danskiii Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Bestemt det blir F11 til vinteren men er relativt blank utenom det. Mitt budsjett burde ligge på max 200 men strekker meg nok opp til 250 for den rette. Vil hellst ha under 150kkm og msport. Av utstyr har jeg sett meg ut disse som must: Comfort seter Stor navi Automat Brunt skinn interiør Hi-Fi eller høyere Utstyr jeg gjerne vil ha Sort taktrekk Hengerfeste Sport automat LCI Msport Godkjent senket på fjører 190hk B48 Kamera i alle hjørner Comfort frontrute Skiltgjenkjenning Men hva skal jeg se etter rent teknisk på disse mtp eventuell rust, typiske feil, vannlekkasjer (hvor), osv osv. Det er nok flere tråder om folk som har spurt men jeg vil gjerne ha ferske øyne eller innspill. Takker på forskudd for svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 Og hva syns folket om denne fargekomboen? StigJ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
humpfy Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Det bør være fullt mulig å få tak i en pre-lci 525d med N57 innenfor budsjett og krav til kilometerstand. danskiii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 Akkurat nå, humpfy skrev: Det bør være fullt mulig å få tak i en pre-lci 525d med N57 innenfor budsjett og krav til kilometerstand. Fått tilbud om en med n47 for 250k kjørt 155k, men liten navi og mangler alt jeg 'vil' ha samt noe på 'must'. heller lci 520 enn pre 525 vel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
humpfy Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 (edited) Blir i alle tilfeller subjektivt, og en smakssak, men personlig foretrekker jeg større motor fremfor fjasete (:)) utstyr med dertil mer potensielle el-trøbbel. N57 fremfor N47 hver dag i uka. R6 trumfer R4. Dersom man får 525d sør av 250k med godt under 150k km på telleren er det veldig mye bil for pengene. I mine øyne. Stor navi, comfort seter og m-sport (også sort taktrekk) er absolutte must i mine øyne. Jeg elsker for øvrig utstyr, men motor er tross alt vanskeligere å ettermontere. Edited July 3, 2019 by humpfy Shattered and danskiii 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
papertiger Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Spørs om du får en LCI 520d (B47 kom i 2015 - LCI brukte N47 i begynnelsen) til den prisen med det utstyret? I og med at du ikke trenger xdrive hadde jeg uten å nøle kikket etter en 525d pre-lci med 3-liter. Eneste aberet er at du må ned på 2011 - fra 2012 ble det N47 på denne også. Men som det er sagt over her, det vil være utrolig mye bil for pengene. danskiii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel. Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Som nevnt over så er det heller tvilsomt at du klare å få en 520d LCI med B47 til den prisen. Selv de med N47 er vel litt for dyr? Ville prøvd å siktet deg inn på en 525d 3 liter, men virker som de stort sett ligger i 250-310k klassen alt etter utstyrt/km.stand og hvor optimistisk selger er. Angående den fargekomboen, utvendig farge er ikke helt min smak, men zimtbraun interiør er digg. F10 med det interiøret er drømmen min Typiske feil er dørhåndtak på biler med Comfot Access, drivaksler/knuter framme på xDrive biler, knekte fjærer etc. Angående rust så er det vel dører (bak gummipakninger) og bakluke som er gjenganger, men det er jo ikke rust i og med at det er alu (?). Så lenge serviceheftet er fulgt (vehicle check er viktig her), så skal det vel taes på 12 års garanti? Ellers har jeg fått et inntrykk av at Integral Active Steering (firehjulsstyring) er noe som ikke er problemfritt. Utifra hva jeg har fått med meg så er det ikke billige greier heller. Bytte av aktuator og den slags gjør at du fort ender opp med regning med 5 siffret sum. En F11 jeg var ganske nær ved å kjøpe for noen mnd siden hadde hatt vannlekkasje i bagasjerommet, og måtte bytte noen moduler (VET ikke om de to tingene hang sammen eller om det kun var tilfeldigheter). Var dog ikke beskrevet noe om hva/hvor lekkasjen kom fra, om det hadde noe med panorama takluken å gjøre eller ikke. Men har den takluke så er det vel alltids en risiko om drenering går tett. En typisk vannlekkasje på både F1x og de fleste andre BMW er fuktsperren bak dørtrekk. Dette antar jeg du kjenner til og eventuelt vet hvordan du fikser Kamera systemet virker ikke å være HELT feilfritt, men tror kamera kan fåes billigere gjennom Ebay? Har i hvertfall sett en del defekte kamera både i innerskjerm og speil med korrosjon i kontaktene osv.. ///M-ini95 and danskiii 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
humpfy Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 2 minutter siden, Daniel. skrev: Kamera systemet virker ikke å være HELT feilfritt, men tror kamera kan fåes billigere gjennom Ebay? Har i hvertfall sett en del defekte kamera både i innerskjerm og speil med korrosjon i kontaktene osv.. Det er min erfaring. Når det er sagt er dette utrolig lettvint å orde opp i selv. Kamera er ikke spesielt dyrt og arbeidet med å skifte er enkelt. danskiii and Daniel. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 (edited) En bekjent selger en f11 sophistogrey med brunt skinn, med komfortseter. 525d N57 optimalisert...går godt! Pen innvendig og utvendig. Akkurat hatt full shine. Den har alt som står på must-lista di, samt av ønskelista di så har denne msport, sort taktrekk og senk (mer senk enn msport) m-performance leppe og sideskjørt. Den har ikke kameraer, sportautomat og hengerfeste. 250k kan den nok gå for har finn link. Edited July 3, 2019 by Evopower danskiii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 3 minutter siden, Evopower skrev: En bekjent selger en f11 sophistogrey med brunt skinn, med komfortseter. 525d N57 optimalisert...går godt! Pen innvendig og utvendig. Akkurat hatt full shine. Den har alt som står på must-lista di, samt av ønskelista di så har denne msport, sort taktrekk og senk. Den har ikke kameraer, sportautomat og hengerfeste. 250k kan den nok gå for har finn link. Send gjerne link 😊 ikke den som vle merket som solgt idag vel? 🤣 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Ikke solgt du har pm danskiii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 Ville en angret om en gikk for f10 istedenfor f11? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Bare fordeler med f10 kontra f11, bortsett fra at f11 har mer bagasjeplass og nivåregulering om en drar mye henger danskiii 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel. Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Spørs jo helt hva du er ute etter? På F10 slipper du jo plagene med luftfjæring bak (det glemte jeg å nevne i forrige post). Selvom belger koster rett over en tusenlapp og er kjempelett å bytte. Men da mister du jo og en del bagasjeplass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danskiii Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 Liker bagasjeplassen og formen av stasjonsvogn, men så kom en over en f10 som sjekket av de fleste bokser utenom msport... 😅 Etter jeg hadde F31 så likte jeg veldig godt å ha stasjonsvogn, men har jo hatt flere sedaner også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now