Gå til innhold

Spørsmål om spacers


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Må ha spacers på de hjulene jeg skal ha på E90en, og da har jeg noe spørsmål der folk kanskje har litt ulike meninger men...

Hvor tykke spacere kan man ha før man bør gå over på skrudde spacere?

Hvilke merker er å anbefale? Må være med sentrering selvfølgelig.

H&R (skrudde), Supersport (ikke skrudd), Burger Motorsport (ikke skrudd) etc.

Kom vel fram til at jeg kanskje skulle hatt 20mm framme og bak, og da begynner vel det kanskje å bli litt i grenseland å ikke ha skrudde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde med 10mm Supersport spacere att senterringene sprakk og delte seg fra spaceren. Heldigvis oppdahet jeg det da jeg la om hjul. 12 mm er vel minimum for å få nok monteringsflate på senterringen så du slipper det jeg opplevde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fidelio skrev:

Bavaria Oslo sa 5mm til meg, før jeg måtte gå over til skrudde.

Det høres jo veldig lite ut? Finnes det så små skrudde spacere da?

20 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg opplevde med 10mm Supersport spacere att senterringene sprakk og delte seg fra spaceren. Heldigvis oppdahet jeg det da jeg la om hjul. 12 mm er vel minimum for å få nok monteringsflate på senterringen så du slipper det jeg opplevde. 

Ja syns å huske at awt nevnte noe om at mindre enn 12mm var ikke så lurt å ha. Jeg skal jo som nevnt ha noe rundt 20mm så da bør jeg i hvertfall slippe unna den problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører spacere på 20mm foran på sommerfelgene mine. På vinteren har jeg 10mm fremme. Begge er fra H&R, ikke skrudde. Ikke hatt noen problemer med de så langt. Hadde også H&R på E60’en jeg hadde (både foran og bak), uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Det høres jo veldig lite ut? Finnes det så små skrudde spacere da?

 

Syns jeg og. Så ga faen og kjørte med ikke skrudde 10mm fremme og bak. Ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel 15mm skrudde, men det er ikke vanlig. Fra 20mm er det vanlig med skrudde, men selv synes jeg de har for kort bolthode, slik at de kan ødelegges lett.

25mm og oppover ville jeg derimot ikke hatt noe annet enn skrudde.

Det med 10mm spacere og problemene der er at det er veldig tynt gods ved sentreringsleppen, og der har vært flere tilfeller der spacere har knukket her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en stort sett ikke får spacere under 18-20mm som er skrudde. Sjekk webcat til Eibach eller H&R. Det blir naturlig nok for tynt gods i de til å få tilstrekkelig antall gjenger av bolten i kun spaceren, så derfor må de være gjennomgående her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Tror en stort sett ikke får spacere under 18-20mm som er skrudde. Sjekk webcat til Eibach eller H&R. Det blir naturlig nok for tynt gods i de til å få tilstrekkelig antall gjenger av bolten i kun spaceren, så derfor må de være gjennomgående her.

Nei ser på GS at 20mm er de minste skrudde man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...