Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, M-jakob skrev:

Stå på med å få den klassikeren her i topp stand. Jeg følger i hvert fall med her. 👌

Takker og bukker for det ☺️🙏 Må bare krysse fingre og tær for at jobben utføres på en bra måte 🤞 Blir dette gjort bra, så vet jeg faktisk ikke om noen steder på bilen som har rust. Jeg skal senke bensintanken. Så sjekke rommet bak der. Det er jo en utsatt plass. Finner jeg ikke noe der heller så kan bilen ansees for å være en noe så sjeldent som en tilnærmet rustfri E34 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Så bra Tore. Herlig med mye bilder, får et godt intrykk av jobben.

Kan absolutt lønne seg å ta ned tanken, fant mye sand liggende oppå tanken min. Heldigvis ikke noe rust :)

 

Ja jeg ser på dette med at sveiseren sender meg bildeupdeits som en trygghet og et kvalitetstegn. Antar at han ikke ville gjort dette dersom han var flau over eget arbeid. 
Jeg skal sette bilen på bukker ved vinterlagring. Da blir det å demontere litt. Bl.a tanken. Føkk rust !! 😂 Er så lei E34-rust 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Huff når jeg disse bildene ,får jeg sånn flasback på e34ene her hos meg ..

Ille når det står på ,men deilig når det er ferdig 😀😀

Og nå er du snart ferdig og knallgøy må det være .

Veldig bra Tore .👍👍

Ja var det samme type arbeid på din E34 ? Det å kappe ut det rustne og sveise inn friskt stål ? Han som sveiser sier han synes dette er reine kosejobben siden det ikke var så gæli 😃 Men ja, nå er den snart ferdig og jeg gleder meg stort 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mld fra sveiseren om at jeg kan komme med produktene til kanalene i morra, onsdag 16 okt. Da er han ferdig og kanalene skal behandles med syregrunning og Carosol Body som skal sprayes på med sprøyte 👍 Så nå kan jeg snart hente ut bilen og jeg håper vinteren kan gi seg selv en uke eller to utsettelse. Så kan jeg få cruiset litt 535i før den settes på lagring 😍 

AF5CDE6B-B9C0-4DEA-9C04-AA77BB53161C.jpeg

ECC46A3D-3B5A-4962-8616-E833BE2EB012.jpeg

B4A05C27-95E3-4CC6-B893-5A34ED49F57B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute hos sveiser og levert understellsprodukter og arbeidet ser virkelig fint ut må jeg si 😍 Glemte å ta bilder så har ikke det av ferdig svising 🙈 

Men han sendte meg et par bilder etter han hadde hatt på et strøk av Carosol Body. Utapå den skal det lakkes med svart matt lakk. Han mener det nå ser helt orginalt ut og det er jo suverent 🥳 Skal utover til uka og hente bilen. Forhåpentligvis så har ikke Kong Vinter ankommet, sånn at jeg kan få kjørt litt 535i noen dager før jeg parkerer den i opplag 🙏 

Bilen er full av propper som skal tas ut og der skal det marineres med sauefett. Tror nok at grunnen til at det bare var i endene på kanalene at det var rusta, handler mye om disse proppkledde hullene. For da han kappet kanalene og vi kikket inn, så var det store mengder med guffe innover som har beskyttet kanalene. Og det faktum at den ikke har luke tenker jeg også er en medvirkende årsak til den i grunn minimale mengden med kanalrust. Så dette er jo veldig oppløftende ☺️ 

Så nå har jeg en tilnærmet rustfri 535ia 🥳 Akkurat det jeg har hatt mest lyst på hele tiden som E34-eier 👍 Elsker automatgir og den kraften som finnes i M30-motoren ❤️ Beste cruiser jeg kan tenke meg 👍

3592214A-4548-4EFE-9250-F9BC5CF741EF.jpeg

FF82C435-D1FC-41B6-B11F-F382BCD1BA48.jpeg

4EC5E721-4EE4-4DAF-B5E2-745D3E8CFC05.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Absolutt enestående dette Tore .😀

Og støtter deg fullt ut her .

M30 motoren er perfekt i disse .

Nå har du en bil som vil vare lenge .😀

Ja dette begynner å føles skikkelig tilfredsstillende Jan 🥰 Ja M30 er en Bryggerihest på speed 😂 Tåler turtall og er sterk i bunn også.

Ja nå skal jeg bare kose meg med denne ☺️ Bare gjøre ting ut i fra lommeboka og lyst. 

Drømmer om hellakkering, men det spørs om jeg får råd til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsendt bilder av sveiseren, av ferdig venstre side 👍 Nå står bare behandling av kanalene på høyre side igjen så kan jeg reise ut og hente bilen 🥳🤘 Dæven jeg gleder meg som en unge til å få igjen bilen 😍 

Håper på noen dager, ja helst et par ukers bruk av bilen før jeg trenger å lagre den. Men nå kan det bli vinter når som helst. Så får bare ta en dag av gangen 😉 

Lurer bare på nå om jeg skal behandle gulvet med noen produkter før jeg legger på teppene eller om jeg bare skal la det være. Skal ihvertfall kjøpe Carrosol Tynnflyt og marinere innsiden av kanalene før jeg lagrer den, så kan dette få ligge å godgjøre seg gjennom vinteren 😉 

Så lurer jeg på om det er pollenfilter nede bak varmeapparatet på denne 🤔 Har merket i sommer at det blåser meget lite ut av åpningene i bilen. Generelt over hele fjøla. Så jeg hadde vært glad om det var et filter på min som er potte tett. For da ligger svaret der 🤔

Men jeg får undersøke dette når jeg henter bilen senere denne uka 👍

Ser på dette helfigurbildet av bilen, at det nesten ser ut som tre forskjellige farger 🙈 Dette er en ting jeg ikke liker så godt med bilen. Lurer fælt på om det er noen annen utvei enn hellakkering for å få den jevn i fargen 🤔 Men det er uaktuelt å legge 40-50 lapper i dette med det første. Og skulle jeg hellakkert den så tror jeg at den ville fått en annen farge også 😉 Gletcherblau er ikke min favoritt for å si det enkelt og greit. 

1F7A4B36-2C42-4DB8-8D45-9CD5FD24FCCF.jpeg

447AB130-3696-4E18-9ABC-6279B466B58F.jpeg

599890D9-DFD7-4DFE-8B4A-41F7F9228BE7.jpeg

36D60CC7-1682-4C0F-ABC6-015B0D44F3D8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en stor dag !! Jeg skal ta bussen ut til Solør og hente bilen som nå er ferdig reparert 🥳

Spent på å se den ferdig fiksa på nært hold 👍

Så nå håper jeg jobben er skikkelig gjort. Men det ser jeg først ettersom tiden går. Velger å ha troen på at dette er greit gjort og st jeg kan ha en rustfri E34 i mange år nå.

Planen er virkelig å ha denne og sakte men sikkert få pynta den opp etter min smak 😃

Det får ta den tiden det tar og etter hvor mye jeg har i lommeboka 😉👍

ED4D36B2-BDD3-4F76-9960-A561FAB485BC.jpeg

8068BEB7-1339-4002-B2D1-1CA9EC40E46F.jpeg

D075820A-A838-4075-AC97-5473D6B1AAC9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gabz skrev:

Ser jo meget bra ut dette :)

Jo takk takk, tenker at svaret får jeg etterhvert 😉 Nå blir det å kjøpe noen bokser med tynnflytende og marinere kanalene innvendig. Så får tiden vise om noe rust kommer tilbake. Krysser ihvertfall fingrene 👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...