Gå til innhold

Biltema støtdempere

sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Har ett spm her .

Hvor dårlige er egentlig Biltema støtdempere ?

Er det sånn at de ikke funker en plass /går i stykker ?

Grunn til at jeg spør , er at jeg har hatt Biltema gassdempere på en  Ascona for mange årsiden og de funket gull for min del , selv med kappa senkefjører 😀

De må da funke greit på bil i vanlig bruk.

Nå ønsker jeg svar fra de som faktisk har prøvd dempere derifra på sin Bmw .

Og dere Biltema kverulanter / hatere , hopper over dette innlegget.

Ønsker kun erfaringer og svar fra de som har testet 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satte Biltemadempere på en Mitsubishi Colt for mange år siden. De funket som bare det. Bilen oppførte seg som den skulle, og demperne holdt i hvertfall sålenge jeg hadde bilen (Ca 2 år). Har ingen andre erfaringer å komme med.

Jeg tipper de kommer til kort i en sammenligningstest under ekstreme forhold, men til vanlig bruk vil jeg anta de er helt ok. Alt etter bilens verdi, type og bruksmønster, så ser jeg ikke noe galt i å vurdere dempere fra Biltema.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et konstruktivt og godt svar.

Bilen vil kun bli brukt til vanlig kjøring og null herjinger 😀.

Så da vurderer jeg faktisk å kjøpe det bak til e34 Touring .

Det for holde til vanlig bruk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan det er med garanti på sånt, men Biltema bruker å stille god garanti på mye produkter.  Jeg har hatt ufattelig flaks med støtdempere på bildeler/skruvat til min bil, og husker jeg fikk fortalt for en stund tilbake at jeg kunne bare klage så skulle jeg Få nye på garanti, da det visstnok var levert med 3 års garanti. Dette er nok forskjellig fra del til del, og fra butikk til butikk. Men verdt å sjekke ut. http://www.biltema.no/no/Kundeservice/Garantier/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hvor mye du sparer på dette?

For å ta et konkret eksempel, to bakdempere fra Biltema til min E36 vil koste 499*2=998 kr. To Sachs bakdempere (med samme delenr. som originale Sachs som sitter på bilen nå) fra mister-auto vil koste 635*2=1270 kr (inkludert moms, gratis frakt nå). Biltema har noen ålreite varer de også selvfølgelig, men med en så liten prisdifferanse så vet jeg ikke om jeg hadde vurdert å kjøpe derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E C :

Du har rett ,en annen ting er at støtdempere bak til e34 Touring kunne de ikke skaffe lengre ,hvertfall ikke til denne .

Så jeg bestiller dempere fra Eurodel som er billigere og sikkert bedre kvalitet og .:)

Ps er inne og sjekker nå og her er mye og spare ja .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,jeg er overhode ikke redd for å kjøpe billigmerker til vanlig bruk og det kommer jeg til å gjøre på bilen til datteren.

Som sagt ,så blir nok ikke denne å finne på bane osv ,så da er det lov å handle litt etter fornuften.

Så får det heller bli skikkelig dempere osv når hun får jobb osv.

På e61en jeg har ,den får nok kun det beste "desverre":).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bruk av Biltemadeler betinger selvsagt at det er penger å spare kontra anerkjente merkedeler. Men når det er sagt, så tviler på Biltemakvaliteten står noe tilbake for de billigste merkene til f.eks. Autodoc, Skruvat eller Mister Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...