HenrikSolberg Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 17 timer siden, codex skrev: Spinner da ikke dem felgene feil vei? Moderatoredit: Innleggene er skilt ut fra snapshot-tråden, da den opprinnelige tråden blir uoversiktelig med sidevis av felgdiskusjoner - dessuten vil nok dette trolig være et høyaktuelt tema for BMW felger i fremtiden (BMWi.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) Nei tror ikke det.. rotasjonen på dekkene er korrekte på venstresiden av bilen.. men tror jeg har fått 4 venstrefelger fordi rotasjonen er feil på høyre siden bilen. Hørt det har skjedd med andre, skal høre med bavaria. Men er da ikke helt sikker, stod jo ingenting på dekka .. og alle dekka var like .. så rotasjonen ble feil uansett på 2 av hjula. Endret Mai 8, 2016 av codex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 1 time siden, codex skrev: Nei tror ikke det.. rotasjonen på dekkene er korrekte på venstresiden av bilen.. men tror jeg har fått 4 venstrefelger fordi rotasjonen er feil på høyre siden bilen. Hørt det har skjedd med andre, skal høre med bavaria. Men er da ikke helt sikker, stod jo ingenting på dekka .. og alle dekka var like .. så rotasjonen ble feil uansett på 2 av hjula. Jeg mener det bør se slik ut som på denne. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75495133 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 9 hours ago, E.H.D said: Jeg mener det bør se slik ut som på denne. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75495133 Skal si meg enig med det Men når det er forskjellige dekk dim på foran og bak og alle felgene er like.. så hjelper det meg ikke og bytte om, for da blir det bare feil på andre siden isteden for Dekk dim: Foran :155 / 70 R19 Bak: 175 / 60 R19 På passsasjer siden her så er det jo korrekt. Og selve dekkrotasjoen er etter min mening rett på førersiden og feil på passasjer siden.. så dekka er feilmontert og hjula er feil.. Kan være jeg er helt lost og tar feil her i sommerheten.. men jeg får det ikke til og gå opp ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 1 time siden, codex skrev: Skal si meg enig med det Men når det er forskjellige dekk dim på foran og bak og alle felgene er like.. så hjelper det meg ikke og bytte om, for da blir det bare feil på andre siden isteden for Dekk dim: Foran :155 / 70 R19 Bak: 175 / 60 R19 På passsasjer siden her så er det jo korrekt. Og selve dekkrotasjoen er etter min mening rett på førersiden og feil på passasjer siden.. så dekka er feilmontert og hjula er feil.. Kan være jeg er helt lost og tar feil her i sommerheten.. men jeg får det ikke til og gå opp ihvertfall Fikk du levert bilen ny slik? Jeg vet ikke hvilke dekk du har, men føler ikke at det er så mange dekk som er rettningsbestemte lenger, men heller asymmetriske, merker med utside på dekksiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 Iht. ETK, er det forskjell på høyre og venstre felg for i3/i8 og andre utgaver med retningsbestemte felger, så om bilen er kjøpt ny, har nok forhandler blingset ved påmontering av felgpakke. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 58 minutes ago, E.H.D said: Fikk du levert bilen ny slik? Jeg vet ikke hvilke dekk du har, men føler ikke at det er så mange dekk som er rettningsbestemte lenger, men heller asymmetriske, merker med utside på dekksiden. Ja, eller bilen ble levert med vinterhjul montert. Ble litt mye offtopic her nå, beklager folkens Men jeg skal ta en tur innom bavaria, for jeg kan jo ikke bytte om på VF OG HF hjul .. for da bare bytter jeg på hvilken side som har "Feil" retning på felgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 "Feilen" vil alltid være på venstre side, uansett hvor mye du bytter om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 39 minutter siden, awt skrev: "Feilen" vil alltid være på venstre side, uansett hvor mye du bytter om. Ja, det er jo feil felger på venstreside, de skal jo være speilvendte av de som er på høyre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Var innom Bavaria idag, og der bekreftet de det jeg trodde. BMW produserer kun en felg, sikkert for og spare penger. Så de er feil på ene siden uansett. Var fra engang i 2015 de gikk over til og kun produsere 1 type felg. Og dekkene er ikke retningsbestemte, selv om de ser litt slik ut begrunn av mønster på ytterkanten. Så da er vell den saken "løst" Useriøst av BMW synes nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Dette lukter ikke annet enn blottlegging av manglende kompetanse hos din forhandler og/eller total ansvarsfraskrivelse. Dersom de hardnakket hevder at motsatt felg er tatt ut av produksjon, bør de steppe opp kursintensiteten i ETK betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 (endret) Jeg hadde ALDRI godtatt å hatt det sånn på min bil. Hvis det ikke er å oppdrive felger med andre retningen hadde jeg bedt om felger uten slik rotasjonslook. Ser jo totalt Donald ut Endret Mai 12, 2016 av StigJ santho96, awt og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Skal sende selger en mail med link til den realoem siden, så får vi se hva han sier til det. Jeg har en liten aning om han vil si at den siden ikke er oppdatert eller noe slikt men time will show. 3 hours ago, Saltkjelen said: Dette lukter ikke annet enn blottlegging av manglende kompetanse hos din forhandler og/eller total ansvarsfraskrivelse. Dersom de hardnakket hevder at motsatt felg er tatt ut av produksjon, bør de steppe opp kursintensiteten i ETK betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Visst dere ser f.eks på denne 2016 modellen, så har den samme. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75781236 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 12, 2016 Share Skrevet Mai 12, 2016 Teit, da de mest sannsynlig fortsatt produserer disse som "reservedeler". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå