Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, sveigis skrev:

Må jo gratulere her og Tor Magne og velkommen i grønn e34 familien .

Utifra det lille man ser ,så ser jo dette ut som et helt eksemplar 😊😊.

Ønsker og nå å gi deg noen tips her som kun er vennligbasert .

Nå har du jo to fra før som er litt sånn ikke helt på trimmen ,ok?

Sett deg ikke noen høye mål for den du nå har kjøpt .

Vask den ,bruk den og kos deg masse med den .

Å drive å forandre på ting som er iorden og virker ,er skjelden en god ide .

Du fortjener nå en e34 som går og du kan kose deg med .

Nå har du to andre du kan bygge ,mikse og trikse med.

Gleder meg til flere nærbilder av bilen .

Kos deg med en e34 som funker 😊🙏😊

Takk for det! Er digg å ha grønn E34 igjen 😁 Denne skal nok ikke forandres mye på- eventuelt skaffe m5 optic og andre felger. Interiøret vurderer jeg å la være slik det er nå :) Flere bilder skal jeg få fikset ja 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Olaandref skrev:

Gratulerer med ny bil, satser på at denne står til forventningene 🙂

Takker! Ja,denne er jeg veldig fornøyd med! Bilen står med flatt batteri nå, men tror batteriet er ganske gammelt. Skal gi det en sjans med lading først og la bilen stå noen dager for å se om batteriet holder seg :) Fant litteranne overflaterust under batteriet, så den holder seg godt mtp alderen :)

Denne skal nok ikke på veiene om vinteren i mitt eie. Altfor bra eksemplar til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Kanalarbeid på sedanen. Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!
På 19.8.2022 den 21.38, Bimmerlorris skrev:

Gratulerer med ny firråtredve 🥳👍 Håper du har fått en bil med lite rust og i generell grei stand, sånn at du kan kose deg litt med denne herlige bilmodellen i stedet for masse frustrasjon 🤞😃

Tusen takk! Ja, denne ser ut til å være fin stand når det kommer til rust! Er jo alltids litt å gjøre med gammel bil men det er absolutt overkommelig 😁 Ikke minst, svært fornøyd med fargen. Dette blir min 4. grønne Bmw jeg har eigd😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2022 den 21.00, Shattered skrev:

Oi😁 spennende, gratulerer med ny bil. Skal du låne deler fra denne over på noen av de andre bilene, eller blir dette bruksbil? 

Usikker om jeg har svart deg? 

Nei nei nei NEI! Denne bilen skal det ikke tas NOEN ting ifra - dette blir bruksbil! :D Den røde skal jeg ta litt deler ifra, da bakluka på den grønne mangler det en demper til, samt vurderer å sette inn skinninteriøret. Det skal iallefall ut fra den røde og oppbevares om det ikke blir brukt med en gang :) Trelistene skal også ut, da det er sjeldne lister i den røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt mer bilder og info fra turen til Tromsø. Forrige eier hadde bare hatt den i ett år før han nå solgte den og jeg ble nye eier (har hatt hele 8 eiere før meg). Dette var en bil jeg var ofte innom og tittet på Finn.no men den var så fryktelig langt unna. Fikk til slutt bestemt meg og mannet meg opp til en tur så pass langt nord og kjøpt denne.

Det ble avtalt å møtes på flyplassen og eieren var så grei og kjørte 2 timer for å komme seg til flyplassen i Tromsø. Han hadde en kompis som kunne kjøre han tilbake.  Bilder fra før prøvetur av bil og kjøp ble gjort:20220818_181641.thumb.jpg.1d62e1feee41a43b60c313b86ee52bc7.jpg20220818_181756.thumb.jpg.9fcf14c76d12106c834c948316be88ec.jpg

Var informert om kontrollarm må skiftes, og selger viste hvor mye vandring det var på venstrehjulet ved litt kraftig nedbremsing. Ble litt skeptisk til hele turen nedover fra Tromsø - tross alt 20+ timer. Fikk satt meg i bilen og prøvekjørt en liten runde. Her må clutch skiftes da den griper temmelig langt ute. Gikk greit å få bremset bilen så lenge man tok det litt forsiktig og hold lang avstand til bilen foran.

Stoppet ved en bensinstasjon etter kjøreturen og pratet litt mer med selgeren. Veldig greit å ikke måtte være avhengig av å møte opp fysisk til Vegvesenet for å registrere bil, men kunne gjøre alt ved noen tastetrykk på mobilen. Penger ble overført og bilen var da min - jeg hadde ringt forsikringen i forkant, så da var det bare tut og kjør..  og innse hvor himla langt unna man var og hvor mange timer man ville bli sittende i sjåførsetet :stupid:🤪 
20220818_185016.thumb.jpg.fe1152c881abb88cdcf94fef0cb07a93.jpg
Første bildet av nybilen før turen hjemover.

Bilkjøpet kom opprinnelig med en ekstra motor som var gått 180 000 km ca, men ikke nubbesjans å ha med seg denne hjem igjen, så denne takket jeg nei til før eier møtte meg på flyplassen. Motoren som står i bil fra den var ny, starter fint opp og ingen tikking eller ulyder som jeg kunne høre. Den er gått 297 000 km nå. Har den typiske pixelfeilen i dashbord men fungerer innimellom så kmstand er leselig.

Kom over litt forskjellig på turen, bl.a en artig skulptur laget av en utenlandsk kultur. Her er alle delene av plastsøppel.
20220819_143202.thumb.jpg.ec861f678d2d58ccc178ef981becf262.jpg
image.thumb.jpeg.7f76c3e5953ef50131d244847ed61091.jpeg
Samme plass stod også denne artige klassikeren - fikk bare tatt et raskt bilde da eier var på vei videre.
image.thumb.jpeg.538030a2b627d351b89f408d3cfe44e2.jpeg

Litt flere bilder av bilen:
image.thumb.jpeg.5220e5a8bd1ab69917be7e40a068e0b6.jpeg
image.thumb.jpeg.3a22e7023e92a81efd22d2ce994b8ef9.jpeg
Original høyde fremme, som man kan se på bildet her. Vurderer å få senket denne noe på sikt. Likte ikke så godt desse felgene i begynnelsen, men de vokser litt mer på meg dess mer jeg ser på de :P
image.thumb.jpeg.0e85d7de47acd5ed114a2f17418c6d1d.jpeg
image.thumb.jpeg.a4c13c1773b0ad063d7df62647d13e0f.jpeg
Lite visste jeg at kort tid etter bensintanken var fylt helt opp, at jeg ville søle hele 20 liter her på bensinstasjonen. 
En mager trøst var det å se at noen ved en annen pumpe hadde også sølt noen litere xD
Det ble en kort stopp her ja!:ph34r:

Mange timers kjøring og uten noe kaffe/mat senere:
image.thumb.jpeg.42c94022694408f5d90a79dd7f67c9c8.jpeg
image.thumb.jpeg.fc150439e6568bdf1569d6ce580426f1.jpeg
image.thumb.jpeg.b7fad861e173e3fca5739fb4cc9e5755.jpeg
Ble en grei pause og strekk på bena! Mange timer igjen, så det var bare å sette seg i bilen igjen og kjøre videre!

Fikk kjørt et godt stykke før det ble stopp. Hit men ikke lengre! Neste ferge gikk ikke før klokken 6:00 om morgenen! 
Da var det bare å forsøke å sove litt. Hadde vært oppe i over 20 timer. Lagde plass i bagasjerommet og det ble litt søvn - ikke akkurat beste liggeplassen på seteryggen til baksetet og blant gummidekk, men men.
image.thumb.jpeg.20332c0db78620e5c0a29ee3259e3e7f.jpeg

Ble litt mindre bilder etter hvert, da jeg følte for å komme meg hjem. Litt knoting ble det noen plasser da GPS'en ville en vei og jeg ville en annen, men vi ble omsider enige begge to (jeg fikk siste ordet!).
Her er ett bilde iallefall:
image.thumb.jpeg.e9b56b90728b8639eae0e9d2f3f83d0d.jpeg

På ferga hjem etter å ha hentet brors bil på Vigra flyplass:
image.thumb.jpeg.e6e8df886716afc8a769370c3b691bc9.jpeg
image.thumb.jpeg.c6f81ede9ff93abfd067a1669fddaf0c.jpeg

Må si jeg er mektig imponert over hvor godt denne bilen holdt til en så lang tur. Hadde ingen store problemer utenom den bensinlekkasjen pga retur-røret. Ellers startet og gikk bilen som en klokke fra start til slutt! :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, opeth84 skrev:

Usikker om jeg har svart deg? 

Nei nei nei NEI! Denne bilen skal det ikke tas NOEN ting ifra - dette blir bruksbil! :D Den røde skal jeg ta litt deler ifra, da bakluka på den grønne mangler det en demper til, samt vurderer å sette inn skinninteriøret. Det skal iallefall ut fra den røde og oppbevares om det ikke blir brukt med en gang :) Trelistene skal også ut, da det er sjeldne lister i den røde.

Så den røde skal selges og hugges eventuelt? 🤔🤔 Uansett, kult emd ny e34 da! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Så den røde skal selges og hugges eventuelt? 🤔🤔 Uansett, kult emd ny e34 da! 😁

En jeg kjenner vil kjøpe den :) hva han gjør med den etter hvert, vet jeg ikke. Jeg mistet iallefall all motivasjon da det bare ble mer og mer å gjøre med den. Selvom jeg kommer til å savne den. Ble bare rett og slett for dyrt å fikse opp igjen.

Ja, måtte ha meg ny touring og er veldig fornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den røde touringen min solgt-fikk avtalt pris og han får med orange blinklys bak og det sorte skinninteriøret.

Blir rart å se denne gå etter så mange år, men nå har jeg heldigvis anskaffet meg en annen touring og i så fin farge også 😊

Får se om han fikser opp bilen eller det i værste fall blir delebil 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Grattis med ny bil! Hva er status og planen på sedanen?

Har gitt opp å mase på verkstedet. Så den står der fortsatt. Straks 7 måneder siden den ble levert😑 Blir sommerbil dette. Ingen av mine E34 modeller vil få mer saltlake i mitt eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2022 den 16.50, Mortenej skrev:

Dette blir spennende :) Som Jan sier er Bensin noe lettere å skru på. og 6'er lyden her er jo nydelig.

 

Er effektpotte på denne, men ja, er en fin lyd absolutt 😁😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vemodig i dag men stasjonsvogna kommer til et godt hjem. Han vil fikse den opp igjen og jeg har tilbydt å hjelpe til litt. Fikk sort skinninteriør med dørtrekk og ekstra bakluke og orange blink. Noen andre av delene skulle jeg ha selv, som gummimatta i bagasjerommet bl.a :)

Sort interiør hentet og klargjort til nye eieren.20220903_135951.thumb.jpg.de85d4842a55fc883fb1abcc30810c04.jpg

Måtte ta litt bilder av bilen før den forsvinner :)

20220903_145813.jpg

20220903_145837.jpg

20220903_154859.jpg

20220903_154920.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mortenej skrev:

Avskjed der ja :) 

Reiser den langt, eller er det håp om å se den rundt her?

 

Blir i området her hvor jeg bor men havner nok ikke på Bimmers, vil jeg tro. Kanskje jeg kan få tatt litt bilder senere av den og poste her om det er ok for ny eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...