Gå til innhold

F80 m3, kjøpsguide?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Thundercoil skrev:

Har hørt litt rykter om at dette skjer mest i USA fordi de er i overkant glad i drag, lyskryssdueller og launch control. Blir spennende å se hva konklusjonen blir, om den noen sinne kommer. 

Oki, første gangen jeg ser det på tyske forumer. Ikke hørt om problemet før. Vet at S65 hadde store problemer med at den spiste lagre, S54 hadde sine issues med blant annet oljepumpen men dette høres helt vilt ut og overgår alt. Noen mener ingeniørene har bevist designet det slik at bolten er en sikkerhetsventil men den kjøper jeg ikke, er bare lettere å montere motoren og billigere ved å rbuke samme del fra N55 motoren. Løsner denne bolten nok så fucker hele timingen seg totalt og du får ventilkontakt. En Porsche 911 takler launch control gang etter gang men BMW har begrensninger så er vel kvaliteten de har lagt i delene og kompleksiteten. Noen mener at siden travers er boltet rett på karosseriet så overfører det store vibrasjoner til motoren at det løsner bolten, spesielt i kombinasjon med store turtall og brå nedgiring og de overlappende vibrasjonene det gir. Men det er jo liksom en M motor, skal tåle å bli hamret rundt med runde etter runde. Ser nå at S58 ser ut til å være helt redesignet på blant annet vibrasjonsdemperen. Rart rart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Geir Anders skrev:

Ingen bilmerker er feilfri, men ser du på Porsche helhetlig er de udiskutabelt det mest solide merket av premium/super biler i forhold til antall leverte biler.

Geir har et poeng, en 991 kan ta 20+ launch controls på rappen uten problem, vet om ingen biler som kan det. Men så tar de seg betalt og. Men porsche har og hatt veldig store problemer med M96/97 serien av motorer som kan ligne på dette her. (ims). Hadde forventet andre komponenter ville ryke før sentralbolten gjør det, rart om den er brukt som sikkerhetsventil som noen hevder. Slike ettermonteringer hjelper ikke fordi kraften bare flyttes fra bolten og inn til indre tannhjul som istedet ryker. Jeg har hvertfall aldri kjørt en bil med raskere gassrespons og direkthet i drivlinjen enn en F80/82. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Blåser litt liv i denne igjen, fersk tidligere VAG mann uten nevneverdig erfaring med BMW.. 

 Jeg har tenkt til å handle meg f80/f82 M3 til våren igjen. Jeg sikler på alt ifra den de rimligste bilene på finn med litt km opp til den grønne f80 BRG som er eid av medlem her inne tidligere. 

Planen min er å ha en bil som skal brukes til trackdays og generelt kosebil. Kan godt kjøpe "ferdig" men ser for meg litt enkel senk, noen andre hjul om jeg ikke kjøper comp, oppgradert eksos og carbonlepper osv. Trim vet jeg ikke hvordan er på disse? Leser litt om det som er postet over. 

Bør man gå for en 16-17 til en rimeligere pris og da ha mulighet for mer "mods", eller kjøpe en 18 Comp men da begrense hva man gjør? Hvor stor er forskjellen på comp og ikke? Stoler, hester og bremser har jeg fått med meg av forskjell. Ser også at noen nevner at comp er stivere. 

Om det er m3 eller m4 jeg lander på har jeg heller ikke helt landet på, men det går nok mer på smak og rett bil når jeg skal kjøpe. 

Setter pris på innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...