Peak Skrevet August 15, 2018 Share Skrevet August 15, 2018 Hvilken av disse ville dere ha valgt og hvorfor? Begge bilene har sine pros og cons, som at den ene er tre år nyere, men vært kjøreskolebil, den andre har M-Sport, men holder 122hk(?). Dieselmotoren har jeg god erfaring med å remappe fra tidligere biler bla. 1 serie og da går de plutselig ganske greit. Personlig er jeg veldig glad i M-Sport, når det gjelder både understell og utseende men må jeg kanskje la fornuften seire her? -Eller er det kanskje ikke fornuftig å velge dieselen i det hele tatt? Ingen av bilene florerer med utstyr akkurat, men er på jakt etter en driftsikker bil som mer eller mindre kun skal bli brukt 4-5 ganger i uken og på lengre helge og ferie -turer. Budsjettet er kun på 80 000 denne gangen og jeg krever stasjonsvogn og trekk på enten alle 4 eller kun bakhjulene. Andre / bedre forslag til biler med ovennevnte krav settes også pris på. 316d - https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122388183 316i - https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72061399 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 16, 2018 Forfatter Share Skrevet August 16, 2018 Ingen med noen innspill på dette temaet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarod Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Jeg hadde en 2009 E91 316i manuell med M-pakke for noen år siden. Synes det var alt for lite kraft i denne. Særlig forbikjøringer av vogntog måtte planlegges godt husker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 (endret) Klart du velger 316d fremfor N43 med 316i! Min begrunnelse er jo at 316i er N43, den vil du ikke ha! Endret August 16, 2018 av Otis La til grunnlaget mitt TRF og awt reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Helt enig med @Otis. Man kjøper ikke bil med N43. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 16, 2018 Forfatter Share Skrevet August 16, 2018 Kan du utdype hvorfor jeg ikke vil ha N43 (bensinvarianten)? Skal nemlig prøvekjøre denne i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Det er en drittmotor med mye feil og problemer. Registerkjede (ja, denne også), dyser, coiler og mye annet rart. TRF, lagunilla, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Dieselen er nok sterkere til hverdagsbruk enn bensinen når det er snakk om så liten effekt ift. størrelsen på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 (endret) Med mindre du ser på 6-syl bensin er nok diesel å foretrekke i E9x. De har sine feil de óg, men i mindre skala. 316d hadde vært mitt valg også, grunnet det som er nevnt over. Jeg foretrekker også M-Sport, men E9x LCI kler non-M veldig bra også Endret August 16, 2018 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 16, 2018 Forfatter Share Skrevet August 16, 2018 Ja, enig at dette er en pen bil selv uten M-Sport, savner dog hengerfeste og sotede ruter men... Noen som vet om det skjedde noe mer på disse bilene fra 2009 til 2012? Altså til generasjon e9X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Du kjøper IKKE n43 for å få m-pakke. Det kommer du til å angre på. Marius2002, awt, TRF og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 16, 2018 Forfatter Share Skrevet August 16, 2018 Hehe @Otis, virkelig krise disse motorene altså? Ser ut som jeg uansett allerede har gjort avtale på dieselvarianten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Ja, de er egentlig det. TRF og Daniel. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå