Morten Eriksen Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Skal hive meg rundt å gjøre bilen ren innvendig. Lurer på om dere vet av noe spesielt bra midler for bevaring av skinn, hva som egner seg best for vask innvendig, bortsett fra zalo og vann da. Tar gjerne i mot tips på produkter som dere har god erfaring med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Biltema har skinnrens og "balsam". Fungerer bra og koster lite Morten Eriksen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 2 timer siden, Morten Eriksen skrev: Skal hive meg rundt å gjøre bilen ren innvendig. Lurer på om dere vet av noe spesielt bra midler for bevaring av skinn, hva som egner seg best for vask innvendig, bortsett fra zalo og vann da. Tar gjerne i mot tips på produkter som dere har god erfaring med. Swissvax leather care kit er å anbefale. BimmerFan!, Morten Eriksen og Magnus. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 13, 2017 Share Skrevet Oktober 13, 2017 Som det nevnes ,er Swissvax bra saker. Chemical guys Leather kit er og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Eriksen Skrevet Oktober 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2017 Det er notert. Men først må jeg få tak i originaljekken til bilen. De leverer jo ikke dem med mer. Litt dumt for en som bytter selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 19, 2017 Share Skrevet Oktober 19, 2017 Du trenger ikke jekk for å rense skinnsetene. Chemical Guys Leather kit er bra og kurant priset. Bruker det selv. Få med en liten tekstilbørste til rengjøringssprayen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 27, 2017 Share Skrevet November 27, 2017 Anbefaler colourlock sitt sett. "samme" produkter som swissvax sitt, bare noe rimeligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet November 27, 2017 Share Skrevet November 27, 2017 (endret) Colourlock her også Det er de som produserer for SW. Du trenger rens, Shield og evt protector. Skal ikke begi meg inn på en lang avhandling her, men protector (colourlock) eller leather milk (SW) er ikke nødvendig på relativt nye seter hvor den originale "lakkerte" beskyttelsen fortsatt er inntakt. Vil da uansett ikke trekke inn i skinnet og bare skape gris. Shield er en beskyttelse du legger til slutt. Fungerer bra mot slitasje og gjør rengjøringen lettere neste gang. Anbefaler såpe/skumdispenser for rensen hvis du kjøper de større flaskene. A.J. Endret November 27, 2017 av AJ82 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 27, 2017 Share Skrevet November 27, 2017 Har komplett Swissvax Leather Care kit og masse annet fra dem, blant annet til dashbord, glass, plast og gummi. Litt dyrt, men varer lenge 👌🏻 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 27, 2017 Share Skrevet November 27, 2017 Gikk tom for SW, kjøpte inn leather cleaner og conditioner fra Chemical guys bare for å prøve noe nytt Gleder meg til å prøve det ut! kan ihvertfall anbefale sw kittet til skinnseter på det sterkeste! når det gjelder interiørrens som i tepper osv (om du i det hele tatt lurte på det?), vil jeg anbefale å kjøpe inn Chemical guys Green clean (funker på alt fra motorrom til interiør). For å ta teppene trenger du: - 1 flaske Chemical guys green clean - tørr/vårstøvsuger - tørkevifte (ble litt usikker på om det heter tørkevifte eller ikke- du finner det hos Biltema) How to: 1. Støvsug gulvteppet 2. Spray et godt lag med green clean. 3. Sug ut møkka med en våtstøvsuger. 4. åpne lokket på beholderen på støvsugeren og bli imponert over hvor mye dritt du har på gulvet haha. 5. Ta gjerne en runde til om du er like gal som meg på bilpleie for å forsikre deg at du har rent interiør. 6. Igjen: sørg for at du har fått ut mesteparten av vannet! 7. Sett inn en varmevifte (husker ikke hva det heter, tørkevifte til bil? Kjøpte min hos Biltema). Rull ned vinduene et par hakk, og la bilen stå over natta. 8. Done! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå