Gå til innhold

Røde rubin - et bittelite E34 prosjekt


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Rune-K skrev:

Det er tanken ja., det kan nesten ikke bli noen feil på den. Er bare en plasttank med noen slangetilkoblinger. Hvis du ser på røret merket 7 så går det til friluft eller til kullfilteret. Det kommer an på landet bilen er solgt i så det er ikke noe problem og kjøre uten kullfilteret.

Får du overtykk i bensintanken da. Merker du det hvis du skrur av påfyllingen og motoren går. Hvis så er tilfellet så kan antagelig kullfilteret fylles opp. Da ville jeg sjekket vakumventilen. Hvis du tar av den tynne slangen til kullfilteret og kjører på den måten og alt er fint da så er antagelig ventilen tett. Men først så bør du nok ta ut kullfilteret for og tømme det.

 

Da får jeg ta en kikk. irriterende å sitte på jobb og ha viktige ting å gjøre og bruke hodet på å gruble på ting på 26 år gammel bil. Men sånn er det. 

 

tusen takk for solide innspill! 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rune-K skrev:

Edit. Bilen kan selvfølgelig ha stått så lenge at det rett og slett har rustet hull i kullfilteret også.

 

@Rune-KDette er seff også en mulighet, jeg skal ta en kikk på det nå snart. Men resten av bilen er rimelig rustfri. Jeg har kjørt noen hundre kilometer med bilen, og dette oppsto altså rett etter at jeg helte 15 liter bensin på bilen idag. Derfor jeg antok at det var noe overtrykkrelatert eller en slags direkte konsekvens av påfyll av bensin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket på nytt nå. Nå kommer det ikke noe bensin. Dermed mistenker jeg at det er relatert til påfylling, ref @Rune-K

Jeg åpnet opp tanklokket med motor igang og sa stønnet det litt. 

Så er spørsmålet hvordan jeg får gjort noe med et eventuelt overtrykk etter tanking? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare tatt av den tykke slangen på kullfilteret og tredd den opp i en flaske og kjørt på den måten en stund for og se at alt er åpent bakenifra. Husk bare lufting på flasken ellers er du like langt. Det bør komme minimalt med bensin i flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oppsto igjen. Har Googlet meg litt rundt og ser at jeg får jekke opp bilen og se på området rundt tanken fra høyre hjulbue bak. Muligens forsøke å bruke litt trykkluft om ledningene er tette. 

Hvordan er det å få av lokariskjermen på e34 bak. Har ikke syslet så mye med e34 der, bare E39. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 20.41, Mariuse34 skrev:

Håpløst. Den E39en var sykt spennende. Har gitt et skambud og så får vi se. 

Men hjelpes. Så drar jeg hjem og kjører en tur i den e34en og den begynner å våkne skikkelig. Alt fungerer. Den våkner. Gud bedre for en koselig bil å kjøre. Her parkert i garasjen på jobb, før jeg ombestemte meg og kjørte den hjem

20190326_190159.jpg

Av egen erfaring, tipper jeg du kommer til å angre i ettertid dersom du selger denne til fordel for E39. Dette har jeg gjort før da jeg hadde en E34 i meget god stand som var tatt godt vare på av et eldre ektepar. Denne hadde jeg så og si null problem med fra dag en av, i forhold til E39'en med mye sensorfeil etc. Anbefaler deg iallefall å tenke deg ekstra godt om :) Kom seg med polering - nydelig farge på bilen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mariuse34 skrev:

Det oppsto igjen. Har Googlet meg litt rundt og ser at jeg får jekke opp bilen og se på området rundt tanken fra høyre hjulbue bak. Muligens forsøke å bruke litt trykkluft om ledningene er tette. 

Hvordan er det å få av lokariskjermen på e34 bak. Har ikke syslet så mye med e34 der, bare E39. 

 

Den henger med div plastmuttere ,da kommer du til ekspansjonstrang og div slanger veldig lett 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, opeth84 skrev:

Av egen erfaring, tipper jeg du kommer til å angre i ettertid dersom du selger denne til fordel for E39. Dette har jeg gjort før da jeg hadde en E34 i meget god stand som var tatt godt vare på av et eldre ektepar. Denne hadde jeg så og si null problem med fra dag en av, i forhold til E39'en med mye sensorfeil etc. Anbefaler deg iallefall å tenke deg ekstra godt om :) Kom seg med polering - nydelig farge på bilen din!

Ja du sier noe. Det er ingenting som haster, for han med E39`en var veldig i tvil. Ikke så bekymret for sensorfeil dog, jeg har vel hatt 8 E39 nå. LIker dem og. 

 Fargen er forøvrig helt fantastisk. Kansje min nye favorittfarge på E34. Du var en kul kis på 90-tallet om du valgte brokatrot. 

Bilen blir stadig bedre å kjøre forøvrig. Den er egentlig en god del bedre enn jeg trodde, når den har åpnet seg opp litt. Døren hadde en skikkelig lei knirk da jeg kjøpte den. Brukte bilen i to dager og det var borte. Styringen var litt ullen. Brukt par dager og den er mye bedre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mariuse34 skrev:

Da har jeg kjøpt en 540i E39 så nå kan alt skje. 

Jaja, får vel gratulerer deg så masse! 540i er sikkert ikke så dumt det heller-satser på du har grei økonomi mtp drivstoffprisene om dagen 🤔😜

Enig, E34 er absolutt flotte i denne fargen! Har selv kun gått for grønn metallic på de forrige Bmw modellene jeg har hatt. Liker godt E39 jeg også, men ble noe skremt bort ifra modellen mtp hvor mye feil jeg skulle ha på min. Men om jeg står mellom E39 og E34, vil alltid E34 være førstevalget! 😊

Hva er planene fremover nå da? Beholde E39'en og selge E34'en? Eller beholde BEGGE kanskje? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, opeth84 skrev:

Jaja, får vel gratulerer deg så masse! 540i er sikkert ikke så dumt det heller-satser på du har grei økonomi mtp drivstoffprisene om dagen 🤔😜

Enig, E34 er absolutt flotte i denne fargen! Har selv kun gått for grønn metallic på de forrige Bmw modellene jeg har hatt. Liker godt E39 jeg også, men ble noe skremt bort ifra modellen mtp hvor mye feil jeg skulle ha på min. Men om jeg står mellom E39 og E34, vil alltid E34 være førstevalget! 😊

Hva er planene fremover nå da? Beholde E39'en og selge E34'en? Eller beholde BEGGE kanskje? 🤔

Jeg aner ikke. Vi har jo tre andre biler fra før, så det blir vel en diskusjon av dette. Men skal hente 540`en i ettermiddag, så får vi se om den lar seg fikse før jeg tar noen avgjørelser. E34`en skal iallefall på bukk idag for å fikse bensinlekkasjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg leverte bilen til en BMW-mekaniker jeg stoler på, da jeg ikke har tid i helgen til å fikse dette. Men fasit følger på mandag og så skal det cruises. 

Jeg hadde E34 for ti år siden da jeg studerte. Da ble jeg bare stoppet av politiet i ett kjør. Ti år senere er det en bil som du får temmelig mye oppmerksomhet i. Folk smiler, kommenterer hyggelige ting og er veldig positive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastiks bil. Ser at denne har fått bra stell, og godt å se at du tar dette videre. Endte selv opp med en 520iA til slutt. Ikke fått kjørt mange mila med den enda, men håper det retter seg iløpet av våren.

Om du velger å selge denne håper jeg du finner en som er interisert i å ta vare på den, og på vegne av E34 flokken må jeg si tusen takk for at du valgte å ta vare på den, selv om det ble bare en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2019 den 20.29, Mariuse34 skrev:

Ble til at jeg leverte bilen til en BMW-mekaniker jeg stoler på, da jeg ikke har tid i helgen til å fikse dette. Men fasit følger på mandag og så skal det cruises. 

Jeg hadde E34 for ti år siden da jeg studerte. Da ble jeg bare stoppet av politiet i ett kjør. Ti år senere er det en bil som du får temmelig mye oppmerksomhet i. Folk smiler, kommenterer hyggelige ting og er veldig positive. 

Da får man se senere i dag hva som skjer med E34'en 😃 Satser på bensinlekkasjen blir fikset!

Har hatt flere E34 modeller og til dags dato ALDRI blitt stoppet av politiet, kun en gang med E39 pga dårlig kontakt til batteri, men de tilbydte å hjelpe til faktisk :P Ja, med tanke på at det ikke er så ofte man ser E34 på veiene, forstår jeg godt at man får ekstra oppmerksomhet!
Første E34 modellen er det snart 14 år siden jeg hadde. Kjekt å lese at savnet for E34 kom tilbake til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...