Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Se der ja Morten 😃👍 Like greit å pusse ned skikkelig først som sist 😉 Så får du mest sannsynlig et ønsket resultat. Men husk å være nøye med å få riktig farge og klarlakk sånn at det ikke blir som på min; 50 shades of fargen-du-skal-ha 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bimmerlorris said:

Se der ja Morten 😃👍 Like greit å pusse ned skikkelig først som sist 😉 Så får du mest sannsynlig et ønsket resultat. Men husk å være nøye med å få riktig farge og klarlakk sånn at det ikke blir som på min; 50 shades of fargen-du-skal-ha 😂

Ja, godt å få vekk gml lakk.

Skal bli interresant å se om jeg treffer på fargen, men ser ut som om det gikk greit på det som allerede er lakkert. Har god kontakt med den lokale lakk sjappa, og de har fora meg med både farge og klarlakk tidligere :)

Er vel litt lettere å treffe på mørkbil enn på lys, så får krysse fingra her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring, helge updates

Ikke akkurat en skru helg :) og heller ikke E34 oppdatering, men vil vise hvor viktig dette forumet er på andre plan enn bil ;)

Blei en tur til hytta i Trollheimen i helga, valget falt på f10 igjen, tror det står en trist E34 i garrasjen, men var en plan bak dette. I fjor leste jeg gjennom en tråd her på forumet, og her var det lagt ut reisebrev :) og her folkens er årsaken til mitt bidrag i dag. Supert at reisebrev legges ut, da får vi se veier som vi ikke visste om, og som heller ikke dukker opp i Google Maps el.l. Så tusen takk til Jostein ( @Ingvaldsen) denne gang :)

Og kan bare bekrefte at dette er en avstikker jeg virkelig vil anbefale, og sikker tar en tur til.

Stortsett grusvei, med trange hårnålsvinger og ikke alltid (heller sjelden) plass til 2 ibredden :)

IMG_2262.2.thumb.JPG.886eaeaf66f61c81141189d7eb5de95a.JPGIMG_2265.2.thumb.JPG.25d112d753e1d692264aa81219a6f0ed.JPG

 

Spennende å kjøre inn i dette hullet, smalt og uten belysning, ikke akkruat std til tunellene på E18 :-D

IMG_2281.2.thumb.JPG.0289593b826d0d853a4d8593d810174c.JPG

Og best å holde seg på veien, ikke mye å stille opp med om en skulle komme for langt ut på kantenIMG_2282.2.thumb.JPG.e9dea72487daf36d46db4886209976aa.JPG

Her er det flere hundre meter rett ned utenfor stabbsteinene.

Og når en er nede, svinger veien seg nydelig langs Eikedalsvatnet.

 

Så om dere skulle ende opp i sona Sunndalsøra, Åndalsnes, er dette absolutt å anbefale :) Som sagt, skal dit igjen, forhåpentligvis med E34 og sovepose :) Utrolig med turmuligheter der oppe.

IMG_2292.2.JPG

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti å se andre blir inspirert😁 er man interisert i gammel anleggshistorie er det mye å få med seg på den runda der, høydepunktet er nok jernbana som gikk høy oppe i ei fjellside ut mot sunndalsøra med heis ned til dalbotn.

mesteparten av nedslagsfeltet for auraanlegget kommer fra lesja komune, haugen på med overføringstunneler for å vatnet ned i aursjøen som ligger i begge komuner.

det mangler bare 2-3 kilometer med vei for å nå sammen med veien som går innover dalsida statsallmenning fra lesja siden, men det blir nok aldri noen tilknytning der💩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, blir absolutt en tur tilbake, og da gjerne med overnatting. Mye interresant å se på, både anleggshistorikk, og tur muligheter generelt. Flotte er at en er opp på vidda.

Skulle gjerne sett at de koblet sammen dette med veien fra Lesja :) men bil er jo bannlyst på slike steder :-| 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det litt E34 tid igjen.

Etter kun å blitt brukt og lett vasket gjennom sommeren var det på tide å gi lakken en strekk.

Fikk gitt den en skikkelig vask tidliere i uka, så alt av asfalt rester og urenheter var borte. Men fortsatt kjentes lakken ru og tørr.

Kjøpte tidligere i år et sett med maskin og puter, så blir å øve seg fremover og få litt erfaring med dette.

Så dette ble funnet frem:

image11.2.thumb.jpeg.597fe8f350e1991d31df6f3aa752bca9.jpeg

Startet med mediumcut og gul pute, men dette var nok for svak kost for en sliten lakk. Ble forsåvidt blank, men fortsatt noe riper igjen, og kjentes fortsatt tørr/ru. Så gikk et hakk opp på både pute og polish.

image1.2.thumb.jpeg.537b867b5bde39ea4b68f052333c1c43.jpeg

Desverre ikke noe bilder fra selve jobben, men etter å "missbrukt" 5 puter var omsider det meste av bilen tatt. Fått frem en langt finere lakk, og blitt kvitt mye småriper. Må nok få mere erfaring med dette for å få et bedre resultat men blei flott på avstand og bilder :). Iallefall langt bedre enn etter en runde med håndpolering.

image8.2.thumb.jpeg.ec0d5e946f03a31850948e9e627ab0ac.jpeg image6.2.thumb.jpeg.473cbf675092ed08c6b621d56c736459.jpeg

Fortsatt my lakksår, som sikkert er vanskelig å få bort, men er relativt fornøyd.

Men kan ikke stoppe med kun polering, her må det legges på beskyttelse, så fant frem restene av denne:

image0.2.thumb.jpeg.e0aade5cef865c99f7421006e76ed06b.jpeg

Fusso99 som jeg har brukt på de andre bilene, denne holder fint gjennom en vinter på de.

Ikke noe fra jobben her heller, men etter noen timer ble igårkveld ble målet nådd:image3.2.thumb.jpeg.cec4390f9edcdab09417dff0d8d8fab4.jpegimage5.2.thumb.jpeg.1e8c467985ce88de6be637b49fe153e1.jpeg

Egentlig en dritt jobb som bare må gjøres. Resultatet er en premie i seg selv :) blank ren bil er et must :) Ble i allefall langt lettere med maskin og gir et mye bedre resultat. Og kjennes så godt når den står der blank og fin.

Fortsatt litt smådetaljer igjen, som inne i dører karmer. Men rent her og så kun igjen å polerer pluss vokse.

image4.2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blei blank å fin på avstand, ser fortsatt at det ikke er helt topp.

Men ikke noe mål om å få strøken bil. lakken er 25+ år og har sine små skader som skal få leve videre.

 

Målet er å få den så blank og lett stelt som mulig :)

 

Absolutt ikke feil å få noen som kan dette til å gjøre jobben Tore, og heller nyte resultatet. Er enig i at  dette ikke er den gøyeste jobben, men ressultatet motivere meg :) til å gjøre en innsatts.

Og du verden så gøy å vaske i etterkant :) all dritt bare renner av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
9 hours ago, Bimmerlorris said:

Jeg trodde solgardiner var en del av hele dørpanelet 🥴 Dette må du forklare hvordan monteres 😅 Men kult da 👍 

Det trodde jeg også :), men dette skal være et sett for retrofitt. Så at samme deler lå i ETK katalogen, så får håpe jeg ikke er lurt....

Har prøvd å google, men ikke funnet noen som har byttet denne delen for å få på plass gardiner.

 

Skal komme med oppdatering inkl bilder når jeg er igang. Foreløpig er bilen stadig i bruk, så ikke motivert for å demontere døra :)

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Det trodde jeg også :), men dette skal være et sett for retrofitt. Så at samme deler lå i ETK katalogen, så får håpe jeg ikke er lurt....

Har prøvd å google, men ikke funnet noen som har byttet denne delen for å få på plass gardiner.

 

Skal komme med oppdatering inkl bilder når jeg er igang. Foreløpig er bilen stadig i bruk, så ikke motivert for å demontere døra :)

Tut og kjør, så mekker du senere 😃👍 Fint å se at du bruker bilen ☺️ Spennende å se resultatet etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...