Torkild Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Merker avtagende bremseeffekt nå ( 62 000 km ) samt noe risting i ratt ved ned bremsing over 90 kmt. Ser at klossene bak er slitt nesten helt ned, men skiven har enda litt å gå på. Forran er det både klosser og skive igjen, men det er vel som regel små kast i skive forran som gir risting i bilen/ratt ved nedbremsing ? Og det beste er vel defor bytte både skiver + klosser. Bilen er enda under garanti.. så hva mener dere? skal jeg ta jobben selv eller sette den bort til et merkeverksted. Bmw skal sikkert ha en latterlig sum penger for denne jobben. Noe som bare tar noen få timer. Og dersom jeg tar det selv, trenger jeg noe spesial verktøy ? er det bremseslitasje varsler på alle 4 hjul og må de bytttes ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Kast i skiver er vel garantisak og ikke normal slitasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Bremser er slitedel så ikke garanti på det nei. Handbrekket må settes i servicemodus for å presse tilbake stempler på caliper bak og dette trenger du diagnoseutstyr til. Foran er det en rett frem jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Kun slitasjevarsler venstre framme og høyre bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Skiver og klosser foran og bak kostet ca 16 000 kr hos Bavaria for min 530d, sikkert litt rimeligere på en 520d. Synes dette er vanvittig dyrt, tar man service i samme slengen så er man på over 20 000 kr. Dyrt å kjøre BMW, trøsten er at det er ikke så veldig mye billigere hos andre merker heller. Kast i bremseskiver som ikke er utslitt bør jo være en reklamsjons sak. Fikk selv kast i mine skiver bak når de nærmet seg minimums tykkelse, så det kan være derfor også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Mai 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2016 He he, koster og være kar seh Ser at jeg kommer under 6000 kr på GS i deler med 2stk slitasjevarsler. Har byttet en del bremser på biler opp gjennom årene, er det noe spesial verktøy BMW bruker? Eller dette fy fy så lenge det enda er garanti ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 26, 2016 Share Skrevet Mai 26, 2016 Jeg ser ingen problemer med å gjøre denne jobben selv. Man sparer jo uhorvelig med penger på det. Jeg mener at man nesten er "litt dum" å ikke gjøre det selv, om man kan denne jobben og har tid. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Mai 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2016 " Handbrekket må settes i servicemodus for å presse tilbake stempler på caliper bak og dette trenger du diagnoseutstyr til. Foran er det en rett frem jobb. " Denne gjorde meg litt skepisk.. Har ikke diagnose utstyr for og sette brekk i "serveicemodus" Ja ja.. evnt bytte forran selv og bak via verksted da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Det er fullt mulig å gjøre det selv uten diagnose. Jeg gjorde det i helga. Nederst i denne lenka ligger det en bra video. Ikke helt likt på F10, men nesten. http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=1229628 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svearamp Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Ligger en grei video på YouTube på hvordan du gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå