Gå til innhold

Min F34 3GT - Sommerdekk


 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne ta å dele litt bilder av min bil, og en ellers lite representert modell her på forumet- 3 serie GT. Bilen er i mine øyne en liten genistrek av BMW hvor en får litt av alt. God plass til deg selv, passasjerer og bagasje, kjøreegenskaper, design, funksjonalitet og masse kjøreglede :) Bilen er en 320ia, og er en av de heller sjeldne GT'ene med bakhjulsdrift og bensin. Perfekt sammensetning i mine øyne. 

Blir en kort introduksjon denne gangen, men får heller fylle på med mer etterhvert :) 

Bilen står her på sommerhjul med 20" MAK Munchen felger.

sketch-1497209086441.thumb.png.e801fd8959e3090e94f920b199b3b36c.png

sketch-1497433250525.png

sketch-1497432579806.png

_20170614_113918.JPG

Noen bilder fra mai måned:

IMG_4672_(2)_LI.jpg

IMG_4681_(2)_LI.jpg

Legger ved noen bilder fra vi hadde full detailing på bilen før påske, og den var på sitt beste i lakken :)  Vinterhjul på originale 19" BMW LM 598M. 

imageproxy (1).jpg

imageproxy (2).jpg

 

imageproxy (3).jpg

 

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BimmerFan! skrev:

Nydelig bil! Har veldig sansen for 3GT og 5GT. Felgene var rett og slett spot on! 

Takk for det! :) Har veldig sansen for disse bilene selv.

8 timer siden, papertiger skrev:

Knallfin GT! Hvilke felger du har? Kjekt med flere GT her på forumet. Fruen her i huset har falt godt for disse bilene etter noen dager med en F34 320ia xdrive M sport på lån fra svigers - høyst aktuell som neste bil! :)

Takker for det :) Felgene er MAK Mûnchen 20" i farge Gunmetal mirror face (som de så fint heter).

Er en sjeldenhet at jeg får fruen med å se på bil, og enda sjeldnere at hun blir begeistret for en bil, men da vi for noen år siden var innom Bavaria for en kikk la hun sin elsk på 3GT. Hun spaserte raskt forbi M3'er, X5 og alt annet som stod utstilt og målrettet til GT'en. Ironisk nok var det denne jeg var på tur for å kikke på den gang, så ble ikke behov for overtalelse. Når den tid kom at vi trengte større bil enn 1-serien var ikke valget vårt vanskelig!

Høres ut som svigers har skjønt greien og dere får kanskje mulighet til å kjøpe ut svigers sin når den tid kommer ;) 

8 timer siden, Blåhvitblogger skrev:

Fin bil! Hadde jeg funnet en med riktig motor/ utstyr da jeg kjøpte, er det godt mulig jeg ville valgt GT fremfor F31, ja :wink:

Takk for det! :) Ja, det er det å finne rett kombinasjon som alltid er litt vanskelig. Er en god del flere F31 enn F34 på markedet, så lettere å finne den kombinasjonen en ønsker der. Måtte slanke "må ha" listen litt og legge noen punkter over til "ønsker å ha" da jeg bestemte meg for å velge F34 foran F31, men har ikke angret ett sekund :) 

2 timer siden, Gorg skrev:

Lekker GT :D 

Du har 20" og senket den?

Takk for det, Gorg! Nå er vi i det minste to stk med 3GT på forumet ;) 

Er 20" felger, men den er ikke senket. 20" kler (i mine øyne) bilen veldig godt, men man lider litt for skjønnheten med ekstra hjulstøy og sporing over 19" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Knoett skrev:

Takk for det, Gorg! Nå er vi i det minste to stk med 3GT på forumet ;) 

Er 20" felger, men den er ikke senket. 20" kler (i mine øyne) bilen veldig godt, men man lider litt for skjønnheten med ekstra hjulstøy og sporing over 19" :) 

😃

Den har jo større dekkdim en sedan og forrige generasjon 3-serie. På min forrige e91 hadde jeg 19" som passet perfekt, og det tilsvarer nok 20" på GT, så er enig med deg der. Men fornøyd med 19".

Du har nok Msport fjærer, så den er nok lavere enn vår. 

Har du noe planer for bilen eller skal du la den være som den er? Ikke noe i veien med det, bare lurer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gorg skrev:

😃

Den har jo større dekkdim en sedan og forrige generasjon 3-serie. På min forrige e91 hadde jeg 19" som passet perfekt, og det tilsvarer nok 20" på GT, så er enig med deg der. Men fornøyd med 19".

Du har nok Msport fjærer, så den er nok lavere enn vår. 

Har du noe planer for bilen eller skal du la den være som den er? Ikke noe i veien med det, bare lurer 🙂

Stemmer det. Er en bil som i følge enkelte "fint" tåler 21", men det blir vel heftig for min del. 

Har M-sport fjærer, ikke noe bortfall av det. Senker vel bilen 10 mm, likt som i øvrige 3-serier antar jeg (?). Du har også xdrive som gjerne burde gi noe mer bakkeklaring, men i alle brosjyrene jeg har liggende (2014 - 2016) så står xdrive modellene og forøvrig samtlige av GT'ene fra 318d til 340i med 16,5 cm bakkeklaring. Har lagt ved bilder av bilen på 19" 598M felgene som er likt med dine. Du får se om du legger merke til noen forskjell fra din :) 

Har ingen store planer for bilen som så, men ønsker å bytte ut enkelte komponenter. Ønsker blant annet å bytte grøftelys til LED pærer likt som i LCI modeller. Ingen stor fan av halogen i grøftlys i kombinasjon med LED i angeleyes... huff huff. Skulle gjerne tenkt meg 340i eksos med en potte på hver side. Ikke noe pyntepotte som ikke har noen effekt, så det må gjøres skikkelig. Siste jeg kommer på er at jeg kunne tenkt meg å bytte ut mellomtone og diskant i hifisystemet (676) til Bavsound eller andre gode produsenter. 

Noen ideer eller tanker? :) 

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se flere med GT her, vi trenger bredden i modellprogrammet på forumet! Liker looken, spesielt med sommerhjulene, selv om jeg personlig synes 3GT ser litt høy ut, selv med M-understell. Kan hende det har noe med design og proporsjoner å gjøre, men absolutt en flott og praktisk bil! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott GT! Likte veldig godt de MAK-felgene.

Et lite tips: Hvis du kjører mye med spoileren oppe kan det være lurt å sjekke dreneringen under spoileren. På min var det fullt av møkk i dreneringen, og jeg så at vannet ikke rant unna sist jeg spylte av bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, norbakken skrev:

Kjekt å se flere med GT her, vi trenger bredden i modellprogrammet på forumet! Liker looken, spesielt med sommerhjulene, selv om jeg personlig synes 3GT ser litt høy ut, selv med M-understell. Kan hende det har noe med design og proporsjoner å gjøre, men absolutt en flott og praktisk bil! :) 

Ja, må ha bredden i modellutvalget til BMW i forumet for å kalle seg bimmers.no :) Heldigvis er vi ikke alle like i smak, kjedelig hvis vi alle var like og ønsket og likte det samme! Skulle blant annet helst hatt en imperial blue metallic med oyster/black interiør, men imperial blue får man ikke med M-sport og de fleste 3GT på bruktmarkedet er, som denne, med sort skinn interiør. Men det fungerer det og :) Alternativt får man velge individual. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, StigJ skrev:

Nydelig GT. Liker veldig god de MAK-felgene. Passer utrolig godt. Vil nesten sagt det kunne vært felger i originalsortimentet til BMW. 

Pøs på med mer bilder. Også interiør. 

 

Takk skal du ha! :) Ja, er godt fornøyd med felgene. Burde vært inne til litt TLC mht. kantkjøring, men det får bli ved en senere anledning. 

Blir nok en del bilder etterhvert nå som jeg har startet tråd om bilen, så kjekt hvis andre og liker å følge med. 

5 minutter siden, Waterhouse skrev:

Flott GT! Likte veldig godt de MAK-felgene.

Et lite tips: Hvis du kjører mye med spoileren oppe kan det være lurt å sjekke dreneringen under spoileren. På min var det fullt av møkk i dreneringen, og jeg så at vannet ikke rant unna sist jeg spylte av bilen. 

Takker for det! :) Ser du også har en F34- godt å vite det er flere av oss her! 

Av en merkelig grunn så kjører jeg med den oppe når sommerhjulene kom på, men med vinterhjulene ligger den nede. Er det en liten råner i meg kanskje... Velger å tro at jeg bare syntes den ser litt tøffere ut med den oppe når sommerhjulene er på plass :) Men godt tips, skal ta å følge litt mer med på det fremover og sørge for å få vekk møkka. Ser forøvrig at det er et par vannansamlinger under panseret hvor det ikke er drenering fra. Litt merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Knoett skrev:

Stemmer det. Er en bil som i følge enkelte "fint" tåler 21", men det blir vel heftig for min del. 

Har M-sport fjærer, ikke noe bortfall av det. Senker vel bilen 10 mm, likt som i øvrige 3-serier antar jeg (?). Du har også xdrive som gjerne burde gi noe mer bakkeklaring, men i alle brosjyrene jeg har liggende (2014 - 2016) så står xdrive modellene og forøvrig samtlige av GT'ene fra 318d til 340i med 16,5 cm bakkeklaring. Har lagt ved bilder av bilen på 19" 598M felgene som er likt med dine. Du får se om du legger merke til noen forskjell fra din :) 

Har ingen store planer for bilen som så, men ønsker å bytte ut enkelte komponenter. Ønsker blant annet å bytte grøftelys til LED pærer likt som i LCI modeller. Ingen stor fan av halogen i grøftlys i kombinasjon med LED i angeleyes... huff huff. Skulle gjerne tenkt meg 340i eksos med en potte på hver side. Ikke noe pyntepotte som ikke har noen effekt, så det må gjøres skikkelig. Siste jeg kommer på er at jeg kunne tenkt meg å bytte ut mellomtone og diskant i hifisystemet (676) til Bavsound eller andre gode produsenter. 

Noen ideer eller tanker? :) 

Fine vinterhjul! :) 

Noen få cm må det være, men kanskje ikke så all verdens stor forskjell.

Skal montere ledpærer i tåkelysene mine, for orginale LCI LED tåkelys koster skjorta og vel så det..

I en ideell verden skulle jeg også ordnet 335d/340i eksos, men hvis det blir noe eksosmontering på denne, så blir det dobbelstuss på venstre side.

Også tenkt å oppgradere stereoen, har spurt om pris fra importøren i Norge, men det virker som om at de ikke er interessert i jobb for de svarer ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @StigJ her ang. felgene - de kunne fint tilhørt originalkatalogen til BMW.

4 timer siden, Knoett skrev:

Takker for det :) Felgene er MAK Mûnchen 20" i farge Gunmetal mirror face (som de så fint heter).

Er en sjeldenhet at jeg får fruen med å se på bil, og enda sjeldnere at hun blir begeistret for en bil, men da vi for noen år siden var innom Bavaria for en kikk la hun sin elsk på 3GT. Hun spaserte raskt forbi M3'er, X5 og alt annet som stod utstilt og målrettet til GT'en. Ironisk nok var det denne jeg var på tur for å kikke på den gang, så ble ikke behov for overtalelse. Når den tid kom at vi trengte større bil enn 1-serien var ikke valget vårt vanskelig!

Høres ut som svigers har skjønt greien og dere får kanskje mulighet til å kjøpe ut svigers sin når den tid kommer ;) 

Er 20" felger, men den er ikke senket. 20" kler (i mine øyne) bilen veldig godt, men man lider litt for skjønnheten med ekstra hjulstøy og sporing over 19" :) 

Jeg var litt reservert mot 3GT designet når det først kom, men jeg har lært meg å like det. Både i M sport, og i Luxury Line, to helt forskjellige biler, fine på hver sin måte. Jeg var med svigerfar og både prøvde og kjøpte den 320i'en de har nå. Enda opp på en demokjørt xDrive Roadshow bil hos Bavaria Bryne.

M sport fjører gir vel 10mm senket understell - xDrive utgavene har standard fjører. Høyden i brosjyrene du har viser nok høyden med standard understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Knoett changed the title to Min F34 3GT - Rens av skinnseter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...