Gå til innhold

Min første bensin rekkesekser! E60 523iA 2006


thomjak
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt 2 diesel biler på rad og endelig fikk jeg tak i en bensin bil, eid av en eldre herre, alt av servicer og vedlikehold fulgt. Litt små ting var det på den som en liten ripe på frontfangeren, litt kondens i ene frontlykten og slitte vinterfelger. Men må lakkere opp "speil armene" for de har flaset litt, er vel alu de så burde være en grei jobb.

De tok 320DA X-drive 2011 Facelift LCI i innbytte + de la på mellomlegg, ble en liten restgjeld men ikke no store greier. Håper det ikke er no tull med den, men kjørte den fra hønefoss til gjøvik så den virket som en drøm, er også min første 5 serie og må si at jeg er helt 5 serie frelst. Hadde vært knall med post LCI men var bare diesel og xdrive maskiner ute omtrent.

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71299487&ref=favorites&favoriteListId=3987251

Endret av thomjak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene er silkemyke og herlige :) Husker jeg jobbet på Bavaria når disse var nye, vi hadde en 523I demobil og en 525d demobil. Veldig mange som skulle ha 520d eller 525d var helt solgt etter en prøvetur i 523I, det var artig kan jeg huske :) 

Er selv 5-serie mann, har forsøkt 3-serie (E90 325d) men jeg synes ikke sportsligheten i denne veier opp for 5-seriens kombinasjon av sport og komfort. I 5-serie får du litt 7-serie og litt 3-serie i en og samme bil, helt perfekt med andre ord ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Fredrik 90 said:

Disse motorene er silkemyke og herlige :) Husker jeg jobbet på Bavaria når disse var nye, vi hadde en 523I demobil og en 525d demobil. Veldig mange som skulle ha 520d eller 525d var helt solgt etter en prøvetur i 523I, det var artig kan jeg huske :) 

Er selv 5-serie mann, har forsøkt 3-serie (E90 325d) men jeg synes ikke sportsligheten i denne veier opp for 5-seriens kombinasjon av sport og komfort. I 5-serie får du litt 7-serie og litt 3-serie i en og samme bil, helt perfekt med andre ord ;) 

Ja har det inntrykket selv at denne motoren er silkemyk :) Så klart det er jo en eldre bil men denne byggherren har virkelig tatt godt vare på den. Syns den var like fin i lakken som min 2011 Coupe.

De ble solgt ja, det kan jeg skjønne veldig godt :)  Eneste jeg syns den mangler er det ekstra nakke støtte som kan skyves ut, men går nok bra uten. Veit ikke om det er noe som kan kjøpes og monteres?

Syns også styringen var mye bedre på denne enn på 2011 Coupe'n, behagelig rett og slett, litt mindre tight men fortsatt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil som så meget pen ut.

E60 er alldeles flotte biler og som det nevnes ,går sekseren sømløst.

Ser du nevner lakkering av speilarmer og det er normalt på disse bilene min egen inkludert.

Dessuten er de fantastiske og kjøre.

Husk og hold tråden oppdatert da jeg er litt over gj.snittet interssert i 5ere da e6x og eldre femmere :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, thomjak skrev:

Litt morsomt også at de siste 3 sifrene i reg nummeret er 523 :D

 

Siltet må du skifte med engang! Nydelig bil med flotte bilder, men nå inså jeg hvor "gammel" bilen blir med gammelt skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, sveigis said:

Gratulerer med fin bil som så meget pen ut.

E60 er alldeles flotte biler og som det nevnes ,går sekseren sømløst.

Ser du nevner lakkering av speilarmer og det er normalt på disse bilene min egen inkludert.

Dessuten er de fantastiske og kjøre.

Husk og hold tråden oppdatert da jeg er litt over gj.snittet interssert i 5ere da e6x og eldre femmere :).

Hadde en liten langtur i dag selv om det snødde og sånt, herlig tur alt i alt :) At jeg ikke har kjøpt en 5er før er helt utrolig.

Skal holde tråden oppdatert nå og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Reef89 said:

 

Siltet må du skifte med engang! Nydelig bil med flotte bilder, men nå inså jeg hvor "gammel" bilen blir med gammelt skilt.

Det har du helt rett i, hadde ikke tenkt på det. Så får bestille nye til uka. Takk for pointer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...