Gå til innhold

BMW F10 520D Alpinakvit 2011mod kommer med Rohana 20" og M-Performance


VHaugen
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎30‎.‎08‎.‎2016 at 19.04, E.H.D skrev:

Kanskje bedre å kjøpe BBS til 20k da. :whistle:

Har vore inn på Tempe dekkservice og kjika på mykje feite felga, så spare meg opp litt peng igjennom vinteren og få bestilt tidlig vår, står mellom Vossen, Stance eller Rohana :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg sikta inn på Felger, blir enten Rohana RC10 eller Zito ZS03, sistnevnte er ikkje så veldig concave at det gjør noko, men korleis er det med dette innpresset, for f.eks på Zito når eg skal inn å sjå og bestille så står det:
 

Dim Eks mva Inkl mva Boltesirkel Inpress Senterbor
9×21 3 295,- 4 119,- 5×120 35 74,1
           
           
10,5×21 3 395,- 4 244,- 5×120 35/45 74,1

 

Så ekje eg så klok på ditta innpresset og har googla og sett her inne på forumet, men ka burde eg sjekke at det passa på F10'n? :) Kor breie felgar passa inn i hjulbuen framme og bak på F10'n, går 9" breie framme og 10,5" breie bak? med den impressen der? Tar gjerne imot hjelp :)

alpine-white-bmw-f10-m5-on-zito-wheels-is-gorgeous-photo-gallery_9.jpg zito.jpg

Syns dette blei meget feite på kvit F10 :) Men dette er faceliften av min då.

Endret av VHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme dimensjon som deg foran og bak, med ET40 foran og ET34 bak.

Foran synes jeg de er litt langt inne, så jeg kjører 10mm spacere. Foran så vil derfor ET35 passe fint. Bak står de langt ut, nesten litt utenfor hjulbuen. Om du vil at felgene foran og bak skal bygge like langt ut så ville jeg gått for ET45 bak, så kan du heller bygge ut med spacer om du skulle ønske.

Jeg er dog ikke 100% sikker på om det kan bli noen komplikasjoner med så mye innpress bak, men det kan sikkert andre svare på. Vet i alle fall at de originale 434-felgene til F10/11 har ET44, men det er 20x9", altså ikke så brede felger. Tror ikke det skal være noe problem.

Edit: For øvrig pene felger ja! :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for ditt innspel Walkabout, Dette blir no 9x21" og 10,5x 21" men kva dekk dim går du på slike 21" for å unngå subbing og sånt da? :) hakje kjøpt slike digre felga før, så ekje så godt kjent med valg av dekk dim :P

 

Endret av VHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 255/30-21 foran og 295/25-21 bak, dette er "standard" dimensjon for 21" på F10/11.

Selv har jeg et dekk som ligger i mellomsjiktet prismessig, Falken FK452. Godt fornøyd med disse, slitesterke og godt grep. Koster litt over 10.000 for alle fire på dekkonline.com. Ser dog at Federal også leverer i den dimensjonen nå, da kommer det på rundt 7000 kroner for komplett sett. Kanskje verdt et forsøk? Har vært fornøyd med Federal før, da i 19" på min tidligere E60 :) 

Du må bare huske å kjøre firehjulskontroll på bilen din etter du får på nye felger (og eventuelt senk), ellers sliter du ut innsiden av dekkene bak på nulla komma niks.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Walkabout skrev:

Jeg kjører 255/30-21 foran og 295/25-21 bak, dette er "standard" dimensjon for 21" på F10/11.

Selv har jeg et dekk som ligger i mellomsjiktet prismessig, Falken FK452. Godt fornøyd med disse, slitesterke og godt grep. Koster litt over 10.000 for alle fire på dekkonline.com. Ser dog at Federal også leverer i den dimensjonen nå, da kommer det på rundt 7000 kroner for komplett sett. Kanskje verdt et forsøk? Har vært fornøyd med Federal før, da i 19" på min tidligere E60 :) 

Du må bare huske å kjøre firehjulskontroll på bilen din etter du får på nye felger (og eventuelt senk), ellers sliter du ut innsiden av dekkene bak på nulla komma niks.

Jo takk for tipsa, var fryktelig lav dimmensjon med 30 og 25 profil :P Falken ja, prøva gjerne Federal oge eg, så kan eg gi ein vurdering av dei :)  puuuha ^^ kan bli skummelt på dissa vestlandsveiane her i Sogn og Fjordane :P Men skal huske det ja, satsa på å handle inn  H&R fjører til våren også dessa felgane her, men eg prøvde å få prisforespørsel på dei Zito ZS03 felgane så eg linka bilde av her oppe, men dei ville ikkje selge til privatpersonar hos Bil-Produkter, så får prøve hos Parts&Retards og høre med dei :)
 

Endret av VHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Eg har dessverre gått vekk ifrå dei 21"tommers Zito felgane og Har fått handla seg Rohana RC7 god Concave med 20x10" Front og 20x11" Bak, Svarte N-Merker for skilta, Hartge senkefjører 30/30, M-Performance tape for sideskjørta, M5 dobbel slotta nyrer, LED til grøftelysa, Lamin-X til front og baklykter, GS M-Performance leppe, Svarte side blinklys deksel, "High Kick F10 Spoiler" frå Ikon Motorsport. Så gleder meg absolutt meget til våren når snø og salt er vekke frå veiane.

IMG_20170105_165622_111.jpg

20170106_034621.jpg

Endret av VHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 1/6/2017 at 16.45, EAustevoll skrev:

Glimrende felgvalg! Virkelig noen skuddsikre felger mener jeg :D 

Jo Takk for det, no er det berre dekkvalg igjen då :P  Litt skeptisk på subbing, sia 20x11" da stikker dei utafor hjulbue ca 0,5cm, men den er fortsatt høg då på M-sport understell. tar imot Forslag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...