Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Evopower skrev:

Satser på det, men litt pirk må de nok ha 😂 men ikke store tingene i så fall på en etterkontroll da. 

Joda pirke må de selvfølgelig 😀.

Men jeg har faktisk nå gått over til å vise bil på merkeverksted .

Føler disse universal verkstedene må pirke uansett ,men tenker denne seiler rett gjennom .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm sier du det ja? 😅 Det kan jo testes ut neste gang. Trodde de var enda strengere, men nei? Altså, alle går jo etter samme kvalitetsnormen eller hva man kaller det. Men noen skal finne pirk utover hva som er normalt og det er så slitsomt 😩

Tar det på bosch verksted jeg nå, så får vi se. Noen som anbefaler bmw verksted som ikke er bavaria i Haugesund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja reglene er jo likt for alle verksteder helt klart ,men føler etter Olsen bil saken ,så har i hvertfall små verksteder her nede hos meg blitt veldig nervøse og pirkete ,men igjen da vet man at ting er iorden 👍😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke noe annet valg enn å følge boka... Skriver man en mangel (evt lar være) må man kunne begrunne hvor man har hjemmel til dette ovenfor SVV. Dette går jo nå på kontrolløren personlig. 

Vil alltid være noe forskjeller på ting som går på skjønn som rust på div, slitasje på foringer, lykter og frontrute osv, men har vært på pkk-kurs med mange mekanikere fra både merkeverksted og frittstående og der kom alle fram til nøyaktig de samme feila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Man har ikke noe annet valg enn å følge boka... Skriver man en mangel (evt lar være) må man kunne begrunne hvor man har hjemmel til dette ovenfor SVV. Dette går jo nå på kontrolløren personlig. 

Vil alltid være noe forskjeller på ting som går på skjønn som rust på div, slitasje på foringer, lykter og frontrute osv, men har vært på pkk-kurs med mange mekanikere fra både merkeverksted og frittstående og der kom alle fram til nøyaktig de samme feila.

Nei og boka skal følges helt klart noe som bare er bra .

Men jeg fikk fullstendig nok etter en episode her for et par årsiden tilbake da jeg brukte et såkalt universal verksted .

Der var han ene bevist ut etter å finne feil ,kun for det var gammel Bmw og det visste han betydde trøbbel sa han .

Men nok om det ,feil ble fikset og alt ble bra 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 14.8.2020 den 17.03, Lars89 skrev:

Man har ikke noe annet valg enn å følge boka... Skriver man en mangel (evt lar være) må man kunne begrunne hvor man har hjemmel til dette ovenfor SVV. Dette går jo nå på kontrolløren personlig. 

Vil alltid være noe forskjeller på ting som går på skjønn som rust på div, slitasje på foringer, lykter og frontrute osv, men har vært på pkk-kurs med mange mekanikere fra både merkeverksted og frittstående og der kom alle fram til nøyaktig de samme feila.

 

På 14.8.2020 den 19.09, sveigis skrev:

Nei og boka skal følges helt klart noe som bare er bra .

Men jeg fikk fullstendig nok etter en episode her for et par årsiden tilbake da jeg brukte et såkalt universal verksted .

Der var han ene bevist ut etter å finne feil ,kun for det var gammel Bmw og det visste han betydde trøbbel sa han .

Men nok om det ,feil ble fikset og alt ble bra 😀

 

Jeg sitter nok med samme inntrykk men at dersom det står en paragraf om kontrollørens skjønn så bruker han det ofte for å lage en mangel. På e61 sist skrev de mangel på stabstaforinger framme, som jo var helt strøkne! Mens demperne som var ferdige overså dem. Da får man inntrykk av at det er bare for å skrive en feil de gjør det. 

 

På 24.8.2020 den 21.08, Gabz skrev:

Herlig oppdatering :)

Takker for det 😀 nærmer seg skilter på e39 og e61 får stadig stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vibrasjon foran venstre side e61. Det var der før demperbytte og og det er blitt mye bedre nå med nye dempere. Men i 110 så rister det både i høyre sving og under brems. Det er ikke en kast i skive vibrasjon, mer en opp og ned vibrasjon. Dekk verkstedet sier avbalansering på hjul er innefor krava og da skulle vibrasjon uansett oppstått typisk 80-90km/t. Dekksjappa mente slitte drivaksler foran var årsak til vibrasjon slik jeg beskrev. Slarkete drivaksel venstre fram. 

Men det er ingen klakkelyd. Men det er klart drivakslinger på e61 xdrive foran har en brå vinkel og slites nok over tid. 

Har ikke opplevd det før nå på ferie da vi skjeldent er over 70 hjemme. Mens nå på Østlandsveiene ser man at det ikke er noen høyfartsbil før vibrasjonen er funnet ut av 😅 Dyrt å bytte aksel bare for å sjekke og.... 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, viggo E34 skrev:

Bærearmsforing? Hadde lignende på en e39 men trenger ikke være samme her. Ville nokk anbefalt en forstillingskontroll uten være noe som helst ekspert🙈

Casterstagforinger er nye og forstillingskontroll er utført for 1 år siden. Etter demperbytte er det ikke noen store avvik i styringen, men Hjulstilling skal tas senere uansett. Bremseskivene er uten kast så langt jeg kjenner. Det vibrerer kun i 110 og kun når man svinger svakt mot høyre i 110. Jeg skal prøve å skifte til et annet hjulsett, bare for å se. Hvis ikke mistenker jeg kast i spindel etter at jeg traff en voldgrav av et hull i 80 for 1,5 år siden venstre fram. Derav Hjulstilling en som ble tatt etterpå men som viste at alt var innenfor kravene. Dekkutrustningsbransjen mener det som sagt er dårlig drivaksel som begynner å kaste på seg i en gitt resonans/hastighet. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt på en ny kontakt på høyre baklys i dag som gjorde at baklyset sluttet å virke. Og testet at elektrisk for hengerfeste var koblet korrekt :)

 

Gammel, irret kontakt vs ny

IMG_20200831_134655.thumb.jpg.b0bb2de97de81cb9c537021b53f7288f.jpg

 

Koblet opp og plugget i

IMG_20200831_140752.thumb.jpg.192853ff5d4d18601106b9d4f6344031.jpg

 

 

Endelig lys høyre bak :)

IMG_20200831_140849_BURST011.thumb.jpg.9cbbe4e99d8d9a61fa3f05f8e994f141.jpg

 

 

Ingen feilmeldinger på lys lenger 

IMG_20200831_141632.thumb.jpg.1f538aee430475208653b0ed8d4a5715.jpg

 

 

Tro det eller ei, alt fungerte utmerket på hengeren! 

IMG_20200831_144136.thumb.jpg.14f554e0815a614cff0e3baed162999b.jpg

 

 

Da gjenstår oljeskift, brakett tilhengerkontakt og det å få vekk airbag lyset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...