Gå til innhold

Retningsbestemte felger på i3 - har jeg fått feil?

Anbefalte innlegg

17 timer siden, codex skrev:

AXXVIjO.jpg

O5ZW8hD.jpg

Spinner da ikke dem felgene feil vei? :)

Moderatoredit: Innleggene er skilt ut fra snapshot-tråden, da den opprinnelige tråden blir uoversiktelig med sidevis av felgdiskusjoner - dessuten vil nok dette trolig være et høyaktuelt tema for BMW felger i fremtiden (BMWi.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke det.. rotasjonen på dekkene er korrekte på venstresiden av bilen.. men tror jeg har fått 4 venstrefelger fordi rotasjonen er feil på høyre siden bilen. Hørt det har skjedd med andre, skal høre med bavaria.

Men er da ikke helt sikker, stod jo ingenting på dekka .. og alle dekka var like .. så rotasjonen ble feil uansett på 2 av hjula. 

Endret av codex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, codex skrev:

Nei tror ikke det.. rotasjonen på dekkene er korrekte på venstresiden av bilen.. men tror jeg har fått 4 venstrefelger fordi rotasjonen er feil på høyre siden bilen. Hørt det har skjedd med andre, skal høre med bavaria.

Men er da ikke helt sikker, stod jo ingenting på dekka .. og alle dekka var like .. så rotasjonen ble feil uansett på 2 av hjula. 

Jeg mener det bør se slik ut som på denne.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75495133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, E.H.D said:

Jeg mener det bør se slik ut som på denne.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75495133

Skal si meg enig med det :)

Men når det er forskjellige dekk dim på foran og bak og alle felgene er like.. så hjelper det meg ikke og bytte om, for da blir det bare feil på andre siden isteden for :P

Dekk dim:

Foran :155 / 70 R19 
Bak: 175 / 60 R19

På passsasjer siden her så er det jo korrekt.aD0su1Uh.jpg

Og selve dekkrotasjoen er etter min mening rett på førersiden og feil på passasjer siden.. så dekka er feilmontert og hjula er feil.. 

Kan være jeg er helt lost og tar feil her i sommerheten.. men jeg får det ikke til og gå opp ihvertfall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, codex skrev:

Skal si meg enig med det :)

Men når det er forskjellige dekk dim på foran og bak og alle felgene er like.. så hjelper det meg ikke og bytte om, for da blir det bare feil på andre siden isteden for :P

Dekk dim:

Foran :155 / 70 R19 
Bak: 175 / 60 R19

På passsasjer siden her så er det jo korrekt.aD0su1Uh.jpg

Og selve dekkrotasjoen er etter min mening rett på førersiden og feil på passasjer siden.. så dekka er feilmontert og hjula er feil.. 

Kan være jeg er helt lost og tar feil her i sommerheten.. men jeg får det ikke til og gå opp ihvertfall :P 

Fikk du levert bilen ny slik? Jeg vet ikke hvilke dekk du har, men føler ikke at det er så mange dekk som er rettningsbestemte lenger, men heller asymmetriske, merker med utside på dekksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, E.H.D said:

Fikk du levert bilen ny slik? Jeg vet ikke hvilke dekk du har, men føler ikke at det er så mange dekk som er rettningsbestemte lenger, men heller asymmetriske, merker med utside på dekksiden.

Ja, eller bilen ble levert med vinterhjul montert. 

Ble litt mye offtopic her nå, beklager folkens :P Men jeg skal ta en tur innom bavaria, for jeg kan jo ikke bytte om på VF OG HF hjul .. for da bare bytter jeg på hvilken side som har "Feil" retning på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, awt skrev:

"Feilen" vil alltid være på venstre side, uansett hvor mye du bytter om. :)

Ja, det er jo feil felger på venstreside, de skal jo være speilvendte av de som er på høyre side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bavaria idag, og der bekreftet de det jeg trodde. BMW produserer kun en felg, sikkert for og spare penger. Så de er feil på ene siden uansett. Var fra engang i 2015 de gikk over til og kun produsere 1 type felg.

Og dekkene er ikke retningsbestemte, selv om de ser litt slik ut begrunn av mønster på ytterkanten. 

Så da er vell den saken "løst" :P Useriøst av BMW synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter ikke annet enn blottlegging av manglende kompetanse hos din forhandler og/eller total ansvarsfraskrivelse. Dersom de hardnakket hevder at motsatt felg er tatt ut av produksjon, bør de steppe opp kursintensiteten i ETK betraktelig.

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.47.41.pngSkjermbilde 2016-05-12 kl. 11.48.01.png

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.48.48.png

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.49.00.png

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.49.12.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende selger en mail med link til den realoem siden,  så får vi se hva han  sier til det. Jeg har en liten aning om han vil si at den siden ikke  er oppdatert  eller noe slikt :-P men time will show. 

3 hours ago, Saltkjelen said:

Dette lukter ikke annet enn blottlegging av manglende kompetanse hos din forhandler og/eller total ansvarsfraskrivelse. Dersom de hardnakket hevder at motsatt felg er tatt ut av produksjon, bør de steppe opp kursintensiteten i ETK betraktelig.

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.47.41.pngSkjermbilde 2016-05-12 kl. 11.48.01.png

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.48.48.png

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.49.00.png

Skjermbilde 2016-05-12 kl. 11.49.12.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...