Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Eystein Ose said:

Regnet litt i går kveld, og var meget fornøyd med å ha ryddet litt på delelageret å solgt deler for 6500kr, helt til jeg kom på at jeg har handlet deler for 8000kr denne helgen😂

Gjort en justering av lageret som kun kostet 1500kr heter det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har deltatt på driveout arrangert av Team tyggegummi eller har noen tanker om det?

Er det helt bajas eller går det an å være med på uten å ligge over beslagsgensa konstant? 

Relativt høy standard på bilparken ihverfall.

https://www.deltager.no/register/#/VardriveoutmedTeamTyggegummi_1677525156?fbclid=PAAaaAjo6BJiny7hgDd_FEcmyY1P7ZKC60QHXL7YJJYrjVBrmrnPSH4SvbpRU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lars89 skrev:

Noen som har deltatt på driveout arrangert av Team tyggegummi eller har noen tanker om det?

Er det helt bajas eller går det an å være med på uten å ligge over beslagsgensa konstant? 

Relativt høy standard på bilparken ihverfall.

https://www.deltager.no/register/#/VardriveoutmedTeamTyggegummi_1677525156?fbclid=PAAaaAjo6BJiny7hgDd_FEcmyY1P7ZKC60QHXL7YJJYrjVBrmrnPSH4SvbpRU

Sånt ser veldig kult ut, men jeg føler det blir litt for voldsomt det opplegget der. Greit nok å betale noen kroner, koster jo å arrangere. Men jeg trenger ikke mat inkl og "stickers" på bilen, det blir litt for Gumball for meg. Kan man ikke møtes, kjøre en planlagt rute med stopp hvor de som vil spise kan det? 

Og med den mengden deltagere og nivå på bilene så vil man jo ha politiet hengende over seg. Det tar bort litt av moroa, ikke at man skal kjøre som en tulling men litt slakke tøyler er jo greit uten å bli fotgjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg AVA P80 I hus, det var dessverre ikke veldig imponerende opplevelse så langt. Her har jeg vært uheldig og fått en mandagsmodell tror jeg.

Jeg manglet en overgang, mye skarpe kanter og glemt avgrading og et brukket deksel. I bruk var det veldig dårlig vaskeeffekt, og jeg tviler ekstremt på de 600 literne i timen akkurat fra den e maskinen. Tok noen bilder og video og sendte til Bilpleiekongen. 
 

De manglet også overgang til skumkanon. Litt kjipern, men gir de en sjanse til å rydde opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hallgrim86 Metallkomponentene på pumpa i min P60 var støpt og hadde ganske røff finish, så det er nok den kostnadsbesparende linja de har lagt seg på. Brukte du teleskoplansen ved vask og får du ut 600L+ fra krana/slangen?

Bilpleiekongen har vært greie med meg, men de videresender deg bare til Ava, som for øvrig har vært ålreite også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

@Hallgrim86 Metallkomponentene på pumpa i min P60 var støpt og hadde ganske røff finish, så det er nok den kostnadsbesparende linja de har lagt seg på. Brukte du teleskoplansen ved vask og får du ut 600L+ fra krana/slangen?

Bilpleiekongen har vært greie med meg, men de videresender deg bare til Ava, som for øvrig har vært ålreite også.

Jeg har hørt mye bra om de selv. Tar en kontroll med bøtte, det er nok noe feil et sted her. Småplukket er bare en deksel som må tilsendes - så det går fint. Jeg prøvde flere og opplevde lav til moderat effekt at best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg hadde/har lave krav, men jeg følte at P60 hadde helt grei effekt selv med lansen som tok ut litt trykk, så det er forhåpentligvis noe tull på den du har som du finner ut av 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på Forsikring?Er vel sikkert folk her som har store verdier i garasje i form av verktøy og div.Har dere tegnet ekstra?Hva med å bevise verdier hvis det skulle brenne eller innbrudd?

Jeg har ikke samlet kvitteringer på alt jeg har kjøpt de siste 10-15 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er vel å skaffe seg en garasjetråd og poste alt rælet du kjøper :P 

@bricks: Du må nesten høre med ditt forsikringsselskap vedr. hvor store verdier de dekker som standard. Mange har 500k+ på innbo, plenty for noen - ikke nok for andre. Hvis man føler at man har unormalt mye verdi i garasjen kan man ta det opp med forsikringsselskapet. Samtidig, til tross for f.eks. 200-300k brukt på verktøy over flere år er det ikke sikkert at det havner over 50-100k i markedsverdi når man evt. skal ha erstatning. Kjøper man nytt til fullpris er jo ting halvert i verdi etter ett år, om ikke verre. Å ta bilder av ting er kanskje det viktigste, spesielt for å huske hva du faktisk har av ting som "aldri brukes".

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...