Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt lenge på ny bil, og heller nå mot å bytte ut min F11 mot en G31.
Har lyst å prøve ut litt nytt, og en av tingene jeg vil endre på er fargevalg innvendig.
Ønsker gjerne seter, dører og midtkonsoll i annen farge enn svart, men ser da at nedre del av dashbord får samme farge.
Noen som vet om dette kan endres? Skulle gjerne hatt seter, dører og midtkonsoll i en farge, men hele dashbordet i svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Har tenkt lenge på ny bil, og heller nå mot å bytte ut min F11 mot en G31.
Har lyst å prøve ut litt nytt, og en av tingene jeg vil endre på er fargevalg innvendig.
Ønsker gjerne seter, dører og midtkonsoll i annen farge enn svart, men ser da at nedre del av dashbord får samme farge.
Noen som vet om dette kan endres? Skulle gjerne hatt seter, dører og midtkonsoll i en farge, men hele dashbordet i svart.

Om du punger ut noen titusen for Individual-utgave så får du det nok akkurat som du vil :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah :)

Meget. 
Da kan det bli svart interiør og seter, dører samt armlene i cognac. Synes cognac mot svart samt lister i pianolakk ser meget bra ut :)

Noen som har fått indikasjon på når G31 blir vist frem, når prislister er klar og konfigurator?
antar at priser blir likt som G30, men ca 35 000 tillegg for touring og litt påslag for bakluke.
Var på førpremiere på G30, og antar det er en slik for G31?

Svært klar for å handle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G31 kommer i Mai :) den blir vist på bilutstillingen i Geneve 9 mars. Hvis du liker g30 etter du har prøvd den, hadde jeg ikke vært redd for å forhåndsbestille g31. Men det er absolutt greit å lage seg en i konfiguratoren først.

Eneste jeg savner er muligheten i konfiguratorem til å lage seg en 100% Individual utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evopower skrev:

G31 kommer i Mai :) den blir vist på bilutstillingen i Geneve 9 mars. Hvis du liker g30 etter du har prøvd den, hadde jeg ikke vært redd for å forhåndsbestille g31. Men det er absolutt greit å lage seg en i konfiguratoren først.

Eneste jeg savner er muligheten i konfiguratorem til å lage seg en 100% Individual utgave.


Har bygget G30 flere ganger både i norsk, engelsk og tysk konfigurator og er veldig klar på hva jeg ønsker.
En kollega har alt bestilt G30, men jeg vil ha touringen.
Denne gangen skal den fylles bra opp med utstyr :)
Tviler på at det er noe poeng å prøve før en bestiller. "Vet" jo hva en får...

PS. F11 til salgs :P 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:


Har bygget G30 flere ganger både i norsk, engelsk og tysk konfigurator og er veldig klar på hva jeg ønsker.
En kollega har alt bestilt G30, men jeg vil ha touringen.
Denne gangen skal den fylles bra opp med utstyr :)
Tviler på at det er noe poeng å prøve før en bestiller. "Vet" jo hva en får...

PS. F11 til salgs :P 


 

Da er jo planen klar høres det ut som :D 

Unner dem som bare kan spankulere inn å si: " her er utstyrslista ferdig laget. Jeg skal ha en slik, takk :)

Får vel bare fortsette med lottokupongen :P. Kos deg med kjøp! Og se om du blir den første med g31 her på forumet. Venter i spenning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evopower skrev:

Da er jo planen klar høres det ut som :D 

Unner dem som bare kan spankulere inn å si: " her er utstyrslista ferdig laget. Jeg skal ha en slik, takk :)

Får vel bare fortsette med lottokupongen :P. Kos deg med kjøp! Og se om du blir den første med g31 her på forumet. Venter i spenning! 


Haha. Så enkelt er det ikke :(
Det går helt klart på bekostning av en del andre ting, men har innsett at dette er siste anledning til å kjøpe seg ny bil med bensinmotor som har litt motor. Neste gang det blir ny bil er 5 år frem i tid, og da tviler jeg på at det blir bensin eller diesel. 
Skal drømmen bli oppfylt må det skje i år. Neste år tror jeg avgiftene økes igjen og vel så det....
Artig om jeg blir første som bestiller seg G31 da, men det betyr ikke så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan Christian Huus skrev:

Ah :)

Meget. 
Da kan det bli svart interiør og seter, dører samt armlene i cognac. Synes cognac mot svart samt lister i pianolakk ser meget bra ut :)

Noen som har fått indikasjon på når G31 blir vist frem, når prislister er klar og konfigurator?
antar at priser blir likt som G30, men ca 35 000 tillegg for touring og litt påslag for bakluke.
Var på førpremiere på G30, og antar det er en slik for G31?

Svært klar for å handle :)

 

Skal du blande interiørfarger på den måten, så må du velge Individual Manufaktur programmet der du velger helt fritt. Tror dette koster mer enn det smaker. Tipper også leveringstiden er lang. 

Ser på de tyske sidene at der er prislisten klar iallfall. En forskjell fra F11 er at nå har stasjonsvognen også 275 dekk bak slik som på sedanen. :-)

Hvilken bensin tenker du på? Så langt er bare 530i og 540i xDrive klar for produksjon. Det som ikke er klart er om 530i kommer til Norge, BMW Norge selger jo bare xDrive av G30 530i og 540i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

275 bakdekk originalt?! På msport da? 

Ikke bare på M sport, så lenge felgsettet er med bredere bakfelg, så er det 275 dekk

Alternativene er 7,5x17 med 225/5517, 8x18 med 245/45/18 og eventuelt 9x18 med 275/40/18 bak, 8x19 med 245/40/19 og 9x19 med 275/35/19 og 8x20 med 245/35/20 og 9x20 med 275/30/20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, E.H.D skrev:

Skal du blande interiørfarger på den måten, så må du velge Individual Manufaktur programmet der du velger helt fritt. Tror dette koster mer enn det smaker. Tipper også leveringstiden er lang. 

Ser på de tyske sidene at der er prislisten klar iallfall. En forskjell fra F11 er at nå har stasjonsvognen også 275 dekk bak slik som på sedanen. :-)

Hvilken bensin tenker du på? Så langt er bare 530i og 540i xDrive klar for produksjon. Det som ikke er klart er om 530i kommer til Norge, BMW Norge selger jo bare xDrive av G30 530i og 540i.

Flott at dekkstr er endret bak (da slipper jeg å dra til biltilsynet for å godkjenne endring) :)
OM det blir ny bil så blir det en 540i xDrive....

Har veldig lyst å gå for annen setefarge denne gangen (ikke svart), men ønsker å beholde hele dashbordet svart. Synes ikke det ser noe bra ut når dashbordet er delt i flere farger + dekorlisten. Blir litt rotete synes jeg...

Ser for meg seter i cognac som vist på bildet (skal ha komfortseter).
 

BMW-G30-5-Series-Luxury-Line-interior-7-750x500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Flott at dekkstr er endret bak (da slipper jeg å dra til biltilsynet for å godkjenne endring) :)
OM det blir ny bil så blir det en 540i xDrive....

Har veldig lyst å gå for annen setefarge denne gangen (ikke svart), men ønsker å beholde hele dashbordet svart. Synes ikke det ser noe bra ut når dashbordet er delt i flere farger + dekorlisten. Blir litt rotete synes jeg...

Ser for meg seter i cognac som vist på bildet (skal ha komfortseter).
 

BMW-G30-5-Series-Luxury-Line-interior-7-750x500.jpg

Det er vel billigere å kjøpe "plastdekslene" i nederste del av dashbordet løst i sort farge da, enn å krysse av Individual på utstyrslista, også heller ettermontere dette. Selv synes jeg det er pent med todelt dash :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...