Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ikke har gjort det enda, så anbefaler jeg å begynne med ett ord som starter på d og slutter på iagnose. Hvis du har gjort det, så anbefaler jeg å laste opp feilkoder her. 

Skrevet

Feilkode 4B90 kan jo være feil på railtrykk giver, diesel pumpe, kanskje en ventil på dieselpumpe eller høy indre lekkasje på dyser.

Skrevet
4 minutter siden, Evopower skrev:

Sjekk om pumpa gir nok trykk til dysene ved hjelp av manometer :)

Er ikke det litt farlig da? Har man manometer med så mye måle område da?

Skrevet

Passelig tungvindt måte å gjøre det på da....

Dersom vi først skal være "grøftekanten auto", og ikke bare kjøre på at diagnoseapparat (som koster mindre enn det manometeret), så er sensoren som sitter i railen en enkel 0-5v 1800bar sensor. Den er lineær i området 0,5-4,5V, og 0,5= 0bar 4,5v=1800bar.

Det er dog viktig å få med seg at sistnevnte ikke sier noe om hvor feilen ligger.

Skrevet

Det hender de i grøftekanten driver både med hydraulikk og har diagnoseapparat....   Det er litt tungvint å måle med manometer på en M47 da innsug er i veien, men på andre commonrailmotorer kan det være en kjapp metode for å utelukke pumpe når motor ikke vil starte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...