Gå til innhold

kjøretøykontroll nyt info 07.03.2018


eriksen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg leser meg opp til at det er flere grunner folk får tilfeldig innkallelse. Det kan være forskjellige grunner, men dekk/felg, synlige modifikasjoner eller støy er de grunnene jeg har skjønt er mest vanlig. Tilfeldig betyr i praksis egentlig for det meste tips fra publikum slik jeg skjønte det, med mindre du blir stoppet i kontroll langs vegen. I ditt tilfelle ut ifra det jeg leste i tråden i din, så bilen din helt original og fin ut. Det er derimot mulig som flere her påpeker at noen(kontrollør, bekjente, tilfeldig forbipasserende) har fattet mistanke om "ikke godkjent" effektøkning og derfor rapportert inn eller at noen har lest her inne, facebook eller instagram(om du har delt info på de to sistnevnte) og derfor rapportert inn. Noen annen grunn kan jeg ikke skjønne i ditt tilfelle, men det gjenstår å se. Bimmers.no og andre forum er i likhet med Facebook og instagram ingen friplass og å tro at ingen følger med er naivt. Jeg sikter ikke til deg, men på generelt grunnlag. Likevel er det kjipt om et annet medlem eller gjest rapporterer inn på pur, det ødelegger litt av forumtryggheten vi har her.

Vi får håpe det går smertefritt med visning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tragisk vi ikke kan vise bilen og verre stolte over Bmw uten og bli straffet . Har nå slettet alt av bilder der viser noe gøy .

ja håper dette er bagateller den skal inn for ?  I fremtiden for jeg trekke for gardiner når eg skal gjøre noe med Bmw =(  ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, eriksen skrev:

det er tragisk vi ikke kan vise bilen og verre stolte over Bmw uten og bli straffet . Har nå slettet alt av bilder der viser noe gøy .

ja håper dette er bagateller den skal inn for ?  I fremtiden for jeg trekke for gardiner når eg skal gjøre noe med Bmw =(  ,

Vi får satse på det er bagateller og at det ikke er nevnte grunn. Det gjelder nok ikke bare BMW, men alle bil/mc-forum eller lignende grupper på Facebook. Jeg synes ikke man skal slutte med å dele oppgraderinger eller andre tinger som omhandler bilen, det er jo litt av det som er moro å følge med på.

Jeg har aldri hatt noe "ikke godkjent" på mine biler, men jeg har ikke telling på hvor mange jeg kjenner personlig eller vet om her inne som har en form for effektøkning som ikke er skrevet i vognkort, det gjelder også ettermontert turbo. Det er blitt helt vanlig i disse dager, firmaer reiser rundt som isbiler og annonserer helt åpent om dette, potensielle kunder melder interesse åpenlyst i kommentarfelt med reg.nr.. Med andre ord, selv om jeg personlig liker å ha alt godkjent, ser jeg ikke vitsen i å henge seg opp i den type effektøkning og ihvertfall ikke å rapportere andre.

Fortsett å poste om bilen du, så håper vi på det gjelder noe annet. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at vegvesenet driver å snoker rundt her på forumet  å velger ut biler som har litt chip. Hvorfor ikke be de som driver med trimmingen om kundelister osv. da? Dessuten, hvordan skal de bevise det, ikke har de tralle eller utstyr til å finne ut av det så vidt jeg vet. 

Endret av stoltbmwelsker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mer til enn at en som jobber i BT ser bilen langs veien i en eller annen sammenheng som gjør at han får lyst til å se nærmere på den.
Men jo, det er ingen tvil om at div forum blir fulgt med på. De som jobber i BT er vel ofte over middels bilinterressert sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Tviler sterkt på at vegvesenet driver å snoker rundt her på forumet  å velger ut biler som har litt chip.

Vegvesen snoker regelmessig i annonser på finn og autodb. Er folk som har fått innkallelse etter salgsannonser med "for mye" informasjon, så det er vel ganske logisk at de også surfer diverse fora, facebook og youtube i tillegg. Sikkert mer effektivt i mange tilfeller enn å stå langs veien for å ta stikkprøver. Ikke bare kan de surfe på finn i arbeidstiden, de slipper å skjule det for sjefen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...