Gå til innhold

Min 2009 E70 og livet med den


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Har du remap på dde? Fikk du forslag om å oppdate dde også som du huket vekk eller kom det ikke opp? Jeg har lurt på å oppdatere alt når CIC skal inn, men det blir jo fort nedtur om dde går tilbake til standard.

33A høres ikke så ille ut. Hjelper som regel å skru av vifte og lykter, samt ha fulladet batteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@simenfv

Det var den versjonen jeg la inn ja.

Jeg har ikke sjekket om det faktisk er siste versjon, men antar det. Det kan ikke være mange endringer etter dette på en så gammel bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg skiftet til disse lyspærene.

Dette var mest en test for å se om jeg kan få bedre lys av mine hovedlykter. Synes kanskje det ikke er så bra lys, men jeg er også blitt eldre...

Uansett. Sammenligningen er mellom 4 år gamle Osram NBL D1S fra januar 2020, og ovennevnte pærer.
Forsøkte å ta bilde på samme plass, bomma litt. Tok med manuelle innstillinger på telefon, så det er samme ISO og lukkertid, og blenderåpning.

Jeg personlig synes ikke det var helt den store forskjellen, men på bildene ser jeg at xenon virker å ha lengere rekkevidde på langlys og jevnere lys.

Hva synes dere andre?

946093941_Xenonnrlysannenplass.jpg

313811032_Xenonlanglysannenplass.jpg

796646547_LEDnrlysannenplass.jpg

1749011177_LEDlanglysannenplass.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test

Ser ut som at disse lyser mer opp til siden, samt rett foran bil og at temperaturen er annerledes. Lengdemessig vanskelig å bedømme. Er det 4300K du kjøpte?

Føles litt som at området rett foran bilen blir lyst opp litt mer intenst og da vil fort synet trekkes mer dit enn lengre frem (som å kjøre med tåkelys i mørket) og det er ikke sånn kjempeheldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv tenkt å prøve pnp LED i hovedlysene, men foreløpig slått det (litt) i fra meg da jeg ser folk kommenterer det samme som du nevner at det så og si ikke var noe forskjell og sett noen som mente de fikk dårligere langlys.
Men ser også det finnes veldig mange forskjellige typer og pris, om det kan ha noe å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, E.C. skrev:

Ser ut som at disse lyser mer opp til siden, samt rett foran bil og at temperaturen er annerledes. Lengdemessig vanskelig å bedømme. Er det 4300K du kjøpte?

Føles litt som at området rett foran bilen blir lyst opp litt mer intenst og da vil fort synet trekkes mer dit enn lengre frem (som å kjøre med tåkelys i mørket) og det er ikke sånn kjempeheldig. 

Ja, jeg synes også de lyser mer til sidene og fremover. Mindre lys rett foran bilen, men mer punkt på en måte. Føles greit ut, men ikke noe revolusjonerende mot xenon. Disse er 4300k mot 5k.

Jeg har uansett led bar som fjernlys, så dette er mer i byen og uten fjernlys. Så det er ikke sååå viktig for meg.

21 timer siden, Reef89 skrev:

Hadde selv tenkt å prøve pnp LED i hovedlysene, men foreløpig slått det (litt) i fra meg da jeg ser folk kommenterer det samme som du nevner at det så og si ikke var noe forskjell og sett noen som mente de fikk dårligere langlys.
Men ser også det finnes veldig mange forskjellige typer og pris, om det kan ha noe å si....

Ja, nei. Det var som sagt ikke noe revolusjonerende med led. Synes xenon nbl var vel så bra eller bedre mht kelvin. 

Tenker på nye hovedlykter, det er ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E70 så kjøpte jeg D1S ledpærer fra Etoshop, om du kan så vil jeg anbefale å sende inn lyktene til lyshelten å få nye lykteglass samt oppgraderte projektorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Flataas skrev:

På min E70 så kjøpte jeg D1S ledpærer fra Etoshop, om du kan så vil jeg anbefale å sende inn lyktene til lyshelten å få nye lykteglass samt oppgraderte projektorer

Jeg har tenkt endel på nye projektorer og lurer på om nye hovedlykter fra feks Valeo er dårlige. For nye lykteglass og projektorer, er en god del tusenlapper. Samt tiden det tar. Så jeg tenkte bare kjøpe nye hovedlykter, det er jo bare 10k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Otis skrev:

Jeg har tenkt endel på nye projektorer og lurer på om nye hovedlykter fra feks Valeo er dårlige. For nye lykteglass og projektorer, er en god del tusenlapper. Samt tiden det tar. Så jeg tenkte bare kjøpe nye hovedlykter, det er jo bare 10k.

Nye lykteglass og oppgraderte projektorer kommer du ikke til å angre på.

Nye projektorer samt jobben hos lyshelten ble 6396kr, ikke noe å si på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, hvor bra blir det med nye lykter kontra projektorer? Glass blir det samme om de kommer fra der eller her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Otis skrev:

Det er det, hvor bra blir det med nye lykter kontra projektorer? Glass blir det samme om de kommer fra der eller her.

Lyshelten sa det gjennomsnittlig var 40-50% meir lys enn orginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Otis skrev:

Det var oppsiktsvekkende mye!

Nå vet jeg ikke hvordan det lyser med bare nye glass men det var skikkelig gode lys 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...