carlhaakon Skrevet Mai 10, 2019 Forfatter Skrevet Mai 10, 2019 Etter mye frem og tilbake fikk vi samlet sammen/laget de siste delene så bilen ble klar får runde 1 og 2 i BMW Cup 4 mai. bilen ble ferdig fredag den 3 mai sent på kvelden så det ble ikke mye testing. første trening gikk greit. bilen gikk godt de første rundene før den ble mer og mer død. etter 5 runder hadde gassvaier hoppet av. så da ble det en tur til biltema får deler. jeg fikk lappet det sammen igjen og rett ut på kvalik. da fikk jeg en halv runde med rask kjøring før de svart flagget meg. Transponder rotet og ga ikke tider som den skulle. så etter tre kjappe runder ble beste tid 1.23 på Våler. jeg kjørte 1.09 med 323 motor så dette ble ikke riktig. i første løp henger jeg de to raskeste noen runder før jeg gir opp da motor ikke er rask nok på slettene. vi havner da på 3 plass. mellom løp 1 og 2 finner en tilskuer ut at jeg mangler en vakum slange. så jeg får teipet noe sammen så det funker i vertfall. når vi skal ut til løp 2 kommer det regn og banen blir våt. jeg føler også at bilen går litt bedre nå og den henger godt på i regnet. på grunn av enda mer rot mener de har jeg ikke fullførte løp 1 så jeg havner bakerst igjen. noe som ikke er riktig da vi fullførte 1 løp på 3 plass. etter noen runder får jeg heng på de forran meg og bilen funker bedre og bedre. så er jeg litt rask inn i s svingen ved tribuene, treffer kerbsen litt hardt og får løft på hjulpet. da rekker jeg ikke bremse før den går rett i sandfella. Bilen sitter veldig godt på, men motoren må jeg finne ut av så den går som den skal. så da er det bare og ordne små ting før Rudskogen 20 juni. Erlandhaugen, TRF, ZhilleN og 8 andre reagerte på dette 11
carlhaakon Skrevet Juli 13, 2019 Forfatter Skrevet Juli 13, 2019 liten update fra løps helgen på Rudskogen. bilen fungerer bedre og bedre. banen var glatt med mye gummi så hadde ikke veldig bra feste. sliter også med at bilen slipper bak midt i svingen. etter litt justeringer gikk tiden ned fra 1.45 til 1.41. men dekka stopper tiden der. så nye dekk må på plass. første løp endte jeg opp på 3 plass etter mye kniving så var dekka helt ferdige mot slutten. har brukt ett sett gamle federal dekk så på tide med nye. det har blitt gjort mye endringer på bilen siden våler. den har blitt vektet inn. spliter er laget, denne ga fronten en mye bedre balanse. har senket rattet i bilen slik at jeg fikk en bedre kjørestilling. bilen veier 1258 med meg i. da er det mye og hente på vekt. senket rattet ned 3cm føles mye bedre ut slikt. vekt med meg i bilen. dette er før justering. Bilder fra Mjøsbil Gjøvik sitt treff. ble invitert til dem får utstilling. samt de har hjulpet oss med justering av bilene. laget spliter til bilen. noen bilder fra løpet på rudksogen BjornarHS, fxslin, bimmerfun og 3 andre reagerte på dette 6
fxslin Skrevet Juli 13, 2019 Skrevet Juli 13, 2019 Nydelig! Kult at bilen begynner å komme i "form"! Håper å få sett dere litt mer i år, har dessverre hatt en del andre ting å ta tak i det siste! carlhaakon reagerte på dette 1
Reset Skrevet Juli 15, 2019 Skrevet Juli 15, 2019 morsom tråd dette. kunne tenkt meg å kjørt cup jeg å, men blir for øknomisk krevende når vi bor så langt unna som jeg gjør 😅 da er det kjekt å lese om andre som gjør det godt 😎 e36 tar seg godt ut på bane må en si
carlhaakon Skrevet Juli 17, 2019 Forfatter Skrevet Juli 17, 2019 På 13.7.2019 den 11.58, fxslin skrev: Nydelig! Kult at bilen begynner å komme i "form"! Håper å få sett dere litt mer i år, har dessverre hatt en del andre ting å ta tak i det siste! For satse på du er klar til neste år
carlhaakon Skrevet Juli 17, 2019 Forfatter Skrevet Juli 17, 2019 På 16.7.2019 den 0.31, Reset skrev: morsom tråd dette. kunne tenkt meg å kjørt cup jeg å, men blir for øknomisk krevende når vi bor så langt unna som jeg gjør 😅 da er det kjekt å lese om andre som gjør det godt 😎 e36 tar seg godt ut på bane må en si Vi har en som holder til lang unna også, han har kjørt hvert eneste løp i mange år. bare og lage litt bobil i transporteren din så har du lønsing på det. sinsykt moro Cup samt en kjempe gjeng
carlhaakon Skrevet Oktober 28, 2019 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2019 (endret) Da er siste løp får sesogen ferdig . det endte med havari i trening 3. kaliper feste bak knakk så da var det slutt. så da er det tilbake til og reparere dette til 2020. det blir også en del endringer på bilen. men det står mest på mer kjøre tid. bilen går fortere og fortere. På våler banen før Rudskogen testet jeg brukte Toyo r888 dekk. med disse var jeg nede på 1.03. men fikk aldri en ren runde i løp på grunn av jeg måtte kjøre meg opp helt til siste runde. på rudksogen sist fikk jeg ingen raske runder før det smalt. raskeste tid ble da 1.40 med full tank og kalde dekk. I vinter skal alt sjekkes. skal også lette bilen samt meg selv. samt nye aero Endret Oktober 28, 2019 av carlhaakon Mathiseen, NilsP, ogee1 og 4 andre reagerte på dette 7
Skulebollen Skrevet November 2, 2019 Skrevet November 2, 2019 Kjekt med updates her! Blir veldig nysgjerrig på hvordan du gikk frem for og lage splitteren fremme? Mtp. Du sier den gjorde fronten mye mer stabil. Har du tatt en mal fra noen som har prøvd det ut el.?
carlhaakon Skrevet November 5, 2019 Forfatter Skrevet November 5, 2019 På 2.11.2019 den 9.59, Skulebollen skrev: Kjekt med updates her! Blir veldig nysgjerrig på hvordan du gikk frem for og lage splitteren fremme? Mtp. Du sier den gjorde fronten mye mer stabil. Har du tatt en mal fra noen som har prøvd det ut el.? Jeg har gått utifra bilder og litt smått info fra folk. så dette er ikke noen fasit helt 100% er den heller ikke. mye som kan endres, men balansen på bilen ble bedre i vertfall Skulebollen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå