Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Nei nå orker jeg bare ikke vente lenger !!

På fredag henter jeg ut skiltene og lørdag henter jeg den hjem 🥳

Skal få bestilt time for pkk for den må inn senest 29 feb. Spent på om den får noen mangler. Håper så inderlig ikke det 🙏

Fortsetter vinteren slik som til nå, så kan jeg få tatt noen turer så lenge det er tørr asfalt.

Ja ja abstinensene har vært tøffe så nå må den bare hentes 😅

Må få lagt inn en bestilling på no listverk og plugger til gulvet. No særlig mer tror jeg faktisk ikke trengs. Håper på tut og kjør denne sommeren.

Håper å få igjen på skatten, litt sparing og feriepenger så blir det kanskje noe av turen jeg pratet om i fjor, nemlig Roadtrip til Stuttgart, via Baltikum og Polen 🙏

Føler denne fortjener en tur til hjemlandet sitt 🥳

Gleder meg til oppdateringer fremover og håper på minst mulig utfordringer med denne bilen 🙏

Ja hvorfor ikke ,det holder jeg med deg i.😀

Vinteren har jo vært over all forventing til nå heldigvis .

Tenker at så mye som er gjort på denne ,så går denne gjennom greit .

Men som jeg alltid tenker med gammel bil ,så må man alltid ha i bakhodet at noe kan de finne ,ikke minst enkelte SKAL finne noe 😡.

Og ikke minst Tore ,nå må du love meg en ting for du er jo en skeptiker til ulyder og diverse som meg 😅.

Nå må du ikke henge deg opp i sur bil og lyder de første milene ,ja gjerne de første dagene .

Av og til handler det bare om og bruke det og la ting gå seg til så løser ting seg .

Gleder meg på dine vegne nå at du skal bruke den 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Oi, så treig jeg har vært nå 🙈💨

Ja dette har vært en drømmevinter, så nå hentes 535’n hjem og i carporten 🥰

Ringte KLP siden jeg er medlem og kommuneansatt. Fikk da veteranforsikring og null krav om kjørelengde, annet enn at de anser bilen som hobbybruk. Ingen spørsmål om km-stand, så her er det tut og kjør 🥳

1600 kr i året inkl årsavgift er jo ikke å forakte og bilen er verdiforsikret til 140 000 kr.

Så i morra går turen ut til Solør og henting 🥳 Gleder meg som en unge 👍

Ha ha ha ja jeg skal forsøke å lukke øra og bare kjøre 👍 Skulle motor gå i dass, så skal det vel alltids La seg gjøre å skaffe en ny 😅 Neida, denne motoren går nok ikke i stykker 🙏😅

 

D2AC2049-A077-40D0-AD06-754EB48109E8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var 535’n hjemme igjen etter fire mnd i Solør-eksil 😅🥳🎼

Fjernet bensinpumpe reléet og kinnet den på starteren en stund før jeg satte det tilbake. Og bilen fyra etter ett sekund på starteren 👍 Veldig fint å høre den deilige låta av M30B35 🥳

Men da jeg skulle reise, merket jeg kjapt at noe ikke stemte. Den dro kraftig til ene siden og lurte først på om bremsen på ene siden hadde satt seg på noe vis. Må jo tradisjon tro tenke det verste 😅 Men skjønte ganske kjapt at her var det snakk om flatt framhjul 🤬

Og var det noen jekk i garasjen til fatter’n da ? Neiiida !! Jekken hans ligger i bilen Som er parkert hos søsteren min på Jessheim 🤪 Fattern bor som nevnt før, i Spania på vinterstid og da parkerer jo han hos søss 🙈 Ja ja, men det ordna seg greit, siden naboen hans hadde en garasjejekk som jeg fikk låne 👍

Heldigvis og jeg mener virkelig det, så hadde jeg ikke fjernet reservehjulet. Tenkte i fjor at jeg ikke ville ha det liggende i brønnen siden det er litt høyt og ujevner teppet i bagasjen 😂 Så da kom jo det til sin nytte. Og det hadde ok med luft i seg også 🙏 Dimensjonen her er 225/50-17 så det bar litt høyere enn på andre siden som har 225/45-17. Men merket ikke noe. Om noe var anderledes så var det at bilen slutta å riste i 80-90 km/t som den gjorde i fjor. Så kanskje jeg ufrivillig har funnet feilen ? Det finner jeg ut når jeg setter tilbake det andre hjulet.

Nå skal hageslangen tas inn og tines i tilfelle det ligger noe is inni. Så blir det å få vasket den. Det gjør jeg i morra dersom været holder seg. Gjør det det og det er varmegrader, tenker jeg det blir Jessheimtur ned til søss og feiring av min mellomste datter som fyller 22 år 🥳

Ja ja nå er den uansett hjemme og veteranregga 👍 Tenk at denne bilen er 30 år gammel 😱 Det skulle man ikke tro når man sitter bak rattet og cruiser med den 🥰 Herlig bil altså 🥳🥳🥳

Nå blir det å ta en tur innom nettsiden til Koed og bestilles litt småtterier. Jeg trenger de nederste listene på dørene og noen klips og fester til innstegslistene samt en gulvpropp eller to. Skal gå skikkelig gjennom og se skikkelig så jeg får med det som trengs for å få den 100%. Så det blir litt utgifter som vanlig når man er eier av en E34 😅

Så skal det bestilles time til EU-kontroll. Så håper så inderlig at det ikke dukker opp noe veldige greier. Tror egentlig ikke det men man vet jo aldri. Krysser ihvertfall fingrene 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9BCB7147-8618-491B-8A61-C2A28A9268ED.thumb.jpeg.b7910f5f72e4b56fc58cd75c82dffdd0.jpeg

Klar for avreise etter fire mnd i garasjen 👍2DE8BC8D-2F86-419A-9BD5-23EACF443AFA.thumb.jpeg.3ad9f38db0c778f700057a270b767a34.jpeg

Hjemme etter ti mils kjøretur fra Grinder i Solør 🥳 Nydelig tur med denne herlige bilen ❤️ Har kjøpt dekkskum så får fylle det flate hjulet og håpe det holder en stund mens jeg funderer på om jeg skal skaffe meg noen nye felger. Dekket som er flatt er jo nesten nytt, så dersom jeg ikke har kjørt på noe skarpt, så er det felgen som er synderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Tore. Gleder meg med deg som kan ut å ratte denne.

Med all jobben du la ned i denne i fjor bør det ikke være noe som stopper den fra å gå igjennom EU kontroll.

Ikke rare forsikringspremien å betale heller, hjelper på når de bikker 30 og kan veteran regges.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig Tore. Gleder meg med deg som kan ut å ratte denne.

Med all jobben du la ned i denne i fjor bør det ikke være noe som stopper den fra å gå igjennom EU kontroll.

Ikke rare forsikringspremien å betale heller, hjelper på når de bikker 30 og kan veteran regges.

 

Takk for det Morten 🙏🥳

Jeg la ned mye arbeid i rustfix og rustforebygging. Det eneste mekaniske var casterstag, så er litt usikker på foringer og stag samt håndbrekk. Tror ikke jeg har hatt en eneste E34 der håndbrekket har vært innafor 😅

Men det er godt å vite at rust ikke kommer til å være noe tema 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første vask unnagjort og i dag går turen til Jessheim og feiring av min datters 22-årsdag 🥳

Har fylt det flate hjulet med dekkskum fra Biltema. Så håper det holder på lufta.

Men som nevnt i går så ristet det null i bilen med reservehjulet montert. Men da jeg monterte tilbake det andre så kom ristingen tilbake. Så tenker jeg tar det av igjen og monterer den senterringen som satt på reservehjulet. Må ihvertfall sjekke det ut. Hjelper det så vet jeg at det handler om ræva senterringer.64DF2925-CAC9-4681-B429-07D2A53B8266.thumb.jpeg.a1846e0c009aef6d3f45fbd379b50e0d.jpeg

Må få den noe senk 😱 Herregud det ser ut som bilen går på tærne 😂🤪

4B41DF27-067D-4463-B235-109F8F021990.jpeg

25772B4B-C6B5-465E-B7B7-43A9F57E634E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Ja da var skilt på og bil blir brukt,det liker jeg.

Kos deg masse på tur idag.😀

Ja nå er den veteranregga for første gang og det var digg å få seg et par godturer disse to dagene 👍

Kan oppdatere litt og si at denne trenger nok litt kjærleik teknisk. Det spjoinker i bakfjærene når jeg kjører over ujevn vei/dumper og den er litt lealaus i ræva. Så må nok ha nye fjærer/dempere og sikkert traversforingene. Det klukker litt i noe i forstillinga også, men får se først hva de finner på eu-kontrollen. Det er en del dødgang på rattet også.

Så blir vel ikke arbeidsledig her heller 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første turen om våren er alltid den beste.

Før du feilsøker for mye på dødgangen på rattet så tar du og bøyer deg ned og sjekker under ved pedalene. Der finner du en stor mutter på rattakselen. Prøv og stram denne før du gjør noe mer men ikke stram for mye. Da får du ikke justert rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Rune-K skrev:

Den første turen om våren er alltid den beste.

Før du feilsøker for mye på dødgangen på rattet så tar du og bøyer deg ned og sjekker under ved pedalene. Der finner du en stor mutter på rattakselen. Prøv og stram denne før du gjør noe mer men ikke stram for mye. Da får du ikke justert rattet.

Ja helt klart Rune 🥳 Timils tur hjem på lørdag og en tjuemilstur på søndag føltes helt innafor 👍

Jeg tror nok det er blitt forsøkt hos forrige eier, for rattet sitter meget godt 🙈 Han som solgte bilen fortalte at det var blitt gjort forsøk på stramming av snekken hos et verksted men at den hadde blitt så tung på rattet. Så det ble en ny tur til verksted for å rette på det, så er vel kanskje en fare for at snekka synger på siste vers ? 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig med årets første tur Tore ☺️:bmw:

kan være værdt å sjekke andre ting også med tanke på løs styring, ikke bare snekka. blant annet muttern på rattstammen som Rune-k skriver, kan og få noen til å ratte frem og tilbake mens du ser hva som skjer frammi der. hos meg var det paralellstaget som var utslitt i foringen/kuleleddet mot pitmann arma på sbekka, værdt å sjekke er jo også hjelpesnekka å evt andre deler i forbinnelse med styring😉

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ting fungerer mer eller mindre Tore.

Men støtter og dette ved sjekk av alle vitale deler i forstilling før evnt snekkebytte.

Men mutter som det snakkes om ,er verdt å sjekke og gjorde underverker på min i sin tid .

Jeg skal til å bytte snekke nummer tre nå på åtte år 🤬

Alt annet er iorden i forstilling nå på min.

Men dette får du garantert kontroll på .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...