Gå til innhold

Norbakken's E23 728i


norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sveigis skrev:

Alldeles flott dette med listene og ikke minst stolen .😀

Misunner deg e23 ,det må jeg si .

Det ble ikke så verst nei. Stolen er jo sliten naturlig nok, men såpass fin i trekket at jeg tenkte det var verdt å koste på den en liten livsforlengelse 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter motorvasken konstaterte jeg at det kommer endel vann inn gjennom kabelgjennomføringer og ved varmeapparatet. Nå spylte jeg veldig godt og mye, så håper det var pga det...

Tok en runde på det som er av «rust» på gulvet, pusset ned og hadde på Brunox. Festet til gasspedalen så veldig ille ut, men var i bedre stand enn fryktet. 

Fikk også benket tilbake gulvet bak som var slått opp, pusset og behandlet. Skal få en ny runde med Brunox før lakk 👍🏻

 

141ED64C-2FBA-4B17-B6B1-ABB26C0F9E48.jpeg

83D99DD0-7DF2-4898-8763-6526E1A21881.jpeg

04035387-F276-4B03-BC7B-8ABB85E9E06A.jpeg

5D94BA47-230E-4619-95CD-AC4674564C06.jpeg

027D006C-3E90-4FCA-8EF0-811B9615D28B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hoi!

Ved hjelp av litt gammelt og litt nytt så ble det tåkelys på e23’n i går. Fikk tak i originalt ledningsnett og kjøpte et relé hos Koed, men jeg får ikke strøm i kontakten som går til lysene. Jeg har altså satt i relé samt de to sikringene som skal på plass, men ingen strøm i ledningene... Ut fra bryteren i bilen og fargene på ledningene derifra så skulle den kunne funke, men må jeg kanskje bytte bryter? Noen tips?

 

8BC1F626-5F82-4482-9C49-2E62B8057E11.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin tråd og dine diagnoser når det kommer til detalje-vask/stell er du slett ikke alene om. Derfor jeg liker tråden din så godt 😃 

Må si det kribler litt etter gammal sjuer. Jeg er jo E34-mann på min hals, men har også veldig lyst på en E23 eller 32. Men men, får se med årene. Som Fredrik90 sa så har nok disse gått under radaren og litt glemte, men spørs om ikke disse også snart begynner å stige i verdi 👍 

Ser du for deg å få den godkjent og i drift denne sommeren eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 14.26, Bimmerlorris skrev:

Takk for fin tråd og dine diagnoser når det kommer til detalje-vask/stell er du slett ikke alene om. Derfor jeg liker tråden din så godt 😃 

Må si det kribler litt etter gammal sjuer. Jeg er jo E34-mann på min hals, men har også veldig lyst på en E23 eller 32. Men men, får se med årene. Som Fredrik90 sa så har nok disse gått under radaren og litt glemte, men spørs om ikke disse også snart begynner å stige i verdi 👍 

Ser du for deg å få den godkjent og i drift denne sommeren eller ?

Hehe, det skjer ikke så mye da, hus og veranda har liksom førstepri, men håper å få gjort litt mer etter sommerferien... Tviler på at den kommer på skilt i år dessverre, er dendel som må på plass...

7-serie er vel ikke fryktelig populær uansett, egentlig, kanskje med unntak av V12 i E32 og E38, men det er litt synd, for de fortjener og bli tatt vare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 13.17, stig. skrev:

e23 er tøffe biler. har ikke sett denne rundt i distriktet enda men :)

Hehe, det stemmer nok. Akkurat nå står den som på bildet, men hele interiøret er ute. Må få orden på varmeapparat og et par lekkasjer før jeg monterer tilbake interiøret. Men det er til gjengjeld ferdigvasket og klart, så når varmen er på plass og bilen tett så er innsiden kjapt på plass igjen. Og så må ventiltettingene byttes samt et par pakninger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hvordan går det med denne?

Gøye med linker i signaturen er å komme over slike tråder:) fikk lest meg gjennom E28 tråden i går, og denne idag.

Flott arbeid du har lagt ned her, for å rydde opp i andres heller tilfeldige korrigeringer. Strips og tape til erstattning for skruekr og glava! har ikke så mye i bil å gjøre.

Spent på å høre tilstand og hva som har skjedd her de siste årene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mortenej skrev:

Gøye med linker i signaturen er å komme over slike tråder:) fikk lest meg gjennom E28 tråden i går, og denne idag.

Veldig veldig O.T men hvordan lager man signaturer og hvordan legger man inn lenker der?

Ellers så lurer vel alle på hvordan det går her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Rune-K said:

Veldig veldig O.T men hvordan lager man signaturer og hvordan legger man inn lenker der?

Ellers så lurer vel alle på hvordan det går her.

Sender deg en PM ang signatur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Hvordan går det med denne?

Gøye med linker i signaturen er å komme over slike tråder:) fikk lest meg gjennom E28 tråden i går, og denne idag.

Flott arbeid du har lagt ned her, for å rydde opp i andres heller tilfeldige korrigeringer. Strips og tape til erstattning for skruekr og glava! har ikke så mye i bil å gjøre.

Spent på å høre tilstand og hva som har skjedd her de siste årene?

 

 

Hehe, så gøy. Som du sikkert skjønner så er det andre ting som har fått prioritet og penger de siste årene, som husrenovering og garasjebygging. Men nå nærmer garasjen seg ferdig og da er det litt lettere å skru bil enn ute på grusen. e23’n lever merkelig nok fortsatt, og så lenge jeg har strøm på batteriet så lar den seg villig flytte, men det har nok inne vært gjort noe mer her den siste tiden.

@Rune-Ksin motoroverhaling gav meg imidlertid veldig lyst til å få denne på veien igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...