oledra Skrevet Oktober 13, 2018 Skrevet Oktober 13, 2018 Har lengtet etter en sånn sykkel siden jeg for mange år siden var så dumm å kaste yndling sykkelen min. Tenk vere så heldig å få norges tøffeste sykkel når en var 9år. Videre vere ungdom på det beste 10året 80 tallet. Og få drømme om en e34 på 90 tallet. (endelig realisert) Livet er herlig!!!!!😊😊😊 Blinklys, tambur4, Pekka og 6 andre reagerte på dette 9
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2018 Skrevet Oktober 14, 2018 (endret) Artig. Jeg hadde også en Apache sykkel (og leste selvfølgelig Sølvpilen) frem til jeg vokste fra den. Jeg elsket sykkelen (hadde også speedometer på min), men den var litt upraktisk når jeg skulle på sykkelturer med speideren. Oppakning med sykkelbagger var ikke dens sterke side. Apachen ble forøvrig erstattet av en annen klassiker, nemlig DBS Kombi som kunne skrus fra hverandre i to deler... Endret Oktober 14, 2018 av Fredrik
Rune-K Skrevet Oktober 14, 2018 Skrevet Oktober 14, 2018 11 minutter siden, Fredrik skrev: Artig. Jeg hadde også en Apache sykkel (og leste selvfølgelig Sølvpilen) frem til jeg vokste fra den. Jeg elsket sykkelen (hadde også speedometer på min), men den var litt upraktisk når jeg skulle på sykkelturer med speideren. Oppakning med sykkelbagger var ikke dens sterke side. Apachen ble forøvrig erstattet av en annen klassiker, nemlig DBS Kombi som kunne skrus fra hverandre i to deler... Artig du skulle nevne det, bortsett fra den DBS kombien så har jeg akkurat de samme erfaringene. Apache var ingen tursykkel, og stroppe fast soveposen under styret var ikke noen god ide. Jeg hadde i tillegg til speedometer noen ekstra lys skrudd fast til navmutterne. At den stakkars dynamoen ikke klarte og levere nok strøm var det ingen som tenkte på. Jeg tror jeg har styret og speedometeret liggende ett sted fortsatt. Fredrik reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2018 Skrevet Oktober 14, 2018 (endret) Apropos lys så hadde jeg også lys i speedometeret og det var temmelig kult når jeg skulle hjem fra speidermøtene om kvelden på mandager. Veien hjem foregikk delvis nedover på en mørk sti og med lys i speedometeret samt sykkellyset svitsjet over på fjernlys kunne det ikke bli kulere. Det var noen på skolen som bygget om deres Apacher slik at gaffelen foran var lengere og forhjulet mindre. Styret var også endret til å bli mer som på en chopper motorsykkel (altså lengere og bredere)... Endret Oktober 14, 2018 av Fredrik
oledra Skrevet Oktober 14, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2018 2 timer siden, Rune-K skrev: Artig du skulle nevne det, bortsett fra den DBS kombien så har jeg akkurat de samme erfaringene. Apache var ingen tursykkel, og stroppe fast soveposen under styret var ikke noen god ide. Jeg hadde i tillegg til speedometer noen ekstra lys skrudd fast til navmutterne. At den stakkars dynamoen ikke klarte og levere nok strøm var det ingen som tenkte på. Jeg tror jeg har styret og speedometeret liggende ett sted fortsatt. Hadde speedometer på den jeg hadde tidligere, ble dessverre kastet dette også. Prøver nå å få denne så lik min som mulig så er veldig interessert om du finn speedometeret. Dette er en 1975 mod som min var. Skal etter hvert ha høy sal på den.
oledra Skrevet Oktober 14, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2018 2 timer siden, Fredrik skrev: Artig. Jeg hadde også en Apache sykkel (og leste selvfølgelig Sølvpilen) frem til jeg vokste fra den. Jeg elsket sykkelen (hadde også speedometer på min), men den var litt upraktisk når jeg skulle på sykkelturer med speideren. Oppakning med sykkelbagger var ikke dens sterke side. Apachen ble forøvrig erstattet av en annen klassiker, nemlig DBS Kombi som kunne skrus fra hverandre i to deler... Har også en gammel kombi.(ikke delbar) Erstattet Apachen med en DBS racer også den med speedometer, ble satt mange fartsrekorder på den. Også bedre med bagasje.
oledra Skrevet Oktober 14, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2018 Interessert i allt av Apachedeler, om noen har noe liggende. Dashbord, speil, skvettlapp, antenne, avstandstang med refleks.
Rune-K Skrevet Oktober 15, 2018 Skrevet Oktober 15, 2018 19 timer siden, oledra skrev: Hadde speedometer på den jeg hadde tidligere, ble dessverre kastet dette også. Prøver nå å få denne så lik min som mulig så er veldig interessert om du finn speedometeret. Dette er en 1975 mod som min var. Skal etter hvert ha høy sal på den. Jeg skal lete litt, mulig jeg har et speil også. Min var vel 83 modell men fattern syntes ikke jeg trengte gear så da var jeg sur på han resten av den dagen. Fredrik reagerte på dette 1
oledra Skrevet Juni 3, 2021 Forfatter Skrevet Juni 3, 2021 Samler på det meste så synes det er veldig gøy med sykkler, og Apache er vel det tøffeste eller. Har nå 3stk apacher en med høy rygg. Har en Crossmaster som også er en vinner. Blinklys, sveigis, Marius2002 og 3 andre reagerte på dette 5 1
FredrikE24 Skrevet Juni 5, 2021 Skrevet Juni 5, 2021 Mine besteforeldre og foreldre var ikke så veldig gira på DBS. Det gikk i Peugeot-sykler. Muttern hadde Peugeot som kunne brettes sammen på midten og hadde bagasjebrettet både forran og bak. Kjekt å frakte tvillingbroren min og meg til barnehagen kan du si! Brodern sykler fortsatt på den gamle Peugeot treningsraceren til fattern fra 70-tallet. Med lykter, skjermer og bagasjebærer fortsatt. Uovertruffen kvalitet.. De kjennetegnes av at de er stive i ramma og har tett i tett med eiker, som gjør at syklene triller veldig lett. En 10 år eldre enn denne, men samme stil. Hvit av farge. And-reas, Fredrik og Blinklys reagerte på dette 3
oledra Skrevet Juni 5, 2021 Forfatter Skrevet Juni 5, 2021 Tøffe begge to. Har en Peugeot treningsracer selv med skikkelig smale dekk og felger.
Kvasi Skrevet Juni 5, 2021 Skrevet Juni 5, 2021 Hadde både Apache og div kombier på -80tallet. Nå er det YT som gjelder oledra reagerte på dette 1
oledra Skrevet Februar 23, 2022 Forfatter Skrevet Februar 23, 2022 Har da en avslappet vinterferie der jeg ikke gjør så mye nyttig. Må snart legge en slagplan for BMW sommerplaner men venter litt til kuldegrader og snøstormer gir seg litt. Koser meg med en annen hobby som ikke er helt gratis den heller. Orginalpolitiet er nemlig ikke nådig på sykkelfronten heller om man er ute på det uorginale. Har tilbakeført en av de første Apachene til orginal, en 17" 1971 modell. Denne hadde mistet det meste av identiteten, men flott orginallakk Måtte lage helt ny ramme til salen. Ikke noe å si på orginalprisen! Ble noe annet som orginal. Fredrik, Blinklys, StigJ og 3 andre reagerte på dette 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå