Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Dagens gjøremål utført for i dag. Snart ned på gammelheimen og kveldsvakt. Så har jeg ei uke fri så håper det ustadige været ikke blir for gæli sånn at jeg kan få gjort meg ferdig med skjermene i løpet av disse dagene 🤞😅

På lørdag blir det Skibladnertur for første gang i løpet av de 21 årene jeg har bodd på Hamar 😂 Synd og skam !!IMG_1304.thumb.jpeg.1267f4b42b32ecfe1125fc514aa5fe1a.jpeg

To stk skjermer klare for litt pleie ❤️IMG_1305.thumb.jpeg.a47bffda3de0f16f299d71877425381b.jpeg

Deilig med kanaler som er prima de luxe 🥳

IMG_1306.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skjermene pusset rene for rust 😃 Heldigvis bare lett overflaterust, så kom raskt ned på bart metall 👍

Så nå har jeg sausa de inn med Ferrobet og skal legge på et nytt strøk i kveld. Så kan de få henge der og tørke til søndag.

I morra blir det tur på Mjøsa med Skibladner for første gang 😃 Det blir skikkelig gøy. Bare en kort tur over til Gjøvik og bussen hjem etter vi har spist middag 😃

IMG_1308.jpeg

IMG_1309.jpeg

IMG_1311.jpeg

IMG_1312.jpeg

IMG_1313.jpeg

IMG_1314.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så nå blir det salg. Har fulgt med her hele tiden på tråden din å syntes bilen har blitt veldig fin og hel. Fargen på bilen er også noe jeg liker godt. Vet ikke hva disse E-34 ligger på i pris men det er det vel flere her inne som kan hjelpe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, M-jakob skrev:

Ja så nå blir det salg. Har fulgt med her hele tiden på tråden din å syntes bilen har blitt veldig fin og hel. Fargen på bilen er også noe jeg liker godt. Vet ikke hva disse E-34 ligger på i pris men det er det vel flere her inne som kan hjelpe med. 

Så hyggelig at du følger med på tråden min 😃

Ja jeg synes også dette er en fin blåfarge ☺️ Jeg husker da jeg kjøpte 525’n i 2017, den også i samme farge, da likte jeg ikke fargen så godt 😅 Den måtte gro litt på meg før jeg likte den.

Ja nå er valget tatt. På ingen måte uten et tungt hjerte, for jeg har kost meg mye med denne bilen. Både de fine turene, men ikke minst alt jeg har fått tilføre bilen 😃 Påkostet mer enn jeg orker å regne ut 😂

Disse 535’ene varierer en del i pris. Alt fra 50 til godt over 150 tusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg ferdig med prosjekt rustfix av framskjermene og sier meg fornøyd 😃

Ikke strøkent, men det var heller ikke målet. Nå er de rustfrie og selve lakkeringen gikk veldig fint. Rent og pent og ingen sig.

Sår og slipekanter gadd jeg ikke sparkle eller glatte ut. Dette synes uansett ikke fra utsiden og man må bøye seg og kikke oppunder for å se selve lakkjobben.

I morgen skal jeg fram med limfjerneren og få skrapet rent der tapen til maskering har satt spor 👍 Så skal skjermer og fanger på plass og jobben er ferdig 😉

IMG_1330.jpeg

IMG_1331.jpeg

IMG_1333.jpeg

IMG_1334.jpeg

IMG_1335.jpeg

941E0C2B-9718-4EAB-88C0-AA6C919D8681.jpeg

IMG_1350.jpeg

IMG_1351.jpeg

IMG_1352.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Dette ble kjempebra Tore 😊

Små ting som gjør stort .

Den som kjøper denne får en flott e34 .😊😊

Takk takk Jan 😃 Jeg er fornøyd og akkurat nå kan jeg med hånden på hjertet, si at jeg ikke har peiling på hvor det skulle være noe rust 🤔

Ang salg så har jeg ikke helt bestemt meg for når jeg legger den ut. Det er en mulighet for at jeg venter til våren, men får se an.

Jeg har en avtale med et bilpleiefirma som skal gå over lakken og utføre en slags custom-pleie. Dvs 1-steg der lakken grei og opptil 3-steg der det er riper. Jeg skjønner ikke noe slikt 😅 Men regner med at pleiere gjør det beste ut av det. Deretter skal bilen renses innvendig og setene skal få skinnpleie. Dette kommer på 7600 kr, noe jeg synes er veldig mye penger, men dersom bilen kan bli så bra som det er mulig så er det vel verdt det 😅

Det som jeg tenker da, er at hvis jeg venter til neste år med å selge, så selger jeg den uten å ha påkostet den noe i 2024 😂 Rasjonalisering på høyt nivå såklart, men da føles det bedre tenker jeg 😂

Men jeg får se hva jeg gjør. Det kunne vært fint å bruke den ut året ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skjermer og fanger montert igjen etter jobben med å fjerne litt rust i buene.

Ble litt mye kant mellom ny og gammel lakk, men som nevnt i går så synes ikke dette veldig godt fra utsiden.

Jeg vet det er mulig å våtslipe og få overgangen mer smooth, men jeg får angst og sammenbrudd bare ved tanken på sånt arbeid 😂

Så det får bare være. En evnt ny eier får gjøre hva han/hun vil men æ gje no faen 😂

Tok litt bilder mtp salg og legger de ut her 😃

Så har jeg fikset en feil som før eller siden alltid skjer på disse bilene 😅 Nemlig at bekledningen på dørtrekka løsner i limingen. Kom på at jeg har en sånn mopp med teleskopstang, så den fikk gjøre nytten som pressmiddel etter jeg penslet deksel og dørside med kontaktlim. Resultatet ble tipptopp 👍IMG_1356.thumb.jpeg.8d76c2ab8f8d377d9d9e50ce1e7a4189.jpeg

Dette blenløsningen for å presse fast det løsnede trekket. Fungerte knall 😃IMG_1359.thumb.jpeg.0c9e009435386b6e4ccd6c3a949c3e5a.jpeg

Selv har jeg lært meg å leve med disse nyanseforskjellene i lakken. Men er spent på om dette bidrar til at folk ikke vil kjøpe bilen 🤞🥹 Det ser alltid verre ut på bilder og særs når det er litt overskyet flatt lys ved bildetaking 😅 Ser faktisk ikke så gæli ut i virkeligheten. IMG_1363.thumb.jpeg.d9508d684406b032f4250debc62dbcdd.jpeg

Kjekt og pent med nyoverhalte bremser, men har merket at bilen har begynt å vibrere litt ved bremsing fra høyere hastighet. Kan det være så enkelt som at gliderene er litt trege og at det blir borte dersom de glir lett ? Er jo kvalitetsskiver som jeg ga en del for så virker rart at de skal ha slått seg 🤔IMG_1365.thumb.jpeg.83a15d941ef67070ae3937597d3adb3a.jpeg

Veldig fornøyd med utseendet på de overhalte kanalene 😍IMG_1366.thumb.jpeg.6c6cd8006f16ccf95e090679be317b92.jpeg

Blir aldri lei av å ha et sååå fint interiør 😍IMG_1371.thumb.jpeg.c1178c9cf83a1f40339121464d4af72d.jpegRent og pent maskinrom 😉👍IMG_1378.thumb.jpeg.acd9f8c0222fdcbb5a2cf580c982fb91.jpeg

Godt å ha det rustfritt her også. Mange E34 sliter med rust i dette rommet 🥵IMG_1379.thumb.jpeg.d138a5965aef963bdca34d223b2c1d61.jpeg

Fjernet rust nederst på dørene i 2020 og her er det fremdeles ikke antydning til at noe er på retur 🥳👍

IMG_1358.jpeg

IMG_1360.jpeg

IMG_1361.jpeg

IMG_1362.jpeg

IMG_1364.jpeg

IMG_1367.jpeg

IMG_1368.jpeg

IMG_1369.jpeg

IMG_1370.jpeg

IMG_1372.jpeg

IMG_1373.jpeg

IMG_1374.jpeg

IMG_1375.jpeg

IMG_1376.jpeg

IMG_1377.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra arbeid med framskjermene Tore.

Blir trist å se denne på finn, men alt har sin tid. Forstår at når helsa er der den er og resultatet av skruing blir å knaske paracet - da er du på feil kurs.

Du har gjort en kjempeinsatts med denne og løftet den med tanke på rust og teknisk siden du kjøpte den.

Husker jeg selv så på denne da den lå ute på Finn i sin tid, frista å bytte ut M50B20 med en M30B35 :).

Støtter deg i at du er selektiv i hvam du lar denne gå til, rustfrie E34 er ikke hverdagskost, og denne må ikke ende opp som spinnebil for en 20åring som vil ha rånebil.

Tror nok at du skal legge denne i øvre del av prisbildet, de som kjenner bilen vet hva de står foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tore som tidligere nevnt ,den som overtar denne får en skikkelig fin bil .😊

Samtidig så blir det jo trist å se denne tråden ,likevel skjønner ditt ståsted uten problem .

Viktigste er atomanlegg har det bra med seg selv og når bil blir en utmattelse ,da kutter man ut .💕

Jeg har vært heldig i år bank i bordet med mine gamle og har kun kost meg med de .

Dvs e34 har ikke vært kjørt med siden april 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mortenej skrev:

Veldig bra arbeid med framskjermene Tore.

Blir trist å se denne på finn, men alt har sin tid. Forstår at når helsa er der den er og resultatet av skruing blir å knaske paracet - da er du på feil kurs.

Du har gjort en kjempeinsatts med denne og løftet den med tanke på rust og teknisk siden du kjøpte den.

Husker jeg selv så på denne da den lå ute på Finn i sin tid, frista å bytte ut M50B20 med en M30B35 :).

Støtter deg i at du er selektiv i hvam du lar denne gå til, rustfrie E34 er ikke hverdagskost, og denne må ikke ende opp som spinnebil for en 20åring som vil ha rånebil.

Tror nok at du skal legge denne i øvre del av prisbildet, de som kjenner bilen vet hva de står foran.

Takk Morten 😃 Som sagt så ble det litt kant. Kanskje jeg la på litt for mange lag med lakk. Spraya på tre solide lag og tre lag med klarlakk 😅 Så det burde ihvertfall forhindre at den ruster på en stund 😂

Åja, du har sikkert nevnt dette før men du veit, fått gullfiskhjerne 😂 Så du kikket på denne da den lå på finn ja 😃 Du hadde fått en bra bil dersom du hadde kjøpt den og mtp at du selv er en handymann så kunne du fiksa mye av det jeg har gjort og fått mye 535 for penga 👍

Mtp hva forrige eier gjorde i sitt eie, så fikk jeg en skikkelig bra utgave av E34. Han klarte dog ikke å forhindre at den fikk kanal/gulvrust. Men du verden så nøye han var med den teknisk 😃

Jeg har hørt historier der folk har betalt uhørt mye penger for å fikse rust i gulv/kanaler. Selv har det kostet meg 23 tusen i to omganger. Hadde første sveiser faktisk helsveiset bak og da gjort det etter boka, så hadde jeg sluppet unna med 11 tusen 😅

Men pytt pyttsann, sånt skjer og nå er det skikkelig gjort 👍

Ja det er ikke med lett hjerte at jeg har tatt denne beslutningen. Men det er ikke noe stress med å selge den. Det er en mulighet for at jeg venter til våren, men vi får se. Nå er skjermene fikset, og skal bare få montert disse klossene. Er spent på hva det gjør med kjøreegenskapene. Ja så tror jeg at jeg skal demontere frambremsene og smøre opp gliderene siden det vibrerer en del under oppbremsing.

Ang pris så er jeg litt usikker på hvor jeg skal legge meg 🤔

Hadde den vært tipptopp i lakken så er det jo en bil som kunne vært verdig en pris godt over 150 tusen. Men jeg selger den ihvertfall ikke for under 110. Den er jo veldig bra teknisk og ingen rust som jeg vet om.

Og nei, denne skal ikke kjøpes av en 20-åring som skal bygge den om til manuell og turbo 😉 Jeg ønsker at det er en voksen person som bil dra på langturer og bare kose seg med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sveigis skrev:

Ja Tore som tidligere nevnt ,den som overtar denne får en skikkelig fin bil .😊

Samtidig så blir det jo trist å se denne tråden ,likevel skjønner ditt ståsted uten problem .

Viktigste er atomanlegg har det bra med seg selv og når bil blir en utmattelse ,da kutter man ut .💕

Jeg har vært heldig i år bank i bordet med mine gamle og har kun kost meg med de .

Dvs e34 har ikke vært kjørt med siden april 😩

Ja jeg har ihvertfall en bil som en ny eier trygt kan sette seg inn i, vri om tenninga og sette kurs mot hvor han/hun vil og være trygg på å komme fram. Teknisk er denne bilen i veldig god stand nå. Og det viktigste er jo at den som kjøper den, kan skru litt selv og vet hva en gammel klassiker er for noe.

Det er en sånn person jeg skal selge den til. Ferdig snakka !!

Nå har jeg som sagt ingen tidsperspektiv på når bilen skal selges. Den kan havne på finn i slutten av ika eller til våren. Det er så godt å ha denne makten og ikke være desperat i pengenød og bare MÅ bli kvitt den 😃

Tråden kommer jeg til å beholde. Jeg har jo en Bmw 🥳 Og man skal jo aldri si aldri. Det kan jo komme en anledning der jeg er i posisjon til å kjøpe en ny E34, men da skal det være en som allerede er i topp stand. En som bare skal vaskes og kjøres og som jeg setter bort på verksted dersom noe skal fikses.

Er det noen som fortjener å bare kose seg med bila sine, så er det deg Jan ❤️ Du har jaggu meg måtte stå mye tvikroket i all slags vær og mekket 😅 Så det unner jeg deg så inderlig mye 👍

Hvis du skulle lagt ut din E34, hva ville du lagt den ut for ? Jeg er veldig usikker på hva jeg skal legge den ut for 😅 Noe sier meg at 125 tusen er en lite frekk sum. Da kan det være et bittelite rom for forhandling 😉 Den er jo i veldig god stand selv om den ikke er strøken i lakken 🤷‍♂️ Ps: svar meg gjerne i pm, hva du selv mener du ville solgt din for. Sånne ting er jo veldig privat for mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at der var en liten fargeforskjell mellom dører og fremskjerm på ene bildet ditt, men langt fra sjenerende. Og med tanke på hvor bra interiøret i den er, hvor bra den er for rust, og hvor ryddig den ser ut til å være holdt vil jeg heller plassere denne på pluss siden av de 125000 du nevner ja. :) Det blir grådig fort 125000 om man kjøper en skrøpelig bil og må legge arbeid i den for å få den fin, jeg kommer nok til å bikke denne prisen lenge før min er ferdig. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Olaandref skrev:

La merke til at der var en liten fargeforskjell mellom dører og fremskjerm på ene bildet ditt, men langt fra sjenerende. Og med tanke på hvor bra interiøret i den er, hvor bra den er for rust, og hvor ryddig den ser ut til å være holdt vil jeg heller plassere denne på pluss siden av de 125000 du nevner ja. :) Det blir grådig fort 125000 om man kjøper en skrøpelig bil og må legge arbeid i den for å få den fin, jeg kommer nok til å bikke denne prisen lenge før min er ferdig. 😅

Takk for hyggelig tilbakemelding 😃

Ja jeg har kostet på den mer enn jeg ga for den 🙈😅 Så jeg må nok opp i nærmere 150 for å ikke tape penger. Men samtidig så blir det nok trøblete å få solgt den dersom jeg legger meg på en sånn pris 😅

Ja det koster fort mye penger når man vil oppgradere en gammel bil. Det er ikke første E34’n jeg legger mye penger 😂 Men forhåpentligvis den siste 😉

Skal jeg kjøpe en ny en nå så skal jeg heller legge penger i en som er i topp stand og bare trenger å vaske og kjøre 😂

Hva kjører/har du ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...