Gå til innhold

mr.Wreckless' E46 M3


mr.Wreckless
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Dusy skrev:

Interresant. Mener du at tomgangsjagingen forsvant når du ikke hadde på snøknappen, eller forsto jeg deg feil? 

Du forstod rett ja. Tomgangen er fin uten snøknapp, dog så er det nå vesentlig bedre med snøknapp etter at jeg etterfylte gass siden a/c kompressoren nå ikke må jobbe seg ihjel for å imøtekomme systemets krav for å få kald luft (om jeg forstod mekanikeren rett).

Derimot så ble jeg anbefalt å ikke ha på snøknappen i kø og ved lave hastigheter siden jeg har fjerna vifta til a/c systemet og mekanikeren var redd det ville føre til for høye interne temperaturer og trykk og at gassen da bare ville bli dumpet til atmosfæren via overtrykksventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mr.Wreckless said:

Du forstod rett ja. Tomgangen er fin uten snøknapp, dog så er det nå vesentlig bedre med snøknapp etter at jeg etterfylte gass siden a/c kompressoren nå ikke må jobbe seg ihjel for å imøtekomme systemets krav for å få kald luft (om jeg forstod mekanikeren rett).

Derimot så ble jeg anbefalt å ikke ha på snøknappen i kø og ved lave hastigheter siden jeg har fjerna vifta til a/c systemet og mekanikeren var redd det ville føre til for høye interne temperaturer og trykk og at gassen da bare ville bli dumpet til atmosfæren via overtrykksventilen.

Har stusset på det samme skjønner du, at den "rever" forsiktig enkelte ganger litt over 1000 omdreininger på tomgang. Dette skal jeg absolutt prøve ut og se om jeg merker forskjell :) Takk for deling av tips! 

Så, snøknapp av ved lav hastighet. Og, snøknappen bør være på når bilen strekkes hardt? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Dusy skrev:

Har stusset på det samme skjønner du, at den "rever" forsiktig enkelte ganger litt over 1000 omdreininger på tomgang. Dette skal jeg absolutt prøve ut og se om jeg merker forskjell :) Takk for deling av tips! 

Så, snøknapp av ved lav hastighet. Og, snøknappen bør være på når bilen strekkes hardt? Eller?

For min del av ved lave hastigheter siden jeg fjernet den originale elektriske vifta i front, om du vil ha snøknappen av ved hard kjøring blir jo opp til deg men da snurrer det jo fort rundt (stort sett) + masse fartsvind til å kjøle så ikke noe stress, dog så stjeler sikkert a/c kompressoren 0.5 hk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mr.Wreckless said:

For min del av ved lave hastigheter siden jeg fjernet den originale elektriske vifta i front, om du vil ha snøknappen av ved hard kjøring blir jo opp til deg men da snurrer det jo fort rundt (stort sett) + masse fartsvind til å kjøle så ikke noe stress, dog så stjeler sikkert a/c kompressoren 0.5 hk :P 

Haha, finnes ingen dumme spørsmål? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, mr.Wreckless skrev:

Ingen store oppdateringer, men omsider finvær og noe som ligner sommer nordpå så da må man vaske bil og ta seg en kosetur :) Lofoten i det fjerne bakgrunn..

Sommer20202.thumb.jpg.b6a2127b2d939309fc3b03f659fcb93b.jpg

 

 

God Pinse til alle :)

Løpsmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kvasi skrev:

Bremnes elns da tenker jeg. Uansett,  vært innom tråden flere ganger tidligere men visste ikke at M3en ruller rundt i nabolaget.

Usikker på hva det heter der ute, bor i Bodø men er ikke herifra. Er nå ute og kjører koseturer rett som det er :) Ses på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
5 timer siden, Marius2002 skrev:

Ser ekte ut de :) BBS-logoen er inngravert og de har laget felger for BMW de (det samme med Ronal). BBS RC341 heter de du har der. Om jeg ikke tar feil er de CSL-felgene, og det er ettertraktede felger faktisk.

 

4 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Orginale hjul det der 

Takk for svar til begge. Jeg mente kanskje de var CSL hjul. Har alltid hatt sansen for de så jeg lurte litt på å skaffe et sett bakfelger og kjøre 4x CSL som et alternativ til kinafelgene som står på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...