F11_2015 Skrevet Juli 8, 2018 Share Skrevet Juli 8, 2018 Hei, Nytt medlem her som nettopp har kjøpt en 520d Touring 2015-modell med 163hk. Jeg vurderer å kjøpe BMW Performance Kit fra Bilia eller Bavaria (bor i Oslo) og lurte på om noen har erfaring med dette og vil anbefale det? Forstår at det øker HK til 200 og gir litt bedre dreiemoment. S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 8, 2018 Share Skrevet Juli 8, 2018 Dette har vært diskutert mange ganger og det er samme konklusjon hver gang. Om man har 163hk, så er det verdt pengene mener de som har kjøpt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11_2015 Skrevet Juli 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2018 Takk for svar. Stemmer det at det koster ca 17000 fra Bilia? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Proshift Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 (endret) Ja, hvis ikke enda mer? Har hørt over 20 000 kr. 24 000 kr veil? Jeg ville heller dratt til ESS Performance i Aremark, får 230 hk for 7000 kr ca. De er veldig bra. Har tunet flere biler der. Endret Juli 9, 2018 av Proshift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11_2015 Skrevet Juli 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2018 Jeg snakket med Bavaria og de sa 17000 pluss montering. I tillegg må man ha nye bremser etc så de anslo totalt 50-60 tusen. Det kan det umulig være verdt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Proshift Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 (endret) Herregud, bare tull! Bremser trenger du ihvertfall ikke. Ekstremt høy pris denne tuningen. Kontakt ESS i Aremark å prat med de! Du får en helt annen bil for 7000 kr. Jeg tipper de har bedre program enn hva M performance har også. De er dyktige! https://www.facebook.com/ESS-Tuning-Norge-579150022220672/ Endret Juli 9, 2018 av Proshift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11_2015 Skrevet Juli 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2018 Takk! Men har to år igjen på nybilgaranti samt to års Premium Selection garanti og de ryker vel om jegikke bestiller originalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 6 minutter siden, F11_2015 skrev: Takk! Men har to år igjen på nybilgaranti samt to års Premium Selection garanti og de ryker vel om jegikke bestiller originalt? Helt riktig, så hold deg til den, du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Proshift Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 (endret) Tuningsfirmaer inkl ESS har kommet med noe nytt, Eflash, tror ikke BMW kan spore at bilen har vært tunet med den? Men kontakt ESS for å høre om dette. Jeg ville enten tunet hos ESS eller latt være. Hadde aldri betalt 50-60K til bavaria fr dette. De krever kanskje bremsebytte også for at garanti skal beholdes? Jeg hadde ikke betalt 25 000 kr heller til bavaria for kun tuning. Altfor høy pris for dette. Da kan du like gjerne bytte bil! For 50-60K ekstra kan du kjøpe 525d, nærmer deg 530 også. Endret Juli 9, 2018 av Proshift Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 (endret) Tror Eflash skal funke på 15 modell ja. BMW kan se om bilen har vært tuklet med, men kun når ECU har vært ute av bilen, da det er forseglinger. Ved bruk av Eflash, såvidt jeg vet, kan ikke BMW se dette sålenge du har flashet inn den originale filen igjen. Hvert sitt valg, men jeg hadde heller ikke betalt den stive prisen de skal ha for MPPK, og hvertfall ikke bremser. Da hadde jeg ventet 2 år, eller kjøpt meg sprekere bil i utgangspunktet. Endret Juli 9, 2018 av Geir Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 Bilen skal vel etter boken type godkjennes hos statens vegvesen etter tuning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 (endret) Bremsene følger vel med i kittet til en sterkt redusert pris, send meg reg.nr så kan jeg sjekke Endret Juli 9, 2018 av Nils Jørgen mere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 Det var jo nettopp en kar hos BMW i Skellefteå og fikk dette for 17k med bremser, var det ikke? Søk og du finner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 9, 2018 Share Skrevet Juli 9, 2018 Da dette ikke trengs å monteres her i Norge, så hvorfor ikke sjekke prisen i utlandet. Dette må være mye billigere i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11_2015 Skrevet Juli 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2018 Fant denne beskrivelsen av kitet fra BMW selv. Ser ut til at bremser er med ihvertfall. https://www.parts.bmwgroup.com/infodok/1473/en_EN/subpages/documents/manuals/SZ_033_03_15.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå