Gå til innhold

Alpinhvit E92 M3 - Innkjøp av vinterdekk/felger


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Det har ikke skjedd noe spennende siste tiden. Det har vært rimelig surt vær her på Sunnmøre i tillegg til at jeg har vært litt bortreist. Jeg har lenge gått og tenkt på hva jeg skal gjøre med felgene, og der står det mellom to alternativer:
 - Kjøp av nye felger og dekk
 - Renovering av nåværende felger og kjøp av nye dekk

Jeg går litt mot renovering av nåværende felger. Synes competition felgene sitter veldig godt på disse bilene, i tillegg til at jeg liker det at det er originale BMW felger. Det store spørsmålet da, det er vel hvilken farge jeg skulle gått for. Jeg liker det svarte veldig godt, synes bilen får et veldig bøllete preg, men jeg er også inne på tanken med en gråfarge som dette.

Noen gode forslag/innspill?

6837965129_6006df1db8_b.thumb.jpg.273bb8985c9849bcc4d7f88d38bc53b9.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dal-z skrev:

Det har ikke skjedd noe spennende siste tiden. Det har vært rimelig surt vær her på Sunnmøre i tillegg til at jeg har vært litt bortreist. Jeg har lenge gått og tenkt på hva jeg skal gjøre med felgene, og der står det mellom to alternativer:
 - Kjøp av nye felger og dekk
 - Renovering av nåværende felger og kjøp av nye dekk

Jeg går litt mot renovering av nåværende felger. Synes competition felgene sitter veldig godt på disse bilene, i tillegg til at jeg liker det at det er originale BMW felger. Det store spørsmålet da, det er vel hvilken farge jeg skulle gått for. Jeg liker det svarte veldig godt, synes bilen får et veldig bøllete preg, men jeg er også inne på tanken med en gråfarge som dette.

Noen gode forslag/innspill?

6837965129_6006df1db8_b.thumb.jpg.273bb8985c9849bcc4d7f88d38bc53b9.jpg

 

 

Jeg synes nå Apex ARC-8 felger er rimelig rå på E92, 5451847774_6cfef2ab97_b.jpg.2bf44387430d7b8dd69c2f88e367cc22.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid likt Apex felger, men syns Style 359 felgene kler bilen bedre. Hvis jeg skulle gått til innkjøp av noen nye felger, så ville jeg nok gått for en litt annen look, for å få litt variasjon... De er jo relativt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har vært bortreist på jobb og knapt fått brukt bilen siden før påske, men jeg har da i det minste klart å bruke litt penger på den!

Skulle egentlig gå til innkjøp av flett nye Michelin Pilot sport 4S til bilen, men så var jeg utrolig heldig og kom over et sett med pent brukte Michelin Pilot Super Sport (som jeg har i dag) til en fin pris på Finn i siste liten. Disse ble derfor kjøpt og skal klaskes på felgene over 17. Mai... Hvis ikke jeg har klart å kjøpe meg et sett nye felger også da... Leter stadig etter noe interessant til en ok pris:roll: Det plager meg litt at de jeg har ikke er strøkne og at jeg ikke får gjort noe med de til sesongen i år :P

Ellers, så blir det en tur på GS treffet i år, så må få montert på frontleppe, spoiler, diffuser, tatt en runde med polering og litt diverse småpjask innen den tid 8) 

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beholder de sølv enn så lenge. Var litt fristet av å gå for en litt sprekere farge, som en litt mørk bronsefarge eller noe slikt, men det får heller vente litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å se de IRL, satser på at jeg ikke blir skuffet!

Gleder meg også til å kjenne forskjellen på bilen. I forhold til de felgene jeg har i dag, så er det ikke noen stor forskjell i dimensjonene, men når det kommer til vekt, så er det derimot litt. De nye felgene er flow-forged og har en vekt på 10 og 10,9 kg i motsetning til style 359 felgene som veier 11,6 og 12,7 kg. Regner med at over 1,5 kg vektbesparelse per hjul kommer til å bli merkbartB)

 

Her er forresten et lite klipp som viser lyden ved kaldstart. Megan Racing cat-back eksos gjorde virkelig underverker:-) Klippet er filmet med iPhone 5S, så det er ikke av verdens beste kvalitet, men det får da i det minste frem litt.

 

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at jeg ikke blir skuffet!

I dag fikk jeg (endelig) montert på ny frontleppe! Helt OK passform på den, men må kjøpe et par små gjennomgående bolter i morra og ha på sidene, slik at den sitter godt. Det blir mye bilkjøring om dagen, og jeg koser meg gløgg i hjel! Her er noen bilder fra i dag...

Syns det mangler en diffuser, så det spørs om det må bli neste på agendaen.

 

Og, ja... Eksosen trenger sårt en justering, den henger ikke pent nå.

 

IMG_0050.thumb.JPG.1927c07efd86439fce745b7c14c100f9.JPGIMG_0058.thumb.JPG.7036a41c6806e81911cd141c4f4c28eb.JPGIMG_0082.thumb.JPG.71b37540606761f5bb74dadf0cc23a7e.JPGIMG_0104.thumb.JPG.3094f67b91d9b36d702c75ea8125d1fc.JPG

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...