Gabz Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 (endret) På min E92 opplever jeg noen ganger at jeg setter meg inn i bilen også har sidespeilene justert seg selv helt plutselig. Virker ganske tilfeldig når det skjer også. Hva kan foråsake dette? Endret Oktober 23, 2018 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 22 minutter siden, Gabz skrev: På min E92 opplever jeg noen ganger at jeg setter meg inn i bilen også har sidespeilene justert seg selv helt plutselig. Virker ganske tilfeldig når det skjer også. Hva kan foråsake dette? irr på elmotor pinner for speilglass. Løsning: Plukk av speilglasset, løsne motoren som sitter bak speilglasset, puss pinnene som er på motorene med fint sandpapir og bruk bremserens e.l. for å få de rene. Opplevd samme selv og dette fikset problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2018 Takk for tips! Skal legge det til på listen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2018 (endret) Har også problem på høyre sidespeilet at når jeg bruker vippe-inn funksjonen så går det helt inn, men når jeg trykker dem ut igjen så går høyre speil helt bakover i motsatt retning slik at speilet er rettet sidelengs og speilkåpen peker mot panseret. Til nå har jeg kunnet manuelt dytte det tilbake på plass så det iallefall står riktig, men i dag når jeg skulle dytte det på plass så klikker det inn i hakket sitt men de står feil. Nå står de vinklet litt for mye inn mot bilen, og får dem ikke til å gjøre noe annet uansett hvor mange ganger jeg prøver. Hva må gjøres her da? Endret Oktober 23, 2018 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 23, 2018 Share Skrevet Oktober 23, 2018 Om det er som på e60 er der en tapp som står opp som skal stoppe speilet. Denne er sikkert knekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Oktober 23, 2018 Share Skrevet Oktober 23, 2018 1 time siden, Gabz skrev: Har også problem på høyre sidespeilet at når jeg bruker vippe-inn funksjonen så går det helt inn, men når jeg trykker dem ut igjen så går høyre speil helt bakover i motsatt retning slik at speilet er rettet sidelengs og speilkåpen peker mot panseret. Til nå har jeg kunnet manuelt dytte det tilbake på plass så det iallefall står riktig, men i dag når jeg skulle dytte det på plass så klikker det inn i hakket sitt men de står feil. Nå står de vinklet litt for mye inn mot bilen, og får dem ikke til å gjøre noe annet uansett hvor mange ganger jeg prøver. Hva må gjøres her da? På min E87 hadde jeg samme problemet med høyre speil. Det er noe leamikk som setter seg fast inne i overgangen mellom speilhuset og "armen" som sitter fast på bilen. Speilet stoppet i rare posisjoner. Ved å spraye smøremiddel inn i skjøten mellom speilhus og arm og bevege speilet frem og tilbake en del ganger fungerte det som normalt igjen. Kan være verdt å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Oktober 23, 2018 Share Skrevet Oktober 23, 2018 Kan hende du må gjøre noe liknende som jeg gjorde med speila på M5'en. Skru alt fra hverandre og smøre opp med fett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2018 Får prøve å spraye inn litt smøring først, og deretter eventuelt få demontert og sjekket. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 23, 2018 Share Skrevet Oktober 23, 2018 (endret) Samme feil på min e61. Man låser bilen og sidespeilet går helt frem. Motoren jobber helt til man hører et smell. I mitt tilfellle sier google at kun nytt speil kan løse saken. Men i ditt tilfelle så prøv de andre tipsene først nytt speil er 5000kr Endret Oktober 23, 2018 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2018 Share Skrevet Oktober 23, 2018 Jeg brukte tid og mye wd40 på mine speil. Har virket fint i ca 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå