Reef89 Skrevet August 24, 2017 Share Skrevet August 24, 2017 (endret) Litt rettelser fra innleggene fra forje side: 1. LCI Facelift kom mars 2007 og ikke 2008. 2. AUX fåes også på 03 og 04 modeller, men det må kodes og monteres AUX uttak. 3. LCI har ikke LED striper i blinklysene, kun LED blinklys bak samt kjørelys. Endret August 24, 2017 av Reef89 rbck123 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet August 24, 2017 Share Skrevet August 24, 2017 3 timer siden, Reef89 skrev: Litt rettelser fra innleggene fra forje side: 1. LCI Facelift kom mars 2007 og ikke 2008. 2. AUX fåes også på 03 og 04 modeller, men det må kodes og monteres AUX uttak. 3. LCI har ikke LED striper i blinklysene, kun LED blinklys bak samt kjørelys. Det er riktig, men det er lett å blande søket når man søker på 2007 siden det var begge typene det året. Derfor er det lettest å legge søket fra 2008 og oppover for å finne lci Aux kan ettermonteres, men det blir det samme som å si at alle biler kan få dette, bare det ettermonteres. Originalt kom det i 2006. På Lci er det er vanlig pære og med striper inne i det klare glasset på blinklysene foran, som gir en stripete led look men det er det som visuelt skiller den fra preface. rbck123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 25, 2017 Share Skrevet August 25, 2017 7 timer siden, Evopower skrev: Det er riktig, men det er lett å blande søket når man søker på 2007 siden det var begge typene det året. Derfor er det lettest å legge søket fra 2008 og oppover for å finne lci Aux kan ettermonteres, men det blir det samme som å si at alle biler kan få dette, bare det ettermonteres. Originalt kom det i 2006. På Lci er det er vanlig pære og med striper inne i det klare glasset på blinklysene foran, som gir en stripete led look men det er det som visuelt skiller den fra preface. Joda, jeg tolket innlegget ditt som at ikke var mulig å få AUX i det heletatt på den modellen. Kunne stått at var mulig og ettermontere i parentes Ja, jeg har jo selv montert LCI lykter på min non LCI, men så ut som du mente at det var LED striper, altså striper som lyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 25, 2017 Share Skrevet August 25, 2017 On 24.8.2017 at 17.38, DanielStance skrev: Vil ikke akkurat påstå at 316i, 318i og 320i er så veldig driftsikre da.. En bensin E9* er noe av det mest ryddige fra BMW for under 100k. Det er klart mindre presumtivt krøll enn en tidlig E60 med høy km stand. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 25, 2017 Share Skrevet August 25, 2017 23 minutter siden, Ron Jeremy skrev: En bensin E9* er noe av det mest ryddige fra BMW for under 100k. Det er klart mindre presumtivt krøll enn en tidlig E60 med høy km stand. Nåja.. Stoler mer på en E60 520i med M54 motoren enn NOEN av E9x med N4x bensinmotor. Injektorer, coiler, registerfeil osv.. Neitakk. Da velger jeg heller M54 med oljeforbruk og tett veivhusventilasjon Reef89 og rbck123 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 25, 2017 Share Skrevet August 25, 2017 8 minutter siden, DanielStance skrev: Nåja.. Stoler mer på en E60 520i med M54 motoren enn NOEN av E9x med N4x bensinmotor. Injektorer, coiler, registerfeil osv.. Neitakk. Da velger jeg heller M54 med oljeforbruk og tett veivhusventilasjon M54 er absolutt en flott motor, men det er en HEL bil vi snakker om her... E60! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 25, 2017 Share Skrevet August 25, 2017 48 minutter siden, Ron Jeremy skrev: M54 er absolutt en flott motor, men det er en HEL bil vi snakker om her... E60! Jepp. Men E9x er ikke akkurat feilfri de heller. Og motorfeil er sjeldent billig, så igjen så er E60 et bedre valg i mine øyne. rbck123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 26, 2017 Share Skrevet August 26, 2017 (endret) 13 timer siden, DanielStance skrev: Jepp. Men E9x er ikke akkurat feilfri de heller. Og motorfeil er sjeldent billig, så igjen så er E60 et bedre valg i mine øyne. I dine øyne... faktum er at ingen bil er feilfrie, men her var altså poenget hva slags bil som objektivt er mindre utsatt for feil og dyre reparasjoner, det er IKKE E60 fra de første årene i produksjon! E90 er sett under ett - en billigere bil å drifte og med færre feil enn E60! En enklere 3 serie vil alltid være mer driftssikker enn en mer kompleks og eldre konstruksjon, ferdig snakket! Endret August 26, 2017 av Ron Jeremy Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet August 26, 2017 Share Skrevet August 26, 2017 (endret) Hei, nå har du fått mange gode tips, men jeg kan jo komme med mine erfaringer. Jeg har en 2004 E60 520i med manuell kasse. Jeg kjøpte den da den for ett år siden på 170 000 km, og den har nå gått 184 000 km. Det første jeg vil si er, herregud for en deilig bil, både å kjøre og se på. Jeg solgte en 200sx s13 rett før jeg kjøpte E60-en, og overgangen var stor. Det er en stor og tung bil, men jeg synes den føles lettere enn 1600 kg og den ligger godt på veien. Alt i alt er jeg fornøyd, og sjansene er store for at jeg ender opp med en E60 igjen, men da med større motor. Når det er sagt, så har jeg hatt litt kluss med bilen. Nå har jeg nok byttet litt flere deler enn det som kanskje er absolutt nødvendig, men jeg vil luke vekk så mange feil som mulig. Noe av det jeg har byttet er: -VANOS-pakninger. Dette var nok ikke helt nødvendig, men de blir veldig harde, så jeg tenkte det var greit å få luket vekk det problemet med en gang. -Toppdekselpakning. Dette ble gjort av forhandler, fordi olje lakk på eksosmanifolden under prøvekjøring. Dette resulterte i mye røyk fra motorrommet. -Jeg slet litt med at det stadig forsvant litt olje, og siden tett veivhusventilasjon kan blåse toppdekselpakninga byttet jeg veivhusventilasjonen. Veivhusventilasjonen var ikke tett, men slangene var sprø, så det var nok på tide uansett. -Pakningen mellom oljefilterhuset og blokka. Dette var grunnen til at olja forsvant. Nå bruker den ikke nevneverdig med olje lengre. -Termostaten. Denne åpnet ikke fort nok, så kjølevannstemperaturen lå på rundt 110 grader. Problemet forsvant da jeg byttet termostaten. -Ekspansjonstanken. Denne ble det sprekker i, noe som førte til at den lakk kjølevann. -Knekt bakfjær. Benyttet anledningen til å montere senkesett. -Ett endeledd og en bærearm ble byttet før EU-kontrollen. Men den gikk gjennom med null hull -IBS-sensoren tappet batteriet. En enkel fiks er å bare koble den ut. Nå er det jo greit å poengtere at noen av problemene jeg har hatt med min er kjente feil med E60, noen er bare slitedeler og andre feil er kanskje litt mer uvanlige. Men uansett er jeg superfornøyd med bilen. Nå som jeg har litt mer kjennskap til E60 har jeg jo en liten liste over ting jeg vil ha i neste bil: -M-sport. Denne er nok muligens litt vrien å oppfylle på et så stramt budsjett. -Sports- eller komfortstoler. Jeg sitter godt i standardstolene, men jeg har lyst på mer støtte og uttrekkbar pute under lårene. -Stor iDrive. -LCI. Denne utgår jo selvfølgelig med et stramt budsjett. -Xenon. -Sekser og større motor. Jeg ville nok fått forhandler til å ta en diagnose på bilen, slik at du vet så mye som mulig om tilstanden. Endret August 26, 2017 av Eselfjes Marius2002 og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rbck123 Skrevet August 26, 2017 Forfatter Share Skrevet August 26, 2017 (endret) Liker generelt bedre 5-serier enn 3-serier, men for all del, sikkert greie biler begge to. Smak og behag, flaks eller uflaks! Har en kompis som hadde en diesel 520D E39, 2 år uten en feil, før han oppgraderte til en annen bil. E39 hadde også gått ganske langt! Forventer gjerne mer feil av E39 enn av E60, men ifølge han er 5-serien generelt solid bygd. Endret August 26, 2017 av rbck123 Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 26, 2017 Share Skrevet August 26, 2017 (endret) 6 timer siden, Ron Jeremy skrev: I dine øyne... faktum er at ingen bil er feilfrie, men her var altså poenget hva slags bil som objektivt er mindre utsatt for feil og dyre reparasjoner, det er IKKE E60 fra de første årene i produksjon! E90 er sett under ett - en billigere bil å drifte og med færre feil enn E60! En enklere 3 serie vil alltid være mer driftssikker enn en mer kompleks og eldre konstruksjon, ferdig snakket! Mindre utsatt ja, men det betyr ikke automatisk at det er billigere, for igjen.. Samtlige bensinmotorer med 4 sylindre kan få register problemer. Allerede der har du en dyr utgift. Og E60 er ikke så mye eldre enn E90 heller. Men dette er bare en mening jeg har kommet fram til etter å ha jobbet på verksted en stund Du får ha din mening. I tillegg så er 316i, 318i og 320i veldig slappe etter min mening. Endret August 26, 2017 av DanielStance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå