Bimmerlorris Skrevet April 19, 2022 Forfatter Skrevet April 19, 2022 1 time siden, Mortenej skrev: Tar av og til enormt med tid, er ei relativt stor PDF fil. En annen link til samme fila: https://pdfcoffee.com/download/80785425-bmw-e34-factory-options-retrofit-guide-pdf-free.html evnt send meg en PM med mail så skal jeg sende deg en versjon. Se der ja 😃 Her var det mye kunne finne. Tusen takk 😃 Mortenej reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet April 21, 2022 Forfatter Skrevet April 21, 2022 Hva gjør man når en har kjøpt no drit ? Jo da tar man kontakt med Mr Simon Eliot Granheim. En herlig fyr jeg ble kjent med da jeg kjøpte Brokaten i 2014 og som ble til et godt vennskap. Han har en ivrig bror som første oss sammen ifbm at jeg trengte å få fiksa litt forstillingsdeler og jeg ble med som tilskuer/håndtlanger/læregutt 😂 Han er en person som alltid stiller opp når jeg trenger hjelp. Og takket være en mengde turer opp i verkstedet hans med Brokaten og forrige 535 der jeg lærte mer og mer om disse firråtredvene, fikk jeg motet til å la 525’n jeg kjøpte i 2016 få være et prosjekt jeg bestemte meg for å gyve løs på selv. Så han Simon skal ha mye av æren for at jeg har blitt en habil hobbymekker 😃 Men hva kunne Simon hjelpe meg med ? Joda, han har et aldri så lite lager med deler, så nå har jeg fått ordna meg i svart; midtkonsoll, dekslet venstre side under dash, sidedeksel på siden av hanskerom, sparkeplater/fothviler og håndbrekk-belg. Denne belgen og dekslet ved siden av hanskerommet skal han sende meg i morra, så får jeg dette på tirsdag tenker jeg. Så i dag har jeg suldret og vasket disse delene og så smått fått begynt å montere dette i bilen 😃 Pæra som lyser opp ved temp-vriderene hadde gått i svart, så var nede på Mekonomen og kjøpte en liten håndfull Osram-pærer. Kjekt å ha på lager. Så da midtkonsollen allikevel var ute, så ble det å få demontert det som demonteres måtte for å få byttet denne pæra 😅 Gjorde samme jobben på Brokaten jeg hadde, og den gangen træla jeg fææælt og blødde fra omtrent hver finger 😂 Men det gikk kjempelett denne gangen. Godt å få gjort. Irriterende når det ikke er lys der. Så har jeg fått bestilt korrekt bunnpropp til gulvet og den "rullgardina" som sitter på girvelgeren, siden den gikk fullstendig i oppløsning ved vask 😂 Sånne småting er kjekt å bestille hos Sulland. Får 20% når jeg bestiller sånne smådeler til 535’n 😃 Så dette er hva jeg har fått gjort i dag og er fornøyd med resulratet så langt ☺️ Fått bestilt propp og ved inspeksjon så ser jeg at den provisoriske proppen jeg hadde der, ikke klarte å holde seg helt tett, så det var kommet bittelitt overflaterust. Dette skal jeg få behandlet i morra slik at jeg bare kan montere korrekt propp og på med teppet 😉 Korrekt propp bestilt 👍 Filltere "rullgardin" 😅 Også bestilt hos Sulland 👍 En pære til besvær 😅 Du verden som denne lille 1,2 watt pæra lyser opp i konsollen 😉 Let there be light 🌟 En stk nyvasket midtkonsoll på plass 😉 Nyvasket konsoll. Dette var en konsoll til bil uten el-vinduer, så måtte skjære ut til vinduskontrollen. Montert konsoll, hanskerom, sparkeplater/forhviler, deksel under dash ved førerside og dekslene nede ved varmeapparatet 😃 Deksel under dash samt deksel i skinn nede ved varmeapparatet 😊 Skinndelsel passasjerside ☺️ Deksel i grått men venter på den sorte som Simon sender i posten i morra. Ferdig rensa seter som venter på sin plass i bilen 😍 Vegard_, sveigis og tambur4 reagerte på dette 3
Bimmerlorris Skrevet April 22, 2022 Forfatter Skrevet April 22, 2022 11 timer siden, Vegard_ skrev: Detta blir bra Takk Vegard 😃 Endelig blir bilen sånn jeg ønsker den. Er stor fan av sort interiør og sportstoler 🥳 Hadde dette i forrige 535’n min. Men her er det elektriske seter, så en oppgradering rett og slett ☺️👍
sveigis Skrevet April 22, 2022 Skrevet April 22, 2022 Blir veldig fint Tore og gleder meg på dine vegne 😊. Er gøy å få den sånn man liker det selv og ikke hva andre synes . Nei veldig bra dette 😊😊
Bimmerlorris Skrevet April 22, 2022 Forfatter Skrevet April 22, 2022 13 minutter siden, sveigis skrev: Blir veldig fint Tore og gleder meg på dine vegne 😊. Er gøy å få den sånn man liker det selv og ikke hva andre synes . Nei veldig bra dette 😊😊 Det er nettopp det. Man kan kalle det kjedelig, traust og konservativt, men det er nå det svarte interiøret som er bestselgeren uansett hva folk måtte mene 😉 Skal gruble litt på rekkefølgen av gjøremål med den. Tipper jeg monterer baksetene i dag. Skal jo konservere litt i gulvet rundt bunnproppen og da blir det litt dumt å montere det svært tunge førersetet 😅 sveigis reagerte på dette 1
Mortenej Skrevet April 22, 2022 Skrevet April 22, 2022 Flott dette Tore Godt å se at du gyverløs og flytter bilen ett steg nærmere slik du vil ha den. Ang pæra og gir"gardina" er det noe som står på lista her i gården også. Fant ut her om kvelden at det var helt mørkt rundt vriderne. Hva spekk er det på pære som brukes? Gruer litt for å plukke ut her, er jo en real jobb for ei lita pære. Bimmerlorris reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet April 22, 2022 Forfatter Skrevet April 22, 2022 1 time siden, Mortenej skrev: Flott dette Tore Godt å se at du gyverløs og flytter bilen ett steg nærmere slik du vil ha den. Ang pæra og gir"gardina" er det noe som står på lista her i gården også. Fant ut her om kvelden at det var helt mørkt rundt vriderne. Hva spekk er det på pære som brukes? Gruer litt for å plukke ut her, er jo en real jobb for ei lita pære. Takk for det Morten 😃 Jeg forsøker å holde meg litt i tømmene og ikke stresse. Blir bare irritert og lei av det 😅 Men det skrider da fremover. Tar litt og litt hver fridag jeg har. Stusselig med mørklagt varmeapparområde og fillete "gardin" 😅 Jeg kjøpte pærer hos Mekonomen. Osram 12v-1,2 watt Det er egentlig ikke veldig vanskelig. Må demontere midtkonsoll. Da "ramler" hele apparaturen ned og du må demontere disse wirene til justering hvor lufta skal. Disse sitter med sånne slagt klyper med fargekode. Du skjønner når du ser det. Deretter så er det å ta av kontakten og så skru ut de tre BLANKE skruene som holder det lille panelet på plass. Pæra sitter i forkant av den. Kunne sikkert forklart bedre, men du kommer til å skjønne det når du gyver løs. Løkke tell 🥳😅 Mortenej reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet April 22, 2022 Forfatter Skrevet April 22, 2022 Akkurat nå, Bimmerlorris skrev: Takk for det Morten 😃 Jeg forsøker å holde meg litt i tømmene og ikke stresse. Blir bare irritert og lei av det 😅 Men det skrider da fremover. Tar litt og litt hver fridag jeg har. Stusselig med mørklagt varmeapparområde og fillete "gardin" 😅 Jeg kjøpte pærer hos Mekonomen. Osram 12v-1,2 watt Det er egentlig ikke veldig vanskelig. Må demontere midtkonsoll. Da "ramler" hele apparaturen ned og du må demontere disse wirene til justering hvor lufta skal. Disse sitter med sånne slagt klyper med fargekode. Du skjønner når du ser det. Deretter så er det å ta av kontakten og så skru ut de tre BLANKE skruene som holder det lille panelet på plass. Pæra sitter i forkant av den. Kunne sikkert forklart bedre, men du kommer til å skjønne det når du gyver løs. Løkke tell 🥳😅 Mortenej reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet April 22, 2022 Forfatter Skrevet April 22, 2022 Dagens innsats ☺️ Montert baksetene og ett dørpanel. Dørpanelene har ligger litt kjært på en låve i 10 år og er litt vindskjeve. Så forsøker å rette dem på en litt finurlig måte 😅 Litt Reodor. Så var det tid for en titt under toppdeksel og sjekke at oljen flyter jevnt over hele toppen og at banjoboltene fremdeles sitter godt fast. Og der så alt ut til å være skjønneste orden. 100% jevnt med olje overalt. Da jeg monterte oljerøret så brukte jeg jo Locktite så de satt dønn fast. Og kammen har ingen synlig slitasje. Så jeg må innrømme at jeg er litt stolt siden jeg har gjort store deler av denne jobben med toppen selv 😃 Så ny toppdekselpakning er på plass og fått rengjort toppdekslet. Mer rakk jeg ikke i dag, så skal gjøre meg ferdig på tirsdag. Har arbeidshelg og på mandag skal jeg til Oslo og den spanske ambasade. Der skal jeg skaffe meg et såkalt NIE-Nr. Et spansk identitetsdokument. Noe jeg trenger for å kunne eie noe i Spania samt for å kunne ha en spansk bankkonto. Er så heldig å få pappas leilighet i forskudd på arv. Foreløpig så blir jeg eier på papiret, da pappa skal disponere leiligheten så lenge han lever eller har helse til å reise og benytte leiligheten. Så ja, får fortsette med bilen på tirsdag ☺️ Dette så jeg først da jeg hadde montert første dørpanel. Pga dårlig lagring så har det blitt litt vindskjevt. Her har døra vært lukket i en del timer, så det spriker ikke like mye som da jeg monterte det. Men forsøker å rette de restrerende panelene på en liten "Reodormåte" 😅 Reodormåten 😅 Klar for dørpanel. Ferdig montert ☺️ Skulle jo helst hatt det sydde skinn-panelene men dette får duge så lenge 🥹 Endelig no svart skinn 😍 Rent og pent ☺️ Oljevått over hele fjøla 😉 Banjobolter sitter som de skal og sørger for å fordele olja jevnt over toppen ☺️ Kunne heller ikke observere noen slitasje på kammen. 20 tusen km siden overhaling. Litt puss og grovvask så ble dekslet ganske rent og fint ☺️ sveigis og Mortenej reagerte på dette 2
Bimmerlorris Skrevet April 25, 2022 Forfatter Skrevet April 25, 2022 Da var proppene og "rullgardina" kommet. Kjekt å få denne lille detaljen på plass. Ser jo så mye mer ordentlig ut når man ikke kan se nedi mekanismen 😂 Proppene kom bare i fempakning, så om noen trenger en propp eller to, så syng ut. Jeg mener bestemt at jeg ikke trenger flere enn denne ene 😅 Men er kjekt å ha litt på lager 😉 Skal få behandlet litt rundt hullet og få på litt lakk før jeg presser i proppen og etterbehandler med noe beskyttelse 😊 Så, @Rune-K Du som er slik en senkemotstander, fortalte meg for en tid tilbake, at dersom jeg på død og liv skulle montere senk, så få ihvertfall tak i sånne "korrigerings-blokker" Nå er det en kar som får tak i slike i noe han kaller "Billet 60822-legering. Er dette aluminium ? Legger ved noen bilder han la ut på Bmw E34-Norge. Antar at du anbefaler meg å kjøpe disse eller noen liknende ? sveigis reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet April 25, 2022 Skrevet April 25, 2022 Har jeg sagt det? det må være lenge siden så det husker jeg ikke. Men jeg ser absolutt poenget, da blir jo vinkelen på bærearmene riktig. Husk bare nye bolter i riktig hardhetsgrad. Det holder ikke med 6,6 bolt det skal være 12,9 Når det gjelder senk så blir jeg alltid så forbauset over at alle tror de vet bedre enn ingeniørene til BMW hva som er det beste kompromisset på utseende og kjøreegenskaper. sveigis reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet April 25, 2022 Forfatter Skrevet April 25, 2022 7 minutter siden, Rune-K skrev: Har jeg sagt det? det må være lenge siden så det husker jeg ikke. Men jeg ser absolutt poenget, da blir jo vinkelen på bærearmene riktig. Husk bare nye bolter i riktig hardhetsgrad. Det holder ikke med 6,6 bolt det skal være 12,9 Når det gjelder senk så blir jeg alltid så forbauset over at alle tror de vet bedre enn ingeniørene til BMW hva som er det beste kompromisset på utseende og kjøreegenskaper. He he ja du sa det 😂 Du sa jeg burde montere slike klosser for å foredre vinkler. Jeg senker ikke bilen for å forbedre noe. Kun fordi det ser kulere ut 😅 I følge selger av disse så følger det med bolter. M12x55 i 10,9 hardhetsgrad. sveigis reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet April 25, 2022 Skrevet April 25, 2022 21 minutter siden, Bimmerlorris skrev: Jeg senker ikke bilen for å forbedre noe. Kun fordi det ser kulere ut 😅 I følge selger av disse så følger det med bolter. M12x55 i 10,9 hardhetsgrad. Jåle. 10,9 blir sikkert bra, sjekk hva som står på boltehodet på de du har fra før.
Bimmerlorris Skrevet April 25, 2022 Forfatter Skrevet April 25, 2022 15 minutter siden, Rune-K skrev: Jåle. 10,9 blir sikkert bra, sjekk hva som står på boltehodet på de du har fra før. Ha ha ha forfengelig som ville helvete se !! 😂 Det står 10,9 på de jeg har. Dumt spørsmål: Hvor blir bilen 3 cm høyere med disse klossene ? 🙈 Jeg skjønner ikke helt detta her 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå