Gå til innhold

Har BMW virkelig gode stoler?


M.Lunde
 Share

Anbefalte innlegg

Smak og behag på stoler. Jeg digger BMWs stoler og spesielt M-Sport og helst i alcantara. Har idag M-Sport i skinn eller "skinn", vet ikke, men de fungerer godt de også. Synes alcantarastolene M-Sport fra E91 var hakket bedre, eller E34 M5 alcantara-stolene enda bedre enn det igjen, men det skulle bare mangle :) Uansett så er det ingen andre biler jeg har prøvd som har like gode stoler som BMW. Med mindre det er noe RS-greier med hjelp fra Recaro :) 

88B64FCC-7F1B-4C66-AB80-9AD38BDECE04.thumb.jpeg.e1bce90b7ee07236fa1d9bc43779c697.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ron Jeremy said:

Kan nok være en alders relatert greie også.

Kanskje. men jeg er 40, og vil tro jeg er mer i målgruppen for komfortstoler enn 20-åringer, som sikkert i større grad foretrekker sport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som følger blir jo min personlige mening, men jeg tror det beste setet jeg har sittet i i nyere tid er fra Porsche Macan, 18-veis varianten. Fantastisk komfort, myke med skinn i god kvalitet samt rikelig med justeringsmuligheter.

Når det er sagt så synes jeg BMW har vært ganske langt frampå med generell setekomfort og stol-kvalitet på de bedre setene, se bare på hvilke justeringsmuligheter deres komfortstoler har, og dette stammer fra litt lengre tilbake i tid og selv "interiør-kongen" Audi har hengt laaaaangt etter på dette. Mercedes har vært i nærheten IMO uten å være like bra.

Når det er sagt så har jeg kanskje en rar rygg, men har konsekvent ryggsmerter i større eller mindre grad i omtrent alle bilene jeg har sittet i. Om det skyldes feil justering av brukeren, rar rygg eller dårlige seter kan jo de lærde strides om, men personlig så synes jeg de "ordinære" setene til BMW ikke er mer enn adekvate og fullstendig uten nevneverdig bemerkelse hverken på godt eller vondt, deres "gode" stoler derimot er upåklagelige og blant de beste på markedet i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste av bmw stoler å kommet fram til at det eneste som fungerer for meg er komfårstoler siden disse har knekk i ryggen, noe jeg ikke kan være foruten på lengere turer.

e60 og nyere har veldig gode komfårstoler, de har rikelig med sidestøtte. Har litt problem med nederst på stolryggen men dette er flisspikkeri. E6x preface har overlegen nakkestøtte

den beste av den beste er komfårstolen fra e38/39, ser ikke best ut og har heller ikke beste sidestøtte men måte man synker inn i stolen på er helt nydelig.  Det er som å sitte i en god å myk stressless, er den nappa i tillegg så er den jo veldig myk og mangler egentlig bare gyngefunksjon 😂

54C63362-5DE6-4E6E-928E-7C251B66AD1D.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...