Gå til innhold

Hvordan få best mulig resultat med lakkstift?


odinalfred
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått noen steinsprut skader på panseret, over tid har dette begynt å rustne. Renset, og pusset vekk overflødig rust og lakk, smurte over med biltema rusteter, som jeg har god erfaring med så lenge man bruker den rett. Smurte over 2 tynne strøk med lakkstiften og 2 strøk med klarlakk. Det har nå tørket men fargen blir mye mattere enn resten av bilen, ønsker å få litt glans. Prøvde polering men det funket ikke. Tenker og gjøre alt på nytt, trenger noe veiledning på hvordan jeg får best mulig resultat. 

Kan kulden ute ha noe å si for glansen til lakken? Gjorde dette i garasjen hvor det er noe kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger myyye klarlakk.      ..lakkunderlag og lakk bør vel ha en 20 grader + -

Men uansett så blir dette aldri fint og flikkingen blir veldig synlig (spesielt mørke biler) i sol lys. Jeg har selv slete med steinsprutskader på panseret og erfaringsmessig så er det ikke holdtbart etter så så lenge, de blir veldig fort matt etter avfetting, vasking osv. Jeg ble så lei av flikkingen og hvergang solen tittet fram så så man bare at panseret var full i prikker.

Er opptatt av at bilen skal se fresh ut og tok bare å leverte hele paseret inn til omlakkering. Dyrt er det heller ikke og nå er det strøkent. 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å få det fint med lakkstift. Du må legge på litt for tykt lag, og så må du våtslipe etterpå. (For deretter å bruke grov polish, kanskje flere trinn, og tilslutt voks). Jeg har gjort det et par ganger, med brukbart hell. Perfekt er det nesten umulig å få det. Da må du til fagfolk med riktig utstyr og kompetanse. Har du mange skader, ville jeg vurdert hellakkering av panseret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.10.2017 at 8.27, *MrB* skrev:

Det er vanskelig å få det fint med lakkstift. Du må legge på litt for tykt lag, og så må du våtslipe etterpå. (For deretter å bruke grov polish, kanskje flere trinn, og tilslutt voks). Jeg har gjort det et par ganger, med brukbart hell. Perfekt er det nesten umulig å få det. Da må du til fagfolk med riktig utstyr og kompetanse. Har du mange skader, ville jeg vurdert hellakkering av panseret.

Er bare ute etter ett brukbart resultat, koster 15000 for å få lakkert panseret så det skjer ikke med det første. I tillegg begynner jeg å få noe rust nederst på førerdøren som jeg må ta. Høres dette ut som en grei fremgangsmåte; Pussing av overflaterust, noen strøk med biltemasrusteter, 2 strøk med grunning, 4 strøk med lakkstift, våtsliping, og 4 strøk med klarlakk? 

Endret av odinalfred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, codex skrev:

15 k for lakkering av panser ? hinsides dyrt da.. fikk tilbud på 6 k for lakkering av mitt panser(e61) her i Haugesund.

Var å spurte det lokale lakkeringsverkstedet, nærmeste folka som tar på seg lakkering utenom disse holder til altfor langt unna. Han så på panseret og mente det var såpass mye grunnarbeid, derav den høye prisen. Synes det hørtes noe rart ut med 15 tusen ja.. :(

Endret av odinalfred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000,-? Hah, de må ha blitt heeelt løsemiddelskada. Jeg ser prisene ligger på ca. 6000,- for lakkering av panser rundt om. Dyreste jeg så i farten var poleringskongen.no på 7300,-. Uansett under halve prisen :beer:

Prøv med lakkstift du, husk å legge tykt lag og klarlakk oppå. Så går det heller an å vurdere hellakkering med tiden om du ikke blir fornøyd med lakkstift.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...