Carlsius Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2018 (endret) Fryst dørlås Bilen var ikke særlig glad i å ha stått ute i kuldegrader og varmegrader om hverandre, og dermed hadde dørlåsen fryst når det plutselig ble -10 grader.... Etter 5 min med varmeovn var låsen tint og etter en helg i oppvarmet garasje ble bilen tint helt Ny diff handlet inn I det siste har jeg merket litt dunk når bilen skifter fra D til R og omvendt. Samt hvis bilen triller og en gir gass. MIn teori er at det er noe form for slark inne i diffen og det merkes når den blir belastet i motsatt retning.og slarket mellom tannhjulene gir dermed et lite dunk. Kjøpte dermed en differensial fra en 2001 mod 740i som hadde gått 160.000km. Den skal pusses ned, lakkeres og skiftes olje på før den skal monteres inn Underveis i lakkeringen med understells masse/lakk. Denne blir montert når motivasjonen blir høy nok eller været blir godt nok Endret Februar 9, 2018 av Carlsius sAlnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Sikker på at det ikke er girkasse, eller noe foring som lager dunk da? Har da ikke så ALT for bra rykte på seg de kassene Men skal ikke montere Quaife innmat i den nye da? Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Februar 14, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2018 Girkassen skal være helt i orden og aldri hatt noe tegn til problemer med den. Den er dermed friskmeldt Det er mest sannsynlig differensialen det er problem med, så den blir byttet når det begynner å bli litt varmere. Quaife skulle jeg gjerne hatt, men litt unødvendig på denne type bil synes jeg. Men på 5 serie og 3 serie med litt motor så hadde det vært på sin plass å oppgradert til det Blir aldri sånn type kjøring med denne 7eren at det er nødvendig med quaife Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 14, 2018 Share Skrevet Februar 14, 2018 6 minutter siden, Carlsius skrev: Quaife skulle jeg gjerne hatt, men litt unødvendig på denne type bil synes jeg. Men på 5 serie og 3 serie med litt motor så hadde det vært på sin plass å oppgradert til det Blir aldri sånn type kjøring med denne 7eren at det er nødvendig med quaife Tja, jeg irriterte meg litt over at alt av "power" forsvant på ett hjul hvis jeg var litt aggressiv på gassen. Det gjør jeg forsåvidt med E90en og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Februar 14, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2018 @Daniel. - Med vinterhjul(Piggdekk) sliter jeg med det problemet, men med 20'' alpina felgene har jeg ikke det problemet med mindre det er vått. Og siden denne bilen mest ser fine sommerdager er problemet heldigvis lite tilstedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Mai 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2018 Oppsummering Jeg pleier å legge mye tid og penger i bilene jeg kjøper så jeg får dem i den standen jeg vil. Morsomt å dermed se tilbake på hvordan den så ut før og nå. Når jeg kjøpte den: Sånn den ser ut nå: Freakshow, Designer, Saltkjelen og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 16, 2018 Share Skrevet Mai 16, 2018 E38 facelift med Alpina-hjul er rett og slett skikkelig sexy! Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet September 2, 2018 Forfatter Share Skrevet September 2, 2018 SOLGT Glemt å oppdatere tråden her ser jeg, men bilen ble solgt og nå er alt fokus satt på E63 645ci istedenfor. Savnet av bilen er tilstede men savnet av drivstoff forbruket er ikke tilstede. Designer, Saltkjelen og N.E.W. reagerte på dette 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå