T-H Skrevet August 30, 2021 Share Skrevet August 30, 2021 15 timer siden, bricks skrev: 2G nettet til Telenor legges ned fra 2024/25 Det stemmer, men som i mitt tilfelle, så kjøper jeg ikke en relativt ny bil, med en teknologi fra 1990 årene. Ikke ønsker jeg å bli medlem i den "klubben" heiti og Snagg30 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet August 30, 2021 Share Skrevet August 30, 2021 Det bør da være mulig å komme opp med en dings som får 3G og 4G til å snakke sammen, en liten boks som kommuniserer på 4G-nettet og oversetter dette og sender videre på 3G-frekvensen som bilen ser. Tilsvarende har man fått til med DAB og FM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-H Skrevet September 27, 2021 Share Skrevet September 27, 2021 (endret) I dag fikk jeg bekreftet fra BMW Norge: Vi bekrefter at bilen din støtter 4G 👌 Endret September 27, 2021 av T-H Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heiti Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 Er det slik og forstå at connected drive har tilnærmet null nytteverdi i 2024? Sitter å tråler finn nå, vurderer hvilket utstyr jeg vil ha. Så snublet jeg over denne gamle tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 3 hours ago, heiti said: Er det slik og forstå at connected drive har tilnærmet null nytteverdi i 2024? Sitter å tråler finn nå, vurderer hvilket utstyr jeg vil ha. Så snublet jeg over denne gamle tråden. Det har nytteverdi i 2024, men ikke i 2025 slik jeg har forstått det. Denne posten ble publisert i BMWCCN medlemsgruppe på Facebook i slutten av 2023, nedslående svar: Quote Pga. At 2g nettet blir stengt ned i løpet at 2025, har jeg spørt Bilia hva som skjer med connected drive, og appstyring av bil. Dette er svaret jeg fikk: "Som konsekvens av at 2G slukkes i løpet av 2025 vil ikke Connected Drive tjenestene virke i de eldre bilene. som for eksempel Remote parkeringsvarmer BMW apps osv. Jeg har vært i kontakt med Connected Drive og det vil ikke komme noen ettermonteringsløsning til 4G/5G." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heiti Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 1 time siden, papertiger skrev: Det har nytteverdi i 2024, men ikke i 2025 slik jeg har forstått det. Denne posten ble publisert i BMWCCN medlemsgruppe på Facebook i slutten av 2023, nedslående svar: Gjelder dette andre biler også? i3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 7 hours ago, heiti said: Gjelder dette andre biler også? i3? Ja i3 før den fikk 4G/LTE. Virker som om det skjedde en gang i 2017, men det får andre brukere her verifisere. heiti reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 Mulig dette er en måte å få det til på? https://www.bimmerfest.com/threads/3g-upgrade-to-4g.1416253/ Kan være et tips å høre med BimmerFiks også. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå