Gå til innhold

Smørbrødliste med feilmeldinger BMW F01


Bayerische Motor Werke
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp.

Kom ut en morgen og startet bilen pep feilmedingene i tur og dashen lyste opp som et juletre.

Speedometer fungerer ikke

tankmåler fungerer ikke

Adaptiv servostyring fungerer ikke

ASC fungerer ikke

kan ikke slå på sports programmet

adaptive støtdempere fungerer ikke

ABS fungerer ikke

Noen som har en ide om hva som er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Bayerische Motor Werke skrev:

Trenger litt hjelp.

Kom ut en morgen og startet bilen pep feilmedingene i tur og dashen lyste opp som et juletre.

Speedometer fungerer ikke

tankmåler fungerer ikke

Adaptiv servostyring fungerer ikke

ASC fungerer ikke

kan ikke slå på sports programmet

adaptive støtdempere fungerer ikke

ABS fungerer ikke

Noen som har en ide om hva som er feil?

Har du nok strøm på batteriet? For lav spenning kan gi mye feilmeldinger. Hvilespenning bør ligge over 12,5V fulladet batteri er ca 12,7V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bayerische Motor Werke skrev:

Takk for svar. Ja, batteriet er nytt i år og har nok strøm.

Siden batteriet er nytt, antar jeg bilen ikke er ny. Det er likevel fristende å se på det elektriske, siden det er en myriade av ulike feil.

Min E84 fikk mye slikt trøbbel ved montering av hengerfeste, vann kom da inn bak der hvor all elektronikken var.

Verkstedet glemte å sette inn en foring, slik av vannet kom inn i bagasjerommet. Kan du ha tett drenering eller fått vann i elektronikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Siden batteriet er nytt, antar jeg bilen ikke er ny. Det er likevel fristende å se på det elektriske, siden det er en myriade av ulike feil.

Min E84 fikk mye slikt trøbbel ved montering av hengerfeste, vann kom da inn bak der hvor all elektronikken var.

Verkstedet glemte å sette inn en foring, slik av vannet kom inn i bagasjerommet. Kan du ha tett drenering eller fått vann i elektronikken?

Nei, bilen er ikke ny. Den er fra 2011. Jeg kjøpte den i 2014. Det er ingen fukt i bilen så det kan ikke være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 13.3.2019 den 11.31, Otis skrev:

Det hadde vært flott med ISTA screenshot. Det der er svært tungvint for oss andre å se på. Da må det Googles på HEX kodene, og det tar tid!

Har laget en PDF fil med feilkodene med tekst og ikke bare HEX. Uendelig takknemlig hvis noen har noe tips...

FeilkoderF01.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så har jeg lite å komme med, men jeg syns den pdfen av feilkodene var slitsom å lese. BMW ista er helt suverent til å lese ut feilkoder med, og kan ikke sammenlignes med mye annet ræl som blir brukt. Hvis du har mulighet så hadde jeg oppsøkt en BMW forvandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var usannsynlig mye feilkoder!

Jeg tenker at det bør sjekkes om hvilken BUS dette henger sammen på og undersøke komponenter på denne busen. Det ser ut til at hele busen er nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...