mslello Skrevet Oktober 6 Forfatter Skrevet Oktober 6 1 time siden, *MrB* skrev: Hvordan har du egentlig jekket her? Klarer ikke å se noe støtte fremme? Riktig som Marius sier over her. Prøver å være kjapp og effektiv da og setter på framhjulet først igjen.
mslello Skrevet Onsdag kl. 18:24 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 18:24 Godt beskyttet lakk og glass 🤩 Så ble det ett par dager høstferie. Startet med Trondheimstur for å se på iX3. Den fikk jeg virkelig sansen for. Så var det å kjøre hjem igjen for å bytte fra i3, til i4 for å kjøre til Lillestrøm. Ulempen med elbil er jo at det ble dumt å bruke 16 mil av rekkevidden på Trondheimstur først. Men greit å kjøre litt i3 å. Nå består jo strekningen til Trondheim av 50% omkjøring og vegarbeid. Gikk veldig greit å kjøre nedover. Ble mye finere vær enn meldt, så vinterdekk var helt unødvendig. Men de gir iallfall bedre rekkevidde. Her har BMW gjort mange forbedringer siden forrige høsttur til Oslo. Rask lading hver gang. Opp på 195 kWh hver gang, selv med høy soc. Fant ut at jeg hadde kro i området også 😆 Her har vel BMW Ccn holdt årsmøter i mange år også. Ble en tur innom Oslo også, perfekt parkering 😎 Hest var temaet i ferien, synes rødt har blitt mer populært de siste årene 🤔 Hadde vært noe for fruen, men da hadde det ikke blitt noen penger til hest for jentungen 😆 Skvatt litt i helga når BMW har fått sjåfør med stilig kallenavn 😅 Otis, mr.pingu, Paulus og 1 annen reagerte på dette 4
mslello Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden For spesielt interesserte, forbruk på tur sørover. Tok en 9 minutter do stopp med lading og ladet mens vi spiste middag, så jeg hadde strøm til lokal kjøring dagene vi var på tur. Kjørte hjem med 2 ladestopp også. Hadde bare aktivert Ionity avtalen, så derfor ble det ladet med litt høy soc. Men ladet raskt likevel. Liker best å kjøre selv, så kjørte i B modus. Brukte mest eco pro sørover. Men brukte faktisk mindre strøm på tur hjem hvor jeg kjørte i sport individual. Så det handler mest om hvordan man bruker kreftene 😅 Orjan og Joaroe reagerte på dette 2
Bjerknez Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg kjører stort sett alltid i Sport individual. De andre kjøremodusene kan jeg ikke se gir noen fordel som merkes med tanke på forbruk. Joaroe og mslello reagerte på dette 2
Joaroe Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 16 minutter siden, mslello skrev: For spesielt interesserte, forbruk på tur sørover. Tok en 9 minutter do stopp med lading og ladet mens vi spiste middag, så jeg hadde strøm til lokal kjøring dagene vi var på tur. Kjørte hjem med 2 ladestopp også. Hadde bare aktivert Ionity avtalen, så derfor ble det ladet med litt høy soc. Men ladet raskt likevel. Liker best å kjøre selv, så kjørte i B modus. Brukte mest eco pro sørover. Men brukte faktisk mindre strøm på tur hjem hvor jeg kjørte i sport individual. Så det handler mest om hvordan man bruker kreftene 😅 Alltid interessant å se noen tall Gjorde noen tester påførste elbilen jeg hadde, en ID4 GTX. Kjører mye E6 så ACC er mye brukt. Fant ut at å ha bilen i normal modus, mens setter ACC og styring til sport, så brukte bilen bittelitt mindre strøm. Trolig fordi den kommer raskt opp i fart istedenfor å bruke lang tid. Bruker også 2% mindre strøm hjem enn til, så har jo litt med hvordan veien er utformet å gjøre også Snart bare 2 mnd til jeg får min. SPENT mslello reagerte på dette 1
mslello Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden 1 minutt siden, Joaroe skrev: Alltid interessant å se noen tall Gjorde noen tester påførste elbilen jeg hadde, en ID4 GTX. Kjører mye E6 så ACC er mye brukt. Fant ut at å ha bilen i normal modus, mens setter ACC og styring til sport, så brukte bilen bittelitt mindre strøm. Trolig fordi den kommer raskt opp i fart istedenfor å bruke lang tid. Bruker også 2% mindre strøm hjem enn til, så har jo litt med hvordan veien er utformet å gjøre også Snart bare 2 mnd til jeg får min. SPENT Hadde ikke brukt ecopro på ett par år, så måtte teste igjen Gasspedalen blir litt sløvere, så det kan være litt mer behagelig til de som sitter på når man ikke er glad i cruisecontrol. Men merket når man kom i 110 sonene og skulle ligge i 120, så måtte man gjette gasspedalen mer for å holde farten. Så på tur hjem ble det tilbake til sport, får jeg heller beherske høyrefoten litt mer 😅 Har jo testet med i3 før og aldri merket noe særlig forskjell i modusene, men den kjører jo aldri så langt. Ser jo snittfarten er bittelitt høyere på tur hjem også. Så kjør i den modusen du liker best er konklusjon
Bjerknez Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden På vinteren hender det dog jeg bruker Eco Pro. Men ikke for å spare strøm.
*MrB* Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 1 hour ago, mslello said: Liker best å kjøre selv, så kjørte i B modus. Brukte mest eco pro sørover. Men brukte faktisk mindre strøm på tur hjem hvor jeg kjørte i sport individual. Så det handler mest om hvordan man bruker kreftene 😅 B som i maks regenerering? Da er bilen bortimot ukjørbar etter min mening. Eller er det noe annet du sikter til? Kjører kun i eco pro når jeg kjører konas bil. Da oppfører den seg mest harmonisk, synes jeg.
mslello Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden (endret) 21 minutter siden, *MrB* skrev: B som i maks regenerering? Da er bilen bortimot ukjørbar etter min mening. Eller er det noe annet du sikter til? Kjører kun i eco pro når jeg kjører konas bil. Da oppfører den seg mest harmonisk, synes jeg. B som enpedal kjøring ja. På i3 har man ikke noe valg, så har vent meg til det der. Har jo hatt tilgang på i3 siden 2017. Må ha litt følsom høyrefot da og rolige bevegelser. Kjører man aktivt, så er jo B helt nydelig, får man flyttet litt balanse i bilen ved å bare slippe gassen fort. Men det er jo smak og behag dette. Har sport individual som min foretrukne. Men motor i comfort modus. Individual modusene husker den jo når du starter bilen på nytt, så slipper å velge modus igjen. (På idrive 8 iallfall) Endret 18 timer siden av mslello
*MrB* Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden I3 kan jeg ikke uttale meg om, men I4 synes jeg er helt umulig i B. Joda. Sikkert en tilvenningssak, men når den fungerer såpass bra i vanlig D, så ser jeg ikke poenget med B utover ren "hill descent". Mulig det er noe rekkevidde å hente på det, men neppe mye(?) Har ikke orket å opprette profil i bilen, da jeg sjelden bruker den. Kjører på kona sin 🫣
mslello Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden 11 minutter siden, *MrB* skrev: I3 kan jeg ikke uttale meg om, men I4 synes jeg er helt umulig i B. Joda. Sikkert en tilvenningssak, men når den fungerer såpass bra i vanlig D, så ser jeg ikke poenget med B utover ren "hill descent". Mulig det er noe rekkevidde å hente på det, men neppe mye(?) Har ikke orket å opprette profil i bilen, da jeg sjelden bruker den. Kjører på kona sin 🫣 Rekkevidde er nok fint lite å hente ja. Jeg liker bare følelsen med å full kontroll med en pedal.
Heik80 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Har den bare i Comfort og Adaptiv regenerering. Har ikkje utforska så mye dei andre modusene utenom litt i sport på test😂 mslello reagerte på dette 1
Bjerknez Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Comort er for meg verken fugl eller fisk. Jeg stiller inn Sport individual og lar den stå der. Så endrer jeg til Eco Pro hvis jeg kjører når det er glatt etc.
Bjerknez Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3 timer siden, Heik80 skrev: Hvordan har du innstilt Sport individual? Jeg har stillt den inn på understell sport, motor med boost men med "soft" styring siden jeg kjører i bytrafikk mesteparten av tiden. Endrer denne til hard hvis jeg skal på langtur eller kjøre på motorvei etc. Men på vinteren bruker jeg noen ganger Eco Pro grunnet gassresponsen. Spesielt hvis det er glatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå