E.H.D Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 Har sett at nye 2 serie Active og Grand Tourer og F48 X1 har fått mindre boltsirkel, 5x112 i forhold til standard 5x120. Navåpning er også redusert til 66,5 eller 66,6 (varierende info). Jeg tenkte dette bare gjalt nye fremhjulsdrevne modeller, men ser nå noe info som tyder på at nye 7 series G11/12 også kan ha disse nye dimensjonene. Noen som vet noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 Ser ut som om du (dessverre) har rett. Ser også at i3 og i8 har samme boltsirkel og navdiameter som disse. Jeg lurer på hva grunnen til denne idiotiske endringen er, jeg kan ihvertfall ikke se noen fordeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2016 Ja, etter at jeg postet har jeg googlet litt mer, og det virker som det er 5x112. Ser at Audi og Mercedes også har dette, og med 66,6 navåpning, så det skulle bety at felger med 5x112 og 66,6 nav skulle passe alle tre merke, såsant innpresset også stemmer, men der kan jo spasere hjelpe. Vil anta at dette da er den nye felgstandarden til kommende BMW modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2016 Var til og med å så på en G11 i dag, og prøvde å måle sånn halvveis, og boltsirkelen var litt mindre en vanlig 5x120. Så da stemmer det at bolsirkelen er endret til 5x112. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 29, 2016 Share Skrevet Mars 29, 2016 Dette vil nok være standarden fremover da er jeg redd. Jeg ser "fordelen" med at Mercedes og Audi/VAG bruker den samme, men dette vil gi mye kluss fremover... ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 On 29.3.2016 at 18.27, awt skrev: Dette vil nok være standarden fremover da er jeg redd. Jeg ser "fordelen" med at Mercedes og Audi/VAG bruker den samme, men dette vil gi mye kluss fremover... joa, forruten at om ikke alle så vertfall flere av volkswagen sine modeller har gått over til 5 X 120 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 Samme med hjulbolter på disse også? Som eks M14x1,25 på F10/11. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 1, 2016 Share Skrevet April 1, 2016 On 31.3.2016 at 8.07, stig. skrev: joa, forruten at om ikke alle så vertfall flere av volkswagen sine modeller har gått over til 5 X 120 VW har hatt 5x120 på noen modeller en stund. Ser av og til noen Transporter T5 med BMW felger. Så en med AC Schnitzer kopier for noen dager siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 1, 2016 Share Skrevet April 1, 2016 Jeg skulle så likt å høre begrunnelsen de har hos bmw for å finne på noe så latterlig. Peak og uglefossen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 1, 2016 Share Skrevet April 1, 2016 Jeg lurer egentlig på hvorfor E39 fikk annen nav diameter enn så og si alle andre modeller. Utenom X5 eller X6 som også fikk det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 1, 2016 Share Skrevet April 1, 2016 Det tøffeste er jo e71 X6 (samt e70 X5M) som har 74mm nav foran og 72,6mm nav bak. OddaBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå