Gå til innhold

Gode rengjøringsmidler for vask av bil?


Morten Eriksen
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Morten Eriksen skrev:

Skal hive meg rundt å gjøre bilen ren innvendig. Lurer på om dere vet av noe spesielt bra midler for bevaring av skinn,

hva som egner seg best for vask innvendig, bortsett fra zalo og vann da. Tar gjerne i mot tips på produkter

som dere har god erfaring med.

Swissvax leather care kit er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Colourlock her også :) Det er de som produserer for SW.

Du trenger rens, Shield og evt protector.

Skal ikke begi meg inn på en lang avhandling her, men protector (colourlock) eller leather milk (SW) er ikke nødvendig på relativt nye seter hvor den originale "lakkerte" beskyttelsen fortsatt er inntakt. Vil da uansett ikke trekke inn i skinnet og bare skape gris. Shield er en beskyttelse du legger til slutt. Fungerer bra mot slitasje og gjør rengjøringen lettere neste gang.

Anbefaler såpe/skumdispenser for rensen hvis du kjøper de større flaskene. 

A.J.

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk  tom for SW, kjøpte inn leather cleaner og conditioner fra Chemical guys bare for å prøve noe nytt 

Gleder meg til å prøve det ut!

 

kan ihvertfall anbefale sw kittet til skinnseter på det sterkeste!

 

 

når det gjelder interiørrens som i tepper osv (om du i det hele tatt lurte på det?), vil jeg anbefale å kjøpe inn Chemical guys Green clean (funker på alt fra motorrom til interiør).

For å ta teppene trenger du:

- 1 flaske Chemical guys green clean

- tørr/vårstøvsuger 

- tørkevifte (ble litt usikker på om det heter tørkevifte eller ikke- du finner det hos Biltema)

 

How to:

1. Støvsug gulvteppet

2. Spray et godt lag med green clean.

3. Sug ut møkka med en våtstøvsuger.

4. åpne lokket på beholderen på støvsugeren og bli imponert over hvor mye dritt du har på gulvet haha.

5. Ta gjerne en runde til om du er like gal som meg på bilpleie for å forsikre deg at du har rent interiør.

6. Igjen: sørg for at du har fått ut mesteparten av vannet!

7. Sett inn en varmevifte (husker ikke hva det heter, tørkevifte til bil? Kjøpte min hos Biltema). Rull ned vinduene et par hakk, og la bilen stå over natta.

8. Done! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...