Fredrik 90 Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 (endret) Tur til Techno Classica i Essen Denne turen var en langhelg jeg og min far dro på, ned på Fredagen og hjem på Søndagen Det ble 2600 km på denne turen så det ble en del kjøring på forholdsvis kort tid. Vi kjørte dog i ett strekk, da 13 timers kjøring går greit. Vi valgte å bo på hotell i Dusseldorf da dette er billigere enn å bo i Essen når messa pågår. Dusseldorf er kun en halvtime unna Essen så det gikk greit Bilder kommer fortløpende Endret August 11, 2016 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Så var man på veien igjen, Autobahn er inntatt med standard cruisehastighet satt på cruisekontrollen Klar for å komme oss ut av Dusseldorf og bort til messa Vi måtte bare en liten tur innom BMW Niederlassung Dusseldorf først... .... måtte bare plukke opp en ny bil som jeg hadde stående å vente på meg Så var man inne på messa, endelig Var litt kaotisk å måtte parkere flere kilometer unna messehallen, men heldigvis så hadde arrangørene satt inn busser som frakta folk frem og tilbake uten kostnad. Så da fikk jeg kjørt buss også, som regel år mellom hver gang jeg gjør det Volvo hadde stasjonsvogn tema denne gangen, i forbindelse med lanseringen av sin nye V90 Dette var salongbordet sitt det, en gammel flymotor med glassplate på toppen E24 Alpina....sikle sikle Marius2002, StigJ, RNJ og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Skikkelig gullrekke dette her Mercedes hadde likegreit hyrt en hel hall... Mercedes har en god del klassikere på samvittigheten Mercedes 190 EVO har jo blitt en skikkelig etterspurt klassiker ....men dette er fortsatt traurige greier spør du meg Dette var ett snodig misfoster uglefossen, StigJ, magneten og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 11, 2016 Share Skrevet August 11, 2016 Som vanlig veldig fine reisebrev fra din hånd, men denne gangen synes jeg at det virkelig er ekstra bra når det gjelder fotografier og ikke minst reisemål/objekter... kjempebra. Bilturer med en skikkelig bil er morsomt og som jeg har nevnt før er det viktig å gjøre dette hvis man har muligheten til det... Marius2002, Mr. Erling og Fredrik 90 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 (endret) Norsk DB4 med passende skiltnummer Jeg trodde først dette var noe Stance greier siden den var så lav, men den har faktisk original luft fjæring ifra 60 tallet ...her sitter kompressoren. En av mine drømmebiler, Porsche 928 GTS S4 Er ikke alt som handler om BMW for meg... Skoda drar til med skikkelig stand En av de siste bilene jeg hadde forventet å se på denne messen.... de har til og med åpnet panseret for anledningen Skuelystne kunne se råskapen nedi der i form av en illsint 1,4 liter.... Men det er jo ett bra eksempel på at denne messen har virkelig alt Endret August 12, 2016 av Fredrik 90 RNJ, Fredrik, StigJ og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Dette var faktisk en rustfri Alfasud, det er sjeldent. Dette er jo den bilen i historien som er kjent for å ruste mest, disse bilene var jo rustne allerede da de sto på kaia i Drammen... Ford Capri med E34 lykter Er vist populært i Capri miljøet å rappe lykter av BMW E30/34/32 Øst Tysk statussymbol E-Golf anno 1988 Noen som har vært skikkelig fulle da de skulle designe bil... Makky123, RNJ, Mr. Erling og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 11, 2016 Share Skrevet August 11, 2016 (endret) Jeg vil tro at årsaken til at de viste frem motoren på Skoda Felicia'en (den hvite med 1,3 liter motor) er at det var Ricardo plc og Porsche som stort sett konstruerte motoren (selvfølgelig på Skodas spesifikasjoner og til en bestemt pris). Motoren ble opprinnelig utviklet til Skoda Favorit (1987-1994), men ble videreført i bl.a Felicia. Muren falt først i 1989 så da den aktuelle motoren var ny var den utvilsomt en av de mest moderne bilmotorene i den tidligere østblokken... Den aktuelle Porsche 924'en er forøvrig en prototype fra 1974 (les: modellen kom først på markedet i 1976). Porsche 928 GTS er som alltid nydelig. Det er ikke ofte at jeg i en slik formidabel bildeserie med historiske biler kan påberope meg å ha hatt 5-6 av modellene/bilene, men det kan jeg denne gangen... Endret August 11, 2016 av Fredrik Mr. Erling, magneten og Fredrik 90 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Det var en grei standard på denne standen også, vannfontene også Lancia Delta Intergrale, nok en kul og ny klassiker Men dette er ren perfeksjonisme Alfa Romeo Montreal er enda en av mine lite kjente favoritter. Den originale øyelokk effekten er prikken over Ien Dette er hva du får når du parer en taxi med en Formel 1 bil Siden dette var messens siste dag så gikk denne E28 M5en for småpenger.... Jeg vurderte seriøst å slå til ett lite øyeblikk, før realiteten innhentet meg M1 blir aldri feil M88 Fredrik, Marius2002, Mr. Erling og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Man sparer jo det beste til slutt BMW dro skikkelig til med egen hall i anledning 100 års jubileet En I8 har egentlig ingenting å gjøre ved siden av en legende som M1... En annen kommende klassiker Og så var det slutt for denne gang Vi tok turen tilbake til Dusseldorf for å finne noe å spise samt se oss litt rundt om. Planen var å ta turen opp i Rheinturm å spise i den roterende restauranten En bygning av krom!! Tipper det går med noen kilo Autosol til å holde denne skinnende ren Det blei ikke noe spising i den roterende restauranten dog, ser ut som man måtte bestille bord 14 dager i forveien... Men utsikten var det ikke noe å si på Så vi gikk inn i byen og fant ett spisested der Ellers så må jeg si Dusseldorf var en fin by, ikke vært her før så det er ikke umulig vi reiser hit neste gang vi skal på Techno Classica. Det ble tidlig kvelden da vi skulle kjøre langt neste dag Nesen ble vent hjemover påfølgende dag, bortsett ifra litt handling i Flensburg så var det ikke stort å skrive om. Blir mer på neste tur Gorg, Makky123, Mr. Erling og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet August 11, 2016 Share Skrevet August 11, 2016 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Norsk DB6 med passende skiltnummer Fint reisebrev DB4 dette forresten Fredrik 90 og Mr. Erling reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 12, 2016 Forfatter Share Skrevet August 12, 2016 20 timer siden, Fredrik skrev: Som vanlig veldig fine reisebrev fra din hånd, men denne gangen synes jeg at det virkelig er ekstra bra når det gjelder fotografier og ikke minst reisemål/objekter... kjempebra. Bilturer med en skikkelig bil er morsomt og som jeg har nevnt før er det viktig å gjøre dette hvis man har muligheten til det... Takker for hyggelige ord Fredrik Ja jeg synes det er litt viktig å realisere seg selv, å sette seg på ett fly blir så sterilt og kjedelig. Det er morsomt å ut å få sett litt av verden, kan ikke tenke meg noen bedre måte å gjøre dette på enn i sin egen bil 19 timer siden, Fredrik skrev: Jeg vil tro at årsaken til at de viste frem motoren på Skoda Felicia'en (den hvite med 1,3 liter motor) er at det var Ricardo plc og Porsche som stort sett konstruerte motoren (selvfølgelig på Skodas spesifikasjoner og til en bestemt pris). Motoren ble opprinnelig utviklet til Skoda Favorit (1987-1994), men ble videreført i bl.a Felicia. Muren falt først i 1989 så da den aktuelle motoren var ny var den utvilsomt en av de mest moderne bilmotorene i den tidligere østblokken... Den aktuelle Porsche 924'en er forøvrig en prototype fra 1974 (les: modellen kom først på markedet i 1976). Porsche 928 GTS er som alltid nydelig. Det er ikke ofte at jeg i en slik formidabel bildeserie med historiske biler kan påberope meg å ha hatt 5-6 av modellene/bilene, men det kan jeg denne gangen... Artig informasjon, det var ikke jeg klar over. Men det viser litt hvor god takhøyde det er på en messe som Techno Classica. Det holder egentlig kun å være interesser i motor, da vil du garantert finne noe av interesse her Tenker du på den røde prototypen? Var ikke det en bil som egentlig ble utviklet av VW som en erstatter for VW/Porsche 914? Arrester meg om jeg tar feil, når det gjelder Porsche er jeg på litt dypt vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 12, 2016 Forfatter Share Skrevet August 12, 2016 17 timer siden, Poppy skrev: Fint reisebrev DB4 dette forresten Takker for det Det har du helt rett i, dette er selvsagt en DB4. Har rettet dette i innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 (endret) 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Tenker du på den røde prototypen? Var ikke det en bil som egentlig ble utviklet av VW som en erstatter for VW/Porsche 914? Arrester meg om jeg tar feil, når det gjelder Porsche er jeg på litt dypt vann Ja, jeg tenker på den røde prototypen som er resultatet av fellesprosjektet "425" mellom VW og Porsche. Det er også korrekt at denne prototypen var bestemt til å erstatte Porsche 914, som forøvrig også var et felles VW og Porsche prosjekt. Porsche endret imidlertid ganske mye på designet etter at prototypen var ferdig i 1974. Det ser man ganske tydelig på dette bildet. Bilens karosserilinjer ble mye tydeligere, skarpere og ikke på nær så avrundet som på prototypen. Da prototypen nærmet seg ferdig og oljekrisen var et faktum i 1973/74 bestemte VW seg for å trekke seg ut av fellesprosjektet. Porsche kjøpte rettighetene til prosjektet og Porsche 924 ble introdusert for markedet to år senere i 1976. Det er forøvrig nederlenderen Harm Lagaay som står bak designet og han er også ansvarlig for Porsche modellene 968, 993, Boxster, Cayenne, 996 og Carrera GT i tillegg til BMW Z1. Hvis man ser overordnet på Z1 designet ser man også konturene av nettopp Porsche 924... Endret August 12, 2016 av Fredrik Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 13, 2016 Forfatter Share Skrevet August 13, 2016 18 timer siden, Fredrik skrev: Ja, jeg tenker på den røde prototypen som er resultatet av fellesprosjektet "425" mellom VW og Porsche. Det er også korrekt at denne prototypen var bestemt til å erstatte Porsche 914, som forøvrig også var et felles VW og Porsche prosjekt. Porsche endret imidlertid ganske mye på designet etter at prototypen var ferdig i 1974. Det ser man ganske tydelig på dette bildet. Bilens karosserilinjer ble mye tydeligere, skarpere og ikke på nær så avrundet som på prototypen. Da prototypen nærmet seg ferdig og oljekrisen var et faktum i 1973/74 bestemte VW seg for å trekke seg ut av fellesprosjektet. Porsche kjøpte rettighetene til prosjektet og Porsche 924 ble introdusert for markedet to år senere i 1976. Det er forøvrig nederlenderen Harm Lagaay som står bak designet og han er også ansvarlig for Porsche modellene 968, 993, Boxster, Cayenne, 996 og Carrera GT i tillegg til BMW Z1. Hvis man ser overordnet på Z1 designet ser man også konturene av nettopp Porsche 924... Takk for nyttig informasjon Den aktuelle prototypen "425" kommer til å dukke opp igjen senere i tråden, da vi besøkte Porsche Museum i Stuttgart. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 13, 2016 Forfatter Share Skrevet August 13, 2016 Da har jeg gjort klar tett på 900 bilder ifra Europaturen, så det er bare å gjøre seg klar Men jeg tror vi skal bumpe over til neste side før jeg begynner å legge ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå