Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

Noe jeg må dele er navnet minstedatteren har kalt 1serien😀

Hun kaller den Victor og hvorfor ?

Hun har en i klassen som er polsk og full av gamle Erik ,bare pokkerskap og skjemt hele tiden .

Moren har en helt lik bil som vår ,og hver gang han finner på noe hyss eller blir utvist ,kommer mora i full fart med en 1 serien og skriker mannevond på polsk / norsk Viiiictååårrr 😅😅,og drar han i armen og lemper han i bilen .😅😅.

Sånt er jo fantastisk vittig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånne detaljer skal jeg også ta affære med også. Mutterene til demperene oppe i motorrommet mitt er så rustne og fæle at jeg spyr, så de skal jeg få bytta ut 😉👍 Artig at vi har samme type bmw her også da 🥳👍😅 Jeg har denne rusten rundt viskermekanismen bak, noe som ikke ser ut til å være noe problem på din ☺️ Skal ta en tur på Sulland en dag snart og be om å få det utbedret siden det kan se ut som dette kan gå på 12-årsgarantien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja sånne detaljer skal jeg også ta affære med også. Mutterene til demperene oppe i motorrommet mitt er så rustne og fæle at jeg spyr, så de skal jeg få bytta ut 😉👍 Artig at vi har samme type bmw her også da 🥳👍😅 Jeg har denne rusten rundt viskermekanismen bak, noe som ikke ser ut til å være noe problem på din ☺️ Skal ta en tur på Sulland en dag snart og be om å få det utbedret siden det kan se ut som dette kan gå på 12-årsgarantien. 

Ser mye bedre og helere ut med en gang sånne detaljer ,så skjønner deg godt 😀.

Ja ting er tilfeldig her ,forskjellen er at du har en tre år nyere bil her men veldig artig .

Angående rust rundt visker ,så ser jeg antydning til noe ,men det er så lite at jeg ikke legger vekt på det .

Noe som jeg skal legge mye vekt på er behandling av travers .

Disse er svakhet på 1 serie da de ruster i stykker ,så her skal jeg ta en helgejobb,slipe male og behandle den.

Om du går inn på Finn og ser de som er billig ,er det ofte en EU som viser alvorlig rust på travers eller knekt av .😢

Ellers så langt er dette en bil som vi faktisk liker godt.

Gikk forøvrig gjennom bil igår for å se om der var noe ,men fant ikke noe hjemmelaget opplegg og tørt overalt ,men mye kan skje fremover da denne og ikke er 2020 modell😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Ser mye bedre og helere ut med en gang sånne detaljer ,så skjønner deg godt 😀.

Ja ting er tilfeldig her ,forskjellen er at du har en tre år nyere bil her men veldig artig .

Angående rust rundt visker ,så ser jeg antydning til noe ,men det er så lite at jeg ikke legger vekt på det .

Noe som jeg skal legge mye vekt på er behandling av travers .

Disse er svakhet på 1 serie da de ruster i stykker ,så her skal jeg ta en helgejobb,slipe male og behandle den.

Om du går inn på Finn og ser de som er billig ,er det ofte en EU som viser alvorlig rust på travers eller knekt av .😢

Ellers så langt er dette en bil som vi faktisk liker godt.

Gikk forøvrig gjennom bil igår for å se om der var noe ,men fant ikke noe hjemmelaget opplegg og tørt overalt ,men mye kan skje fremover da denne og ikke er 2020 modell😀

Er det å forstå at du ser begynnende angrep på traversen eller skal du bare forebygge ? Fint du tipser om dette. Jeg skal så fort jeg får tid, kjøre opp bilen på rampa mi og få sett godt inder den. Skal i den forbindelse også sjekke denne strømledningen som går under bilen og opp til batteriet i bagasjen. Noen sier at den kan være rufsete. Men denne uken går med til jobbing og henting av en 1988 model Chrysler Le Baron som faren min har handlet. Sitter på toget nå på vei til Flateby for å hente den 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er begynt å bli brun ja ,så her må det ordnes før den bryter sammen .😀

Dvs jeg har sjekket den sånn noenlunde og der er ingen grunn til svettetokter enda,men greit å få det iorden før det er for sent .

Greit å sjekke din og Tore hvordan det står til med traversen der .

Kabelen er et ømt punkt og er byttet på min nå nylig faktisk .

God tur og kos deg på toget .😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Den er begynt å bli brun ja ,så her må det ordnes før den bryter sammen .😀

Dvs jeg har sjekket den sånn noenlunde og der er ingen grunn til svettetokter enda,men greit å få det iorden før det er for sent .

Greit å sjekke din og Tore hvordan det står til med traversen der .

Kabelen er et ømt punkt og er byttet på min nå nylig faktisk .

God tur og kos deg på toget .😀😀

Ja da er det greit å få gjort noe ja 😉👍 Og ja, jeg skal få lagt meg under en dag snart. Er det ille så får jeg gå til handling.

Du får lese innlegget mitt, så får du se hvordan denne turen min endte 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E8x 1-serie bruker samme travers som E9x 3-serie, så er et standard problem på begge to dessverre 😕 På min så var den begynt å bli brun her og der, men ikke noe tegn til hull eller sprekkdannelser.

Så det var nok lurt at jeg tok understellsbehandlingen før vinteren i fjor, eller så hadde den vært enda verre nå :P

Gratulerer med 1-serie forresten. Monacoblå er en flott farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja da er det greit å få gjort noe ja 😉👍 Og ja, jeg skal få lagt meg under en dag snart. Er det ille så får jeg gå til handling.

Du får lese innlegget mitt, så får du se hvordan denne turen min endte 😅🙈

Lurt å ta en sjekk på sånt ja hvertfall når det er en svakhet .😀

Skal lese det nå etterpå .😀

2 timer siden, Daniel. skrev:

E8x 1-serie bruker samme travers som E9x 3-serie, så er et standard problem på begge to dessverre 😕 På min så var den begynt å bli brun her og der, men ikke noe tegn til hull eller sprekkdannelser.

Så det var nok lurt at jeg tok understellsbehandlingen før vinteren i fjor, eller så hadde den vært enda verre nå :P

Gratulerer med 1-serie forresten. Monacoblå er en flott farge!

Det visste jeg ikke ,men vet at og e90 har hatt noe av det ,men inntrykket var først og fremst 1 serien .😩

Da har du tatt noen kloke valg for det sparer deg for masse senere ,ikke minst du har jo. Litt krefter og ute og går ,sånn at det røsker og river litt ekstra om den skulle være dårlig ,for det finnes jo ikke her 😀😀.

Kommer jeg over en travers billig ,så vurderer jeg å kjøpe en og restaurere og ha liggende nesten.

Jo mange takk Daniel ,fornøyd så langt og fargen er veldig pen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld måtte mor og far avgårde til denne plassen her :

401799D6-6D75-4D48-B492-C31F672AACB6.thumb.jpeg.15eb5aebfad1a6d8696e68c784a1fef1.jpeg
 

Mini skal flytte og i og med hun jobbet sent fikk vi jobben med å handle inn det mest viktige til leiligheten .😀

Og igjen plassen i den gamle Xen er bra :

D54C5661-1B5C-4679-9598-CE51A2936F70.thumb.jpeg.9df7cf5a118d1c6e495530be34bf9c4c.jpeg

Her ligger stuebord ,tørkestativ ,klesstativ og en hel haug IKEA bagger .😀

Etter å ha fylt bil opp bar det strake veien til Grimstad igjen for tømming av bil.
Apropos x5 ,så må jeg få tatt et oljeskift med filter nå denne uken .

Fysj hvor kmstanden øker på denne .

49000 siden april 2019 ,og da har vi brukt e34en min utenom og en hel haug 😊

Samtidig sanker jeg deler i form av slitedeler til den ,sånt er greit å ha om noe går i stykker .

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg omsider fått bestilt litt servicedeler til e53en ,noe som virkelig er nødvendig nå .

Denne har gått ekstremt mye km i sommer og høst og har kjent samvittigheten kvale lenge 😢

Byttet olje og filter på 278000 km ,og nå er den gått 293000 .

Prøver å holde meg innen 10/15000 km på denne ,noe som er innenfor .

I og med datteren min er begynt på Mekonomen ,må jeg jo støtte opp og hun bestilte filtere idag:

AB1831FA-417C-435D-8B24-554DC1D2DC1B.jpeg.5c00c2b82fc3de6aead9bc9017ef5244.jpeg
Og dieselfilter:

43ED9FEF-2084-46DC-B1D4-9E2D61C4B482.jpeg.ca04e6fb82888b0f64cdf4e93e553cdf.jpeg
 

Kun illustrasjonsbilder but still😊.

Gs Bildeler hadde jo billig olje så 10 liter av denne ble bestilt:

B70534A4-210C-4CB6-9E85-DB8B2D6C970E.jpeg.e333a4f01fa0e2d800a1b3fc343e5537.jpeg
Så nå skal den få service her så det jaller etter .

Skal og gå over motor gennerelt og ta en status på vakuumslanger .

Dette gjorde jeg ifjor og ,men kjekt å se over tingene og vite at alt er ok.

Glemte selvsagt å få med luftfilter ,da det står et sånn Pipercross filter der .

Det skal bort da det er veldig mye lyd fra det npe jeg ikke gidder å ha .😀

Så om noen her vil ha det etterhvert ,versegod 👍

Skal bli greit å få ned kjøringen litt på den ,for jaggu går denne i ett,men dæven den har levert altså fytte grisen .

Er hvertfall ikke i tvil om at disse motorene er gode bare de får bitte litt stell,og denne får veldig mye stell .

Så en kort status angående forrige ukes kjøp ,nemlig denne lille krabaten her :

C73E0BE4-C80D-45E8-870C-0BA74E0D32F8.thumb.jpeg.b06b20258c62b1c6d32e28677be14eef.jpeg
 

Den har jeg  ikke  Ikke sett snurten av siden mandag da datteren tok den med seg med flyttelasset ,men fikk en oppdatering for 5 min at bil fungerer perfekt og hun er veldig fornøyd .

Men den må jeg nok suge tak i nå i helga ,for gudene vet hvordan den ser ut utvendig nå etter 6 dager på våt og grisete vei 😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det snart høstservice her også. Du inspirerer så jeg får gå godt over slanger av ymse slag ifbm olje/filterskift 👍 He he så vesla har kapret LilleBimmet ja 😂 Ungdommen nå til dags 😂 Har bestilt olje/filrer og oljefilteravdrager på GS, så ser frem til å få skifta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ja nå er det snart høstservice her også. Du inspirerer så jeg får gå godt over slanger av ymse slag ifbm olje/filterskift 👍 He he så vesla har kapret LilleBimmet ja 😂 Ungdommen nå til dags 😂 Har bestilt olje/filrer og oljefilteravdrager på GS, så ser frem til å få skifta. 

Høstservice er viktig Tore 😀

Nå er absolutt alt sånt tatt på e87en for 600 km på e87en så den tar jeg ikke noe på nå på en stund regner jeg med.

Lå kvittering på olje,filter og masse annet på 7400 kr datert nå i oktober .

Ja lurt å gå over ting når man først skal skru litt .

Ungdommen nå til dags ja helt enig 😀,Neida er bedre hun bruker denne nå sånn at jeg kan ha 100 % fokus for å få den helt som den skal .

Gs har gode tilbud på enkelte ting nå for tiden ser jeg 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årstiden der regn og møkk er hverdagskost ,er kommet for fullt.

Så nå har jeg rigget til det meste klart for det .

Avfetning ,blandet Surfex sånn at jeg kan ta kjappe vasker uten berøring i ukedagene.

Tok en sånn type vask igår :
8082F079-89DE-4AA8-8562-B3583B4966F5.thumb.jpeg.e3d284865c8d50e9cd2f10dd61ce95d0.jpeg

Her brukte jeg bare avfetting ,la stå i 5 min så skum oppå der ,trekke nye 5 min spyl av og ferdig:

2A20435F-9529-4636-B1C5-12943EFB5EEA.thumb.jpeg.038bcfbf7c86bdaf09a56462c401f58d.jpeg

Altså jeg får bort det verste ,likevel ligger der et slags slør over lakk som jeg kun får bort ved berøringsvask.

Uansett bedre enn at ting gror igjen .

Nå skal sant sies at denne skummen jeg har brukt her ,er ikke noe sterk ,så neste gang vil jeg prøve en sterke såpe samt Surfex 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er div deler ankommet til x5 noe som er bra 😀

Så blir nok en service nå fortløpende .

Fikk forøvrig besøk av e87en her på søndag og måtte ta en sjekk av div og alt ser greit ut.

Sjekket olje på displayet da det ikke var noe peilepinne på denne 😳.

Noe som jeg fikk Mini til å gjøre er å slette gamle feilkoder på verksted denne uken .

Ligger alt fra Abs ,til noe nøkkeltull og servicelamper.

Dette tar hun seg av .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2020 den 11.11, sveigis skrev:

Da er div deler ankommet til x5 noe som er bra 😀

Så blir nok en service nå fortløpende .

Fikk forøvrig besøk av e87en her på søndag og måtte ta en sjekk av div og alt ser greit ut.

Sjekket olje på displayet da det ikke var noe peilepinne på denne 😳.

Noe som jeg fikk Mini til å gjøre er å slette gamle feilkoder på verksted denne uken .

Ligger alt fra Abs ,til noe nøkkeltull og servicelamper.

Dette tar hun seg av .😀👍

Er det ikke peilepinne på den i det hele tatt ? På fattern sin merc så var håndtaket til peilepinnen der, men ikke pinnen. Dette er ekstrautstyr 😂 Kanskje det er sånn på din også ? Jeg har peilepinne på min og glad for det. Synes det er greit å se med egne øyne at det surkler noe olje nedi maskina 😂👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...