke skikkelig varm). Alt ble montert idag, på verkstedet til Djwik. Stæsj: Begynt demontering: Luftfilter og veivhus ute: Klar for utskiftning, kanskje? På plass igjen: Demontering av ting for å komme til termostat: Ute: Ny klargjøres med pakning: På plass, montere EGR-kjøler osv igjen. Fylle med ny kjølevæske: På med vifte og kåpe igjen: Ut med gammelt dieselfilter: Helle over dieselen: Ut med gammel olje. Denne har nok vært i sirkuasjon en god stund, ja: Etter å ha byttet oljefilter også, så var det bare å helle på noen kanner med fersk BMW Longlife-olje: Så lufte kjøleanlegget: Hadde også et deksel under bilen (det midterste) hvor noen av festene hadde blitt dårlige. Dette hang dermed halvveis ned og skrapte i bakken når jeg kjørte i dumper osv.. Gjorde det enkelt, bare fjernet driten: Borte! Og alt på plass! (Motorvask kommer! Jeg synes dette ser like fælt ut som dere..) Måtte selvsagt slå til med en god utvendig vask også, etter en lang dag. It's true, just ask him! Litt frossen etter vasken, men endelig hjemme i varm garasje igjen. Alt i alt en bra dag. Veldig godt å tenke på at bilen har fersk olje, ny veivhusventilasjon, fungerende termostat osv. Daniel., HenrikSolberg, Shattered og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 Bra jobba, dette blir bra:) Ta forresten kontakt med janerik her inne på forumet hvis du skal ha interiør. Tror han fortsatt har annonser på Tilsalgs. Han hadde to biler med svart skinn. Hyggelig handel til en fin pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2016 Takktakk Har faktisk handlet av han før, hyggelig og ærlig kar ja! Skal bare få ordnet anlegg først også kan jeg se etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2016 Var på tide å få testet denne teipen jeg har kjøpt, så gikk ned og monterte skiltet foran uten holderen. Fjernet og renset: Satt på teip: Klemt på plass: Før/etter: Ser utrolig mye bedre ut. Men! Er skeptisk til om dette vil holde, så må ta en prøvetur og kanskje en høyttrykkspyling etterpå for å se om det faktisk holder den på plass. For å si det sånn, jeg har med skiltholderen baki.. Men hvis det faktisk holder det oppe så skal jeg montere bak også Og hvis ikke så får jeg bare finne noen penere holdere.. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 Rake loves this! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 Bra update .:. Service er viktig for å holde hjulene igang. Ser denne får bra stell noe som er bra for bilen og underholdene for oss her. Fin tråd som er stas og følge med på. :). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2016 37 minutter siden, DanielStance skrev: Rake loves this! 16 minutter siden, sveigis skrev: .:. Absolutt! Takk for fine ord, gøy å høre Kan for øvrig melde at jeg har kjørt en tur + høytrykkspylt bilen nå og skiltet sitter like godt enda. So far, so good! Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvestermo Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 Gratulerer med pen bil! Så utrolig bra ut denne her da! Virker en del mer pålitelig enn TDS'n din og lavt forbruk også Er det blandakjøring nei? Det begynner å bli noen biler på deg nå men moro det! Planene i boks allerede ser jeg, FØLGER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2016 Tusen takk Gøy at du følger. Blitt en del biler, men nå skal denne få bli altså! Ligger på ca 0,6 på blandet og 0,4-0,5 på langkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 En kompis av meg har lik bil som deg, 520D, syns de går overraskende bra i forhold til hva jeg hadde trodd på forhånd. Er også litt leken med manuell. Trenger ikke store motoren for å ha det litt artig Så er jo forbruket helt sinnsvakt lavt, jeg kjører selv en E39, og den bruker fint 1,5l på blandet kjøring/bykjøring. Jeg har gjerne fylt flere tanker, før han har fylt en. Nesten så jeg vurderer å selge 528'n og kjøpe meg 520D jeg også, kun pga hvor mye man sparer på forbruket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2016 Helt enig. Er overraskende sprek! Og bruker jo nesten en tredjedel av hva 520iA'en gjorde, til tross for å egentlig være enda sprekere. Digg å ha godt bunndrag også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 1 time siden, Gabz skrev: Digg å ha godt bunndrag også Helt enig 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå