Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Hadde egentlig tenkt å la ett firma ta hele bilen, men de tar 1000,- ekstra per felgsett.
Nå er det jo svært enkelt å behandle de..

Godt tips :)

Swiss wax autobahn som er tingen??

Jeg ville lagt på Max Protect V3 på felger, det holder lengre enn voks 😉 Men det må du gjøre etter dekk er balansert, hvis ikke får de ikke limt på vekter 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Hadde egentlig tenkt å la ett firma ta hele bilen, men de tar 1000,- ekstra per felgsett.
Nå er det jo svært enkelt å behandle de..

Godt tips :)

Swiss wax autobahn som er tingen??

Jeg er veldig godt fornøyd med Swissvax Autobahn, har brukt dette på min F11 siden jeg kjøpte den. Har riktignok ikke prøvd noe annet, men mitt inntrykk er at Autobahn er bra og at mange er fornøyd med effekten denne gir :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 1.6.2017 at 9.23, Walkabout skrev:

Jeg er veldig godt fornøyd med Swissvax Autobahn, har brukt dette på min F11 siden jeg kjøpte den. Har riktignok ikke prøvd noe annet, men mitt inntrykk er at Autobahn er bra og at mange er fornøyd med effekten denne gir :) 

Har også vært veldig fornøyd med Autobahn....
Tipper jeg fortsetter med dette :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Da er bestillingen helt komplett (tror jeg).
Har enda ikke fått fastsatt dato, så det er sikkert mulig å enda gjøre noe endringer....

Siste endring som ble gjort var å legge til sånn elektronisk vounder baum og adaptiv styring.
Fjernet samtidig performance grill da jeg synes denne blir for massiv til G3x.
Felgene er som tidligere postet ankommet og jeg har også bestilt små mengder med folie.

Den største endringen ble innvendig.
Øverstkommanderende i hjemmet umyndiggjorde meg på stedet da hun fikk se cognac-setene.
Her ble det full retrett og bilen blir nå levert med svarte seter...

Antatt levering er starten av august.
Når bilen ankommer sender BMW den til lett foliering og setter på nye dekk samt montering av litt performance utstyr.
Etterpå blir det overlevering før Rasmussen Auto Spa får bilen i noen dager...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bestilling av heftig G31! :-)

Mulig jeg er litt seint ute her, men jeg ville definitivt vurdert Adaptive Drive. Jeg prøvekjørte G30 M550i mot G31 530d for noen uker siden, og sett bort fra forskjellen i motoreffekt, var det klasseforskjell i opplevd komfort og kjørefølelse på de to. M550i-en har visstnok Adaptive Drive som en del av S2VW M Sport Suspension Professional, mens 530d-en ikke har hverken EDC eller Adaptive Drive. Har selv en F11 med EDC, og bevegelsene i karosseriet på ujevn vei var sammenlignbare mellom min F11 og 530d-en, mens M550i-en oppførte seg mye mer stabilt og var mindre påvirket av ujevnhetene.

Jeg hadde i hvert fall ikke bestilt ny 5-serie med sekssylindret motor uten å ha fått gjort en grundig sammenligning av bil med og uten Adaptive Drive. Når du skal svi av et såpass stort beløp på bil, vil jeg tro forhandleren kan være behjelpelig med å skaffe til veie biler som er egnet for sammenligning, enten fra andre forhandlere eller fra BMW Norge.

Men 540i blir ikke feil, uansett! Herlig motorvalg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Dweezil skrev:

Grattis med bestilling av heftig G31! :-)

Mulig jeg er litt seint ute her, men jeg ville definitivt vurdert Adaptive Drive. Jeg prøvekjørte G30 M550i mot G31 530d for noen uker siden, og sett bort fra forskjellen i motoreffekt, var det klasseforskjell i opplevd komfort og kjørefølelse på de to. M550i-en har visstnok Adaptive Drive som en del av S2VW M Sport Suspension Professional, mens 530d-en ikke har hverken EDC eller Adaptive Drive. Har selv en F11 med EDC, og bevegelsene i karosseriet på ujevn vei var sammenlignbare mellom min F11 og 530d-en, mens M550i-en oppførte seg mye mer stabilt og var mindre påvirket av ujevnhetene.

Jeg hadde i hvert fall ikke bestilt ny 5-serie med sekssylindret motor uten å ha fått gjort en grundig sammenligning av bil med og uten Adaptive Drive. Når du skal svi av et såpass stort beløp på bil, vil jeg tro forhandleren kan være behjelpelig med å skaffe til veie biler som er egnet for sammenligning, enten fra andre forhandlere eller fra BMW Norge.

Men 540i blir ikke feil, uansett! Herlig motorvalg! :-)

Heia

Takk skal du ha :)

Som skrevet over, men skrevet feil ser jeg.
Siste endring var å legge til Adaptiv Drive (ikke adapiv styring som jeg skrev).
Så dette valget er alt gjort.

4-hjulsstyring blir ikke mulig når jeg har valgt Adaptiv drive (forstod det slik at kombinasjonen av 4-hjulsstyring og adaptive drive kun er tilgjengelig på M550 så langt).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Som skrevet over, men skrevet feil ser jeg.
Siste endring var å legge til Adaptiv Drive (ikke adapiv styring som jeg skrev).
Så dette valget er alt gjort.

4-hjulsstyring blir ikke mulig når jeg har valgt Adaptiv drive (forstod det slik at kombinasjonen av 4-hjulsstyring og adaptive drive kun er tilgjengelig på M550 så langt).

Ok, bra! Det tror jeg er et godt valg! :-)

Jeg deler den samme forståelsen av at Adaptive Drive og Integral Active Steering utelukker hverandre, bortsett fra på M550i. Og jeg tror man har mer glede av Adaptive Drive på norske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med valg av meget lekker bil :grin:Synd det ble endring med setene, vi har en demobil på jobben ( Bavaria ) med denne komboen og den er intet annet enn lekker. Sort er alikevel er sikker vinner, så det blir nydelig uansett. G31 er virkelig den perfekte kjøremaskin! 

Ser frem til å følge videre! 

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 24.6.2017 at 10.03, TommyFF skrev:

Gratulerer med valg av meget lekker bil :-DSynd det ble endring med setene, vi har en demobil på jobben ( Bavaria ) med denne komboen og den er intet annet enn lekker. Sort er alikevel er sikker vinner, så det blir nydelig uansett. G31 er virkelig den perfekte kjøremaskin! 

Ser frem til å følge videre! 


Mulig jeg har klart å overbevise (grine meg til) kjerringen til å gp med på cognac interiør :)
Ser nå at en også kan bestille skikkelig skinn på dashbordet også...
MEN!, BMW klarer jo ikke å levere bilen. Les neste innlegg.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på noen her som sitter inne med god kunnskap (mulig selger hos BMW da min selger er på ferie).

Har hatt bilen i bestilling siden april/mai, og fremdeles har ikke BMW leveringsdato. 
I starten var denne satt til sent juli eller tidlig august. 
Har videre blitt forskjøvet flere ganger, og siste nå er tidligst oktober og mulig senere. I verste fall ikke levering i år og da blir mulig bilen langt dyrere ved et evnt regjeringsskifte.

BMW sitt svar er at de sliter med levering/produkjson av alle større motorer (mener de spesifiserte at dette gjelder bensinmotorer).

Ser at G31 nå har kommet i ny versjon med 540dx og at denne er i konfiguratoren til BMW i Norge alt.

Vil denne versjonen være produkjsonsklar eller har de samme problem med diesel som med bensin?

Har testet masse biler i det siste, men faller ned på at enten blir det ny G31 i år eller beholde dagens F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laffe skrev:

Hva med å benytte hele situasjonen som en unnskyldning til å kjøpe en av de pent brukte G30 M550i'ne som ligger ute på Finn? ☺️

 

Da kunne jeg like gjerne kjøpt meg en Panamera som jeg virkelig har lyst på....
Eneste er at hunden i huset hadde blitt fly forbanna. Må ha touring.....

Ellers ett godt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at 540d faktisk er raskere, i alle fall fra 0-100, og bitte litt billigere, i tillegg til endel billigere i drift, så jeg hadde vurdert 540d. :wink:

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...