Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble PENT! :-D

Takk. :)

Just the way i like it. Black is the new bling.

Ja, du fikk viljen din der. :)

Dette ble bra ;):D sort grill passer kun på rød, hvit eller sølv bil! :) ..men du mangler alle luftkanaler bak grillen :P

Mangler hva for noe? :) Skal det være noe bak der?

Det var virkelig kronen på verket ;)

:)

Lekkert.. Hvordan ligger det an med speilene? 8)

De ligger nå her. :) Har vel forsåvidt fått limt sammen delene, men er litt småarbeid med braketten som skal på bilen som gjenstår.

Nydelig bil :)

Fint med svart grill , synest ikke det skal være krom på biler med shadowline .

Sort grill er jo alltid tøft. :)

Nei, jeg er forsåvidt enig med dere, men syntes det kan bli for sort også. Nå hadde forsåvidt e46-en matt sort grill, det har jeg aldri helt hatt sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg (i teorien) CIC-HD-skjerm, CIC-computer og CIC-controller på vei i posten. Hadde egentlig planer om å vente med dette og kjøpe et komplett sett med programmering og det hele, men fikk disse delene til en såpass grei pris at jeg tok sjansen på det. I tillegg synes jeg de komplette settene er i overkant dyre.

Er noen småting jeg trenger i tillegg som jeg må få bestilt, men tenkte å vente til jeg fikk CIC-delene før jeg bestiller noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli spennende, men jeg frykter for din del at dette vil bli langt mer jobb og etterhvert mer kostbart enn om du hadde kjøpt et ferdig kit som var ferdig kodet. Husk å beholde den gamle spilleren ettersom du må bytte tilbake dersom du noen gang skal ha softwareoppdatering på bilen. E60/E61 uten CIC er i utgangspunktet ikke forberedet for denne type oppgradering og konsekvensene av en softwareoppdatering etter at CIC er montert kan være katastrofale. Jeg regner uansett med at du vil holde oss oppdatert!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You sir.... has one beautiful ride

Takk for det. :)

Det kommer til å bli spennende, men jeg frykter for din del at dette vil bli langt mer jobb og etterhvert mer kostbart enn om du hadde kjøpt et ferdig kit som var ferdig kodet. Husk å beholde den gamle spilleren ettersom du må bytte tilbake dersom du noen gang skal ha softwareoppdatering på bilen. E60/E61 uten CIC er i utgangspunktet ikke forberedet for denne type oppgradering og konsekvensene av en softwareoppdatering etter at CIC er montert kan være katastrofale. Jeg regner uansett med at du vil holde oss oppdatert!! :D

Det var i utgangspunktet helt uaktuelt for meg å kjøpe noe annet enn en ferdig løsning, men når dette kommer på minst 1/3 av prisen kan jeg bruke litt timer/penger på å få ordne det, så derfor tok jeg sjansen på dette.

Jeg har i løpet av de siste dagene lest meg opp og ned på alt jeg kan finne når det kommer til dette (gøy på jobb :)), både skrekkscenarioer og lykkehistorier, så får se hvordan dette går.

Bilen skal inn på software-oppdatering før installasjonen starter, og ettersom disse bilene har gått ut av produksjon har jeg min tvil om at eventuelle fremtidige oppdateringer vil ha de store forskjellene, om det i det hele tatt kommer flere. Kommer som du sier uansett til å beholde det gamle systemet, selve monteringen er gjort ganske fort.

Grunnet jul og mas så tviler jeg dessverre på at det skjer helt med det første. Må først og fremst få bestilt alt jeg trenger, samt trippellese på alt som kan leses på før jeg gjør dette, men oppdatering blir det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk en koselig pakke i går. :)

DSC06193.jpg

Interiørlistene og kabler har jeg forøvrig handlet hos Koed. Kunne nok fint brukt de originale listene og bare kuttet større hull til kontrollen, men ettersom listene jeg har ble levert på biler som kom med CIC originalt tror jeg dette blir penere.

"Koblet" delene sammen, kommer dessverre ikke så mye lengre enda, da jeg har måttet utsette software-oppdateringen av bilen til etter nyttår.

DSC06197.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli spennende å se hvordan dette går, men jeg har god tro på at du får det til - du virker å være flink til å få i stand det "umulige" :) Ha en riktig god jul!

Takk for det, men vi får nå se hvor smart det var å gå for den "billige" løsningen. :) God jul til deg også. :)

Skikkelig gromt awt. Dette setter definitivt griller i hodet på meg også, men jeg må dessverre bytte klimapanel i tillegg. Send meg gjerne en link til de du kjøpet CIC uniten fra :-)

Er ikke noe å lure på engang. :) Du kan vel bruke det originale klimapanelet og bare bytte dekselet rundt? Passer ikke helt 100%, men tror man skal lete lenge for å se at det ikke stemmer. Så kan du evt. bytte til nytt klimapanel senere en gang.

PM sendt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...