BMW320d150hk Skrevet August 4, 2017 Share Skrevet August 4, 2017 Hei! Kjøpte nylig en bmw 320d, bilen starter ikke. har en misstanke på dieselpumpen. noen som har noen erfaringer? hvordan er det og bytte disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet August 4, 2017 Share Skrevet August 4, 2017 Hvis du ikke har gjort det enda, så anbefaler jeg å begynne med ett ord som starter på d og slutter på iagnose. Hvis du har gjort det, så anbefaler jeg å laste opp feilkoder her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW320d150hk Skrevet August 4, 2017 Forfatter Share Skrevet August 4, 2017 Blir i morgen, har ikke sett på bilen enda. forrige eier som sa at han trodde det var dieselpumpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW320d150hk Skrevet August 6, 2017 Forfatter Share Skrevet August 6, 2017 feilkodene var: 46D3 - control unit, internal 4 4B90 - rail-pressure monitoring on engine start Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW320d150hk Skrevet August 7, 2017 Forfatter Share Skrevet August 7, 2017 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet August 7, 2017 Share Skrevet August 7, 2017 Sjekk om pumpa gir nok trykk til dysene ved hjelp av manometer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2017 Share Skrevet August 7, 2017 Feilkode 4B90 kan jo være feil på railtrykk giver, diesel pumpe, kanskje en ventil på dieselpumpe eller høy indre lekkasje på dyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2017 Share Skrevet August 7, 2017 4 minutter siden, Evopower skrev: Sjekk om pumpa gir nok trykk til dysene ved hjelp av manometer Er ikke det litt farlig da? Har man manometer med så mye måle område da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet August 7, 2017 Share Skrevet August 7, 2017 Offshore instrumenter funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet August 7, 2017 Share Skrevet August 7, 2017 Det holder med 2-300bar. Man kobler bort railsen og setter manometer dit istedet og kjører starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2017 Share Skrevet August 7, 2017 Passelig tungvindt måte å gjøre det på da.... Dersom vi først skal være "grøftekanten auto", og ikke bare kjøre på at diagnoseapparat (som koster mindre enn det manometeret), så er sensoren som sitter i railen en enkel 0-5v 1800bar sensor. Den er lineær i området 0,5-4,5V, og 0,5= 0bar 4,5v=1800bar. Det er dog viktig å få med seg at sistnevnte ikke sier noe om hvor feilen ligger. Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet August 7, 2017 Share Skrevet August 7, 2017 Det hender de i grøftekanten driver både med hydraulikk og har diagnoseapparat.... Det er litt tungvint å måle med manometer på en M47 da innsug er i veien, men på andre commonrailmotorer kan det være en kjapp metode for å utelukke pumpe når motor ikke vil starte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW320d150hk Skrevet August 7, 2017 Forfatter Share Skrevet August 7, 2017 har målt trykket på systemet via diagnoseaparat, er ca 300-500 bar. så det kan nesten ikke være det som er feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå