Jump to content

Lekker vann på passasjerside - BMW F11

Saltkjelen
 Share

Recommended Posts

Sliter med at det kommer inn vann på passasjersiden under hanskerommet på en 2011 F11. Har for så vidt søkt meg frem til at dette ser ut til å være nokså normalt, men at ingen helt har oversikt over hvor dette kommer fra. Bilen har panoramatak, så det første som slo meg var naturligvis tett drenering. Vannet kommer imidlertid inn om jeg spyler med hageslangen langs høyre side (passasjersiden) av frontvinduet og har fundert om vinduet ikke er helt tett. Noen tips?

Åpne panseret, øverst i hvert hjørne er det en fordypning hvor vannet renner ned. I min bil er det en rist som kan løftes opp for å rense. Samler seg mye løvblader der som tetter dreneringen. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være årsaken til at det renner inn i hanskerommet, men jeg hadde samme problem på førersiden, og det forsvant på mystisk vis etter rensing av dreneringen. Vannets veier er uransakelige.

Hvis du har sikringsboksen bak hanskerommet, så kan det være et gjennomføringshull til motorrommet derfra.

Edited by Basse Lusk

Mistenkte først frontruten jeg også, men ser ut til at denne ikke er synderen. Det ser ut til at jeg har funnet synderen som er dreneringen under frontruten. Ved spyling og denne dekket over rant det ikke noe inn i bilen.

• 1 month later...

Ettersom alle tråder uten avslutning med løsning på problemet er fryktelig irriterende, kan jeg i hvert fall gå frem som et godt eksempel med å komme med løsningen. For vårt vedkommende var det frontruten som var problemet. Tydeligvis mangelfull liming/dårlig liming av noe slag i bunn av ruten. :)